Alla inlägg under juni 2017

Av Maria - 19 juni 2017 10:20

Joel har tagit studenten! Världens finaste Joel. Hjälpsam, omtänksam, generös, snäll, positive, underbara Joel är 20 år och har tagit studenten.


Joels klass som nu ska ut i vuxenlivet :)


Dagen efter studentfirandet så skjutsade Joel iväg oss till flygplatsen i Örebro.

En mycket efterlängtad semester skulle starta.

Kroatien innan landning  

Solnedgången från hotellrummet.

Det var ett superfint hotell :) Rent och snyggt och man kunde spegla sig i golvet. Trevlig personal och superservice.

Första kvällens kyckling. Grillad kyckling med svampsås och rostade grönsaker  

Kärlek   

Massor av kärlek, glädje och semester   


Coolingen ;)

Sista kvällen  


Mot Sverige   

Oändligt mycket tack till Joel och Joline som hjälpte oss på hemmaplan  


När vi kom hem på lördagseftermiddagen så hade den här lilla ungen dykt upp :)

och senare på kvällen så var de 2 :

Och på söndagskvällen kläcktes ännu en liten kyckling. Inget kort än men det kommer.

En gul en grå/gul och en svart :)


Nu tillbaka till vardagen och njuta av det :)


Ha det gott!






Av Maria - 7 juni 2017 12:51

Har inte bestämt riktigt än men det blir nog i Ransäter eller Köping som turen går till...Jag har ju några dagar kvar på mig att bestämma hur det blir..........


Alltså idag, jag är såå trött... Det är helt sjukt hur trött kan man vara?? Jag känner att jag bara vill sova...

Vädret är aningen ostabilt.... Regnet vräker ner och det blåser verkligen storm.


Ikväll blir det raka spåret hem och sen baka bullar och efter det så dimper jag ner framför tvn..... Eller stupar i säng....


Tog tag i mig själv förut och plockade lite hårstrån få Dallan och Mack.... Vet inte om de tyckte att det var helt nödvändigt...


Just nu har jag talbokstorka.... Började att lyssna på Silfverbielke men orkar inte riktigt med hur ond han är.

Jag vill verkligen att han ska åka fast och få ett hårt straff.....


Ha en bra kväll :)



Av Maria - 5 juni 2017 10:43

Sambon och jag har tillbringat helgen i Norrköping/Vreta Kloster.

Hundutställning i dagarna 2 stod på programmet och boende hos Lena & Paul mellan lördag och söndag.

Att inte ha varit iväg på utställning på ett par år och sen ta tvådagar i rad var väl kanske inte min bästa planering...Men va fan jag lever och fixade det.

Dag två var lite jobbig... Då knackade ångesten på mellan hundarnas turer i ringen..... Men tårar kan torkas bort och man kan dra in mycket luft i lungorna och andas långsamt..... Sen kan man klistra på ett litet smile och gå ut ur tältet...


Men med ångest kan man leva...Hantera, försöka att undvika situationer som man vet kan skapa ångest...Men ibland kommer storsmockan bara infarandes från höger eller vänster och sen är det kört... Där och då är det svårt att ordna alla intryck och säga åt hjärnan att sluta dumma dig...


Jag måste få säga tack till alla er som hälsade välkommen tillbaka   


London     Vad ska man säga? Vad kan man göra? Hur kan vissa människor tycka att det är ok att döda andra människor bara för att de inte har samma  tro? Hur kan man helt iskallt bara gå runt och döda oskyldiga människor som är mitt i vardagen, mitt i livet, som är glada, som umgås?? Det är för mig helt obegripligt.


Ha en fortsatt trevlig dag :)



Presentation

Omröstning

Hur lång semester har ni haft 2022?
 1-2 veckor
 2-4 veckor
 4-6 veckor
 6-10 veckor
 Ingen semester alls

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards