Alla inlägg under november 2017

Av Maria - 28 november 2017 12:03

Heeeej på er :)


Nu har vi fått lite bilder från huset som vi har köpt nere i Kroatien... Vi köpte det osett... Kaxigt va :)


Det är liksom inte jag... Men nu var det jag... Vi hade svårt att åka ner när vi fick reda på att det här huset var till salu :) Och vi ville inte missa chansen. Så vi slog till.


Tack Mimmi för att du hjälper oss!


Det här är i markplan : Och där har vi tänkt att ha en vinkällare mm. Och utanför en grillplats.

Den tilltänkta vinkällaren :)

Huset har totalt 4 våningar :) Vinkällare till vänster. Trappan leder upp till terassen och in i köket.

3:e våningen finns det 2 sovrum och ovan det en oinredd vinddsvåning.

Allt ska putsas och bli fint. Terassen och trappan ska stenbeläggas.

Nära till havet :)



Alltså, vackrare än så här blir det nog inte   


Annars så lunkar vardagen på i det trista vädret. Kan det inte bara få vara lite kallgrader :)


Ha det gott!


Maria

Av Maria - 4 november 2017 13:15

Efter ett samtal nu på morgonen så fick jag mig en funderare. Tänk om vi fick veta att vi hade 80, 30 eller 50 år  på vårat livskonto. Det går bara att ta ut och ingen kredit ges..... 

Skulle jag då jobba som jag gör idag? Skulle jag ha gjort de valen som jag har gjort? Man kan inte ångra tid som gått. Men man kan ta lärdom av sina erfarenheter och använda detta i framtiden.

Jag älskar att arbeta och stortrivs med det. Men jag kanske inte ska göra det så mycket? Vad ska jag göra istället? Barnen är stora och har inte samma behov av mig längre... Ska jag resa? Vara nere i Kroatien och renovera huset. Njuta av solen? Ja, vad skulle jag göra om jag inte behövde tänka på ekonomin? 


Vem kommer att tacka mig den där dagen om jag offrar familj och nära och kära under livet. 

Vad är det som får vissa människor att offra tid med sin familj mot att jobba. Vad är det som får vissa människor att offra sin familj, sina barn mot att hålla på med sin hobby. När de senare sitter där ensamma och tid för eftertanke finns och man upptäcker att man är ensam... Saken är ju den att familjen har funnits där men du har gjort ett annat val....


Solidaritet, ett ord jag funderar på ibland. Jag vet att jag gör min inputt till samhället men vad gör du? 



Jag har tänt ett ljus för mina släktingar som inte längre finns med oss   


Ha en fin allhalgonahelg.

Det ska jag. 

Av Maria - 3 november 2017 11:10

Härligt att ta en tur med hundarna när det är frost ute...



Dallan tror att hon är en Vorsteh och hänger på Grim så gott det går.... Loka tycker att det är onödigt att springa så mycket så hon gör en liten sväng då och då... Mack han rusar omkring och bara är happy....



Men gemensamt för dem alla är att de gillar när det är kallt ute...


Skönt att inte ha så mycket inplanerat i helgen utan att bara få vara. Trist bara att jag har varit sjuk hela vecka och det ser inte ut som om jag ska blir bättre direkt.... Hostar på nätterna och värk i kroppen... Tur att man är egen företagare så att man inte får karensdagar mm ;) Nä just ja, jag fick ju jobba hela veckan :) Men jag stortrivs med mitt jobb så det funkar ändå :)


Nä, nu önskar jag er en fantastisk helg :)



Presentation

Omröstning

Hur lång semester har ni haft 2022?
 1-2 veckor
 2-4 veckor
 4-6 veckor
 6-10 veckor
 Ingen semester alls

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards