Alla inlägg den 16 juni 2014

Av Maria - 16 juni 2014 08:14

Nu är snart alla stenar borta i Gjutarbo    Vi har kört bort massor av stenar och planat ut marken på baksidan.. Nu är det bara lite kvar. Vi hade tänkt att ha lite fruktträd på baksidan och lite grönsaksodling... Men vi får se... Fruktträd har vi redan fått :) Jag fick ett äppelträd på morsdag av mina barn. Och Göran fick två träd när han fyllde år.


Så här såg det ut från början, precis innan grävaren sätter ner sin skopa i marken.... Ca 300-400 m2 som inte var användbar tomt. (Bilden tagen från sovrumsfönstret.)


   

Mycket stora sten och en syrenhäck i mitten på tomten..... Det har nog varit en berså nån gång....

 

Det var inte mycket man såg på baksidan ner mot hönshuset.

 

Tänk om vi hade fått 1 kr/kilo sten som vi har kört bort.. Det hade blivit en fin semesterresa ;)


 

Stenen lades upp här när det grävdes avlopp. Det är otroligt mycket sten i backen..

 

Här har vi kommit halvvägs.

 

Det börjar att bli ganska öppet :)

 

Bara ca, 100 ton sten kvar... Till höger blir det nog en "fruktlund" och sen lite odlingar och ett växthus till vänster... Eller tvärtom....


 

En av våra små inneboende i Gjutarbo, den lilla bruna paddan var framme och kollade läget :)

 

Två flygburna på samma foto :)

I år har vi riktigt många ladugårdssvalor här:) De är så vackra :)


 

Jag och Jollan har varit iväg på hopptävling :)


 

Fina   

 

När vi kom hem var det dags att fira sambon som fyllde år :)


Hoppas att ni mår lika bra som jag och jag önskar er en fortsatt fin dag :)




Presentation

Omröstning

Hur lång semester har ni haft 2022?
 1-2 veckor
 2-4 veckor
 4-6 veckor
 6-10 veckor
 Ingen semester alls

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards