Alla inlägg under april 2011

Av Maria - 24 april 2011 22:49

Många av mina vänner kanske inte håller med utan tycker att jag är en riktig virrpanna men jag har ett gott hjärta kära vänner  

Vet ni att jag gillar många av Disneys filmer. En av de bättre är faktiskt Berhnard och Bianca i Australien!  När han den där tjuvjägaren säger till sin varan Johanna att : Min hjärna är dubbelt så stor som din! Ärthjärna! Vilket Pucko! Kan ni så se den filmen:-)

De flesta av Disneyfilmerna går hem hos mig.....


Jag googlade på ett ord och det verkade som om det inte var ett ord som man använde för riktigt smarta individer....

Man kan ju lätt säga att det var människor som har otur när de tänker... Då har jag en fråga till min bloggregissör: Är det så du känner dig just nu när du har fixat en massa saker praktiskt och sen sket det sig pga att du är bortrest??? Smartskaft är nog ett ord som man skulle kunna använda då:-) 


Det här är nog inte en av mina mest kreativa bloggar men vi får väl se vad som händer i fortsättningen :-) En liten en blev det ju i allafall :-)


Ha det gott alla!


Hej hopp!





















Av Maria - 21 april 2011 22:09

Så blir det ju inte riktigt som man hade tänkt sig......Ja så är det... Hon är full och sitter och babblar en massa fastän jag redan har bloggat så avkräver hon mig på en blogg till :-)

Hur ska jag lyckas med det då? Först så behöver jag lite nack-massage....

Världen är full av godhet finns det de som säger men jag undrar det jag.... Vilka glasögon ser de på världen med? Jag tycker att det mest förekommer en massa skit i världen faktiskt... Jordbävningar, översvämningar, stormar och kärnkraftverk som får härdsmälta...... Men värst av allt är väl när trosskydden är slut ;-) 



Nope.... Nu en sista promenad med hundarna...


Allt gott åt folket :-)


Hej hopp!





Av Maria - 21 april 2011 20:40

Nä inte om man bor i lilla hålan ute i landet.... Staden jag bor i "Vet alla allt om alla" Djungeltelegrafen fungerar supersnabbt! Skvallerkärringar springer gärna mellan stugorna ;-) Det är ju enda gången de är intressanta för nån annan skvallerkärring vill ju lyssna på dem  


Hur kan man som sk "välutbildad" Ge sig till att springa med skit? Vad vet  dessa om mitt privatliv?


Här ska ni få nåt att skvallra om  

  • Jag mår bättre än nånsin :-)
  • Jag har det jättebra!
  • Jag orkar processa länge framöver! Tack och bock!
  • Jag har sagt upp bekantskapen med "vänner" jag inte behöver!
  • Jag njuter av att ha lämnat en massa skräp bakom mig för ett par år sen!
Över till andra roligare saker. Nu är det max en vecka kvar till Linas svart och silverbebbar anländer :-) Hon är lika rund den här gången som hon var sist! Då fick hon 8 st :-) Denna gång räcker det med 4 :-)
Snart är det Sspk utställning i Gävle, alltid lika roligt att träffa trevliga, positiva och underbara hundvänner :-)
Och idag går anmälan till Hässleholm ut!
Hej hopp!
Av Maria - 19 april 2011 13:11

Jag sökte på torkvinda...... För jag behöver en!


Då hittade jag den här :


  Visst var den vacker :-) Inte en sån där lite naturstörande utan verkligen ljuvlig!


Hej hopp!

Av Maria - 14 april 2011 08:30

Vilket underbart land vi lever i.  Sverige i mitt hjärta   Jag är så stolt över mitt vackra land. Under våren och sommaren så visare sig Moder Svea från sin rätta sida.. Vem behöver resa utomlands när vi har vårt vackra land?

Våren är verkligen här på allvar. Äntligen! 


Idag står det lite pälsvård på schemat. Jag tror att jag ska utnyttja det vackra vädret och stå ute:-)


Idag är en stabil dag:-) Frissan med dottern och en fika med ena sonen på eftermiddagen:-)     


Ska fixa en ny omröstning idag... Nämligen om blodgivning... Ger ni blod? Om inte vet ni hur viktigt det är? www.geblod.se  Gå in och läs om hur viktigt det är!


Nu ska jag gå ut på en promenad och njuta av dagen..... 


Ha det gott och njut av livet!


Hej hopp!




Av Maria - 13 april 2011 08:14

Ja det är mitt liv just nu.... Vet inte hur många gånger som ni har läst att mitt liv är upp och ner... Eller om att jag är snurrig och velig... Men det är ju underbart att vara jag :-) 


Igår var jag iväg till Monagull på Medomix igen och fick en omgång med lasern:-) Jag kan varmt rekommendera alla hennes behandlingar:-) www.medomix.se 


Vädret är väl inte det bästa idag men huvudsaken är att våren kommer vidare i sin framfart....... Var ute tidigt med hundarna i morse och de njuter i fulla drag :-)


I eftermiddag blir det kyckling och pasta:-) Namnam...


Hundutställning i helgen :-) 


Nu är det dags för en promenad igen....


Hej hopp!

Av Maria - 12 april 2011 22:00

Vilken tur att jag har en egen bloggregissör...

Jag tänkte att jag jag skulle ha bloggat om min promenad denna morgon.. Jag hade ju kameran med mig och tog kort på översvämningen som är här nere..... Men som sagt.... Jag är inte ett dugg jä-la överens med den här för-annade äppelsaken....... Men nu ska jag lugna ner mig och blogga vidare...


Jag har ju då tur som får några ord av min bloggregissör så att jag kan fixa en blogg i alla fall :-) Men ibland så kan det vara svårt att fixa en realistisk blogg när man får några ord som man ska göra något vettigt av... Eller det kanske bara beror på att jag är vädur som det är svårt att göra något realistiskt... ;-)

Idag blev jag faktiskt imponerad av en man   Det ni... Det är inte min man utan nån annans man... Han sa något klokt... Och bara det   att det kommer något klokt från en man... Nejdå jag har inte några fördomar.. Jag lovar... Eller har jag det??   Idag vann Färjestad förresten:-) GRATTIS... Blir det ett 9:de smguld? jag hoppas på det.....

Snart är det dags för Lina att få sina bebbar... Två veckor är det kvar...

T-kullen är det som är på g.... Svart och silverbebbar är ju söta som honung.......


Ni får gärna komma med namnförslag :-) 

Sen så får ni gärna gissa på vilka bloggord som jag har fått :-) Men nu får hon väl ge sig, hon är verkligen inte sann ;-) Tror hon inte att vi har annat för oss? Sitta här och läsa hennes blogg!?


Japp det är ju just det ni gör! Got ya! 1-0 till mig!



Kram


Hej hopp!













Av Maria - 11 april 2011 07:57

Är den där? Finns den verkligen där? Ibland undrar jag... Varför är jag en velfia? Aftonbladet/Expressen? Hur svårt kan det vara? Tänk när man var tonåring.... Vad man kunde och visste allt då!! Man var helt enkelt bara bäst... Ja eller nej rätt eller fel..Allt visste man...


Moder Svea har blivit totalt överkörd av våren. Fåglarna kvittrar och är helt tokiga... Hm... jag skriver bloggen från en Mac.........  och jag fattar ingenting... snabbkomando= fattar inte datorn..... Ja kanske det men inte det jag vill i alla fall.... Jag ville ju lägga ut kort på alla småfåglarna som för ett jä-la öronbedövande oväsen..... Men inte då, för vi är inte så överens datorn och jag...


Nä nu måste jag dra... Frissan väntar:-)


Hej hopp!






Presentation

Omröstning

Hur lång semester har ni haft 2022?
 1-2 veckor
 2-4 veckor
 4-6 veckor
 6-10 veckor
 Ingen semester alls

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards