Alla inlägg under mars 2009

Av Maria - 31 mars 2009 12:24

Jag vill blogga några minuter innan jag sk åka och jobba.....men jag vet inte vad jag ska blogga om......


Nu vet jag! Jag kan berätta för er om en grej när jag var i Ryssland... Vi skrattade i flera timmar och hade jätteroligt. Jag hade som vanligt sagt något roligt och min hundmatsvän börjar att asgarva.... När han har hämtat sig så vänder han sig till min man och säger: Maria är så rolig, Du måste skratta hela dagarna åt henne :-)) Jag kan säga att Görans min bekräftade inte ovan skrivna mening;-)


Men som sagt vi hade otroligt roligt i St Petersburg:-) Mer om den resan en annan gång när jag har bloggtorka:-)


Nu ska jag få skjuts till mitt lovely jobb som jag stortrivs med.. Jag kan ju berätta att vi har tagit in hästgrejer och hästfoder:-)


Jag lägger in en bild på Spirit som ni kan få titta på:-)

Hej Hopp

Av Maria - 31 mars 2009 07:09

Jag ska bara göra en snabbvisit här innan promenad med hundar och barn till skolan...

Göran åkte till Degerfors...... Jag tycker att han kunde ta bussen dit:-( Så hade jag och barnen tagit bilen:-)) Men nu blev det ju inte så......

Idag blir det Lewis och Zlatan som får promenera till skolan:-)


Bloggar mer sen...


Hej Hopp


Av Maria - 30 mars 2009 10:58

Inte nog med att jag har krockat med två av mina barn i bilen. Nu håller några andra ungdj-lar på och trakassera min dotter.

: Det var din mammas fel att ni krockade eller va dum din mamma är som körde på  X! Din mamma borde faktiskt tänka på att X inte skulle se henne och köra ut!? DAAAAAAAAAAA!!!!!

Tänk om folk skötte sitt och sket i andra (Gäller allt och alla, inga undantag!) 

Älskar dig Jollan:-) Stå på dig, dom är bara aviga. Hur många andra ungar har tre egna hästar en hund och är jättesöta!? Svar: Inte många!


Nu ska jag försöka att ta mig till jobbet för jag har ju ingen bil!!


Hej Hopp!


Av Maria - 29 mars 2009 17:38

Eller "Tage" med hela svenska folket ;-) Är numera MH-beskriven.. 1:a på skott vad annars:-) Det var den 13:e Kaspelixhunden att bli MH-beskriven. Det tycker jag är jätteroligt, tack alla valpköpare som har varit iväg och MH-beskrivit era ögonstenar......

Ni kan läsa mer om Tages MH på http://www.brackets.se/ kanske inte just nu för jag tror inte att Annelie har kommit hem än....


Grattis Bisse till resultatet på utställningen:-) Jättekul. Jag vet ju att du jobbar väldigt mycket med dina hundar också dom är inte "bara vackra"...


Ny omröstning också! Glöm inte att svara:-)


Jag passar på att lägga in en bild på "DulleZlatan"


Hej Hopp!

Av Maria - 29 mars 2009 12:10

och vrida fram klockan...... F-n nu missade jag ju en timme innan jag ska iväg.... På!?.......Hemligt uppdrag... Jag ska blogga om det ikväll..

Mår ganska ok...men det onda (mitt andra jag *ler*) har förflyttat sig.. det sitter nu i nacke, axlar och armar... Ve inte om jag spände dem när jag bromsade och krockade... Nä nog om den jä-la olyckan... (det finns ju piller)  SMILE....


Nu till mer allvarliga saker: Uppfödare! Eller vad dessa ska kallas.... (Men herre gud nu har jag redan retat upp 25 %.. men ta inte åt er då eller sluta och var så nyfiken så att ni läser min blogg!) Det finns uppfödare (!??) ....... Nä jag upptäckte nu att jag inte orkade skriva om det här:-)

 Jag vill ju att min blogg ska vara en vi-som-är-positiva-till-livet-blogg....Så nu fortsätter vi.....


Hej hopp

Av Maria - 28 mars 2009 16:07

vet ni hur det är att inte ha någon bil?? Jag har haft bil och körkort i snart 19 år... (herre gud va gammal jag håller på och bli;-) Men nej jag kommer inte att ha någon 40 års kris..... Vänta lite (ingen kris, ingen kris inte ha någon kris och igen inte ha någon kris) Så var var vi? Jo just jag har ingen bil... Den står uppe på verkstan och väntar på att bli bedömd av en försäkringsgubbe............. Idag var jag tvungen att be Eva (Pappas sambo) att hon skulle skjutsa mig...Så vi var ute på en sväng... Jag kände mig som en gammelmormor som behövde skjuts:-( Lite halt och stel i nacken)

F-n vad jag saknar min röda V70.....

Just nu är vi, jag ,Joel och Joline, uppe hos pappa och Eva. Vi har Just ätit våfflor med sylt och grädde:-) Nu blir det lite kaffe och slappa i soffan...


Jag har förresten varit duktig och longerat Moyna.... Hon var superpigg..


Hej Hopp.........

Av Maria - 27 mars 2009 08:27

är det skönt att folk tycker synd om en... Inte för att man blir piggare av det (i mitt fall, så blir det nästan tvärt om: Ja, hon har rätt guuuud va synd det är om mig, snyft;-)men det känns rätt bra. Speciellt om det utformar sig i chokladbud. Anti har förstått det där;-) Jag fick goood choklad med bud igår när jag låg i sängen och knappt kunde gå:-)

Det var barnförbjuden choklad;-)

Det blir tyvärr sängen idag med. Jag har superont i mitt ben och huvudet och nacken:-((((( Men inte lika många piller idag;-)


Nu ska jag vila!


Hej Hopp.............

Av Maria - 26 mars 2009 09:46

Just så är det nu... Dagens blogginlägg kommer nog inte att gå till historien som den mest välskrivna;-)


Anledningen till rubriken:

Jag är hög som ett hus! många piller finns det som man kan äta av olika anledningar:-) Min anledning är att jag krockade igår. Då får man äta måånga rooliga piller:-)


Jag var på väg hem och då körde en kvinna ut framför mig trots väjningsplikt:-( Veckans smäll! Det som var det värsta var att, efter krocken så höll bilarna på att fara in i tre ungdomar. Men dom klarade sig. Den ena tjejen hade otrolig sinnesnärvaro. Hon kollade alla inblandade och ringde ambulans. Tack!


Sen ville jag åka hem! Ja eller hur! Det fick jag inte:-( Först blev det krage på!? (den ska alltså hjälpa till!?) Sen så la dom in en bår.....Från passagerarsidan. Det var alltså två brandmän i baksätet på min bil (yammi, just den biten var inte illa va?) Sen var det en ambulansförare som såg till att jag hamnade rätt på båren.. och en nere vid mina ben..(nu får jag nog tänka på att min man trots allt läser min blogg ibland;-))Sen ut ur bilen. Jag måste säga att dom är otroligt duktiga på det dom gör..  Men jag tyckte nog att dom såg lite väl ansträngda ut när dom skulle lyfta över mig på vagnen!?  De såg mer ut som att dom bar omkring på Babar än Tingeling om jag säger så:-(Sen spände dom fast mig :-( Först krage sen några kuddar som skulle hålla huvudet still och sen remmar som spändes kors och tvärs över mig. Jag kände mig som Hannibal :-( In i ambulansen det är då första tanken kommer! : Shit, jag skulle ha rakat benen i morse! Och känner att jag luktar lite surt under armarna ingen chanel nr 5 där inte,: Jävlar jag glömde deon förut:-(


- Hallå snälla ambulansen kan ni ta vägen förbi hemma hos mig så jag få raka bort vinterpälsen och slänga på lite "lukta gott"? Nähä, inte det nej!


Nu har jag blivit grundkollad....Bra puls 74, syressätter 96 %  och 130/100 i blodtryck. Andas bra, inga trasiga revben. Sen röntgen... Allt var helt, inte ett enda ben var av, ibland är det bra med nått kilo för mycket... Det är bara mjukdelarna som har tagit skada....!!?? Vilken jä-la otur att jag har så mycket av den varan då?


Idag känner jag mig otroligt mörbultad. Huvudet värker, jag slog i det i något, vet inte vad...taket, solkyddet? whatever....Höften, låret och knät mår väldigt dåligt för att inte tala om nacken (därav pillren:-) ) Så idag är det sängläge hela dagen kan ju knappt gå på vänstra benet:-)


Bloggar nog igen snart när jag hittar ut ur dimman:-)


Hej hopp!

Presentation

Omröstning

Hur lång semester har ni haft 2022?
 1-2 veckor
 2-4 veckor
 4-6 veckor
 6-10 veckor
 Ingen semester alls

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7 8
9
10
11 12
13
14 15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards