Alla inlägg under mars 2018

Av Maria - 31 mars 2018 15:13

Men ute ser det ut som om det är januari, vi har kallt och solen skiner lågt på himlen... Det är hård skare på snön, och just snö har vi massor kvar. Fåglarna jobbar hårt, med att fylla lite bomaterial, i sina holkar som vi har haft uppe i 5-6 år nu. De sitter på de olika fågelmatarna som vi har hänger uppe i trädet. Vi fyller på ung, varje vecka. Det blir totalt 12 kg varje gång :)


Vi har gått en skön långpromenad med Grim, Dallan och Mack. Lilla Mack virrpanna. Han är så söt. Han är som en liten svart/silverbimbo som studsar omkring och bara är lycklig  

Dallan är lite mer en hetlevrad Modesty Blaise. Letar reda på lite äventyr så fort hon kommer åt.

Är gärna den som springer ner till älven och kollar det forsande vattnet... Kunde hon skulle hon nog bygga en flotte och pyssla lite med forsränning :) Samtidigt som hon kan visa upp sig som en kylig lady   


Loka, älskade lilla Undercover Angel.... Just precis så... Hon dyrkar mig och visar alltid upp sin bästa sida...När jag är med... Men hon vill helst vara närmast mig och det talar hon om för Dallan... Loka är lite mer som typ Häxan surtant.


Absolut skönt med flera dagar ledigt... Jag måste ju verkligen säga att det är skönt med 2 veckor i rad där det endast är 4 arbetsdagar :) Det är ju helt emot det man önskar som egen företagare liksom... Alla dagar med pengar in är bra ;)

Men ibland är det så jävla skönt att bara vara ledig   ...... Vi ska njuta av ledigheten och äta gott och umgås med familjen   






Av Maria - 28 mars 2018 10:47

Nja, förvisso skönt med lite ledigt... Annars är jag inget fan av påsk..


Idag har jag kattklipp på schemat igår var det en flat inbokad. Det är så jäkla skojigt att fler och fler börjar boka in sina hundar och katter hos mig.


Skönt att kunna ha med sig hundarna på jobbet också. Det är det bästa med att vara egen företagare, att slippa det dåliga samvetet för hundarna när man jobbar heltid.


Nästa vecka åker lilla Freja till sitt nya hem. Kvar är då lilla Odessa som också letar nytt hem :) Jag ska försöka att ta lite nya bilder på dem och lägga ut :)


Nä, nu blir det att koncentrera sig på persern Ozzy som ska ha sig en vårfrilla :)


Ha det gott!


Av Maria - 22 mars 2018 10:37

Pernilla har rätt :)


https://scontent.farn2-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/29495935_10215146036945255_6452241648368746496_n.png?_nc_cat=0&oh=d6ad6b5a3950061cd377ccfe6cd772f1&oe=5B443AE2

Av Maria - 16 mars 2018 16:12

En bra författare :) Hon har gjort en serie om advokaten Sophia Weber


Så ni som har lite boktorka eller vad man ska kalla det kan lyssna  på denna :)


Nu är veckan snart färdigjobbad och en skön helg väntas.

Och jag bara njuter vidare av att ha det bra ;) Just nu mår jag toppentoppen :)

Tyvärr har jag inte handlat några nya viner som ska testas men jag får väl hålla tillgodo med de jag redan har hemma :) Jo förresten jag har en ny mousserande som jag inte har testat än....Det kommer en rad om den kanske...


Så jag hoppas att alla ni som läser mår gott :)

Av Maria - 16 mars 2018 10:24

Thinking Humanitys foto.

Av Maria - 14 mars 2018 09:44

Vecka 8 startade min influensaomgång...    3 dagar senare så var det sambons tur.......idag är första dagen utan hosta, Yeah! Alltså det har suttit i ganska länge nu.. Sambon är fortfarande sjuk... Vad har vi gemensamt? Jo att vi måste jobba ändå... Det finns inget skyddsnät när man har eget företag. Butiken har öppettider... Så jag måste vara här... Tur att man har barn som hjälper en dessa gånger.


Jag tycker verkligen att det är dags att byta regering. Det måste löna sig att jobba. Att försörja sig själv. Det ska/borde inte löna sig att gå hemma på bidrag ett helt/halvt eller ens en fjärdedel av sitt liv.


Bidrag ska inte höjas de ska sänkas för att motivera människor att komma ut och försörja sig själva. Eller så tycker jag att alla bidrag ska kräva en motprestation.


Självklart så gäller det inte de som är allvarligt sjuka och behöver hjälp. (Men det antar jag att ni förstod) Och det måste finnas pengar till man blir pensionär...


Litet inlägg i nuet









Presentation

Omröstning

Hur lång semester har ni haft 2022?
 1-2 veckor
 2-4 veckor
 4-6 veckor
 6-10 veckor
 Ingen semester alls

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards