Alla inlägg under juni 2011

Av Maria - 22 juni 2011 23:26

Bloggregisören verkar ha sagt upp sig så då får jag ju börja fundera lite själv :-)

Lite sovmorgon idag och sen serva sambon med frukost på sängen:-) Vi myste båda två:-) Sen fixa lite här hemma och sen var det dags att lunch med samma man och dottern :-) 

Sen var det dags att hämta Joel hemma hos hans pappa....... Joel älskar ju att klippa gräs och fixa med veden så det gjorde vi tillsammans:-) Joel skulle ha följt med oss till Carlbarks motor i morgon för att hämta 4hjulingen sambon har köpt. Men tyvärr så fick Joel inte följa med..... Kram Joel du får prova den när du kommer hem 

Idag var äldsta sonen här och käkade tillsammans med goa flickvännen Cissi  Igår var jag och Jimmie iväg och fikade, älskade unge vad jag saknar dig varje dag    

I morgon är det fullt upp. Hämta 4 hjuling och besiktiga valp och vidare till fotbollsmatch och servera/sälja fika där:-) 


Nu är det dags att krypa ner i den underbara sängen som vi har:-) Sover som en prinsessa:-)



Hej hopp!!

Av Maria - 17 juni 2011 08:06

Med vad? Jo kärlek..... Massor av kärlek.. Och jag bara mår toppen...


Idag blir det IKEA och Carlbarks motor i Kumla :-) Nya garderober, byråar (heter byrå så i plural?) behöver inhandlas! Och säkert lite annat smått och gott! Sambon bestämde igår att vi skulle ta en sväng till IKEA och handla lite nya möbler:-) Helt okej om ni frågar mig ;-) 


Regnet bara vräker ner här just nu:-) Helt ok om ni frågar mig, jag trivs när det är regn. Inte en massa måsten eller tvång att göra en massa utomhusgrejer. Fast när det är utställning trivs jag självklart bättre i lite sol och att det "vindar" lite i luften :-)


Kort blogg men nu är det dags att mäta och kolla vilka möbler vi ska få plats med:-)


IKEA here we come!


Hej hopp!

Av Maria - 15 juni 2011 22:26

Ja det var det verkligen..... För 6 veckor sen beställde vi en ny säng.... Och det tog alltså så här lång tid innan vi fick den... Helt otroligt tycker jag... Servicen var ju inte den mest optimala heller :-( Men nu sitter jag här i den nya otroligt mjuka och höga sängen....Jag tror att den nästan är en meter hög....


Den här veckan har det varit fullt ös... Joel och Jollan slutade skolan igår...... Jollan hade sin avslutning på Bråtenskolan kl 8.30 De hade tur med vädret.. det var inte för varmt och det vindade lite   Joels avslutning startade 11.20 då hade himlen öppnat sig.... Tur att de var i idrottshallen:-)


Älsklingen köpte nya skor till mig förra veckan:-)    Har länge trånat efter ett par men har prioriterat kidsens kläder och hobbys :-) Tack Love:-)

Jollan hade ett par hon också, fast höga:-)


Nope nu är det dags att vila de blå i den nya sovplatsen.....


Hej hopp!

Av Maria - 15 juni 2011 11:44

Det är vad jag är  Kärleken till ens barn går nog inte att beskriva riktigt!

Allt som jag hade bestämt mig för innan jag fick mitt första barn var som bortblåst när jag höll Joakim i min famn.... Den 8 januari 1993 låg jag vaken hela natten och funderade på hur jag skulle kunna skydda det lilla knytet mot allt ont i världen. Jag pussade på hans fjuniga huvud och bara njöt av doften av bebis..... Ja, man blir verkligen sårbar när man får barn. Man var ung och trodde att man ägde världen     Nu är det lilla knytet 18 år och man har andra funderingar... Skola, jobb? Flickvän mm... Nu går han ju i skolan och har en supergo flickvän. Skolan går bra och flickvännen är helt perfekt  Jimmie som är den andra sonen är en grabb med båda fötterna på jorden  Beräknad på julafton som han var gav den blivande mamman ångest... Julafton???? Vad hade jag gjort?? Jag älskar julen och ville verkligen inte ligga på bb då!! Och stackars barn! Det finns 365 dagar på ett år och han är beräknad på julatfon.. Urusel planering..... Men julafton gick och Jimmie hade (som vanligt) inte bråttom   Den 29 dec 1994 behagade han att komma till världen     

Nu hade man ju lite mer erfarenhet så man var liiiiiiite coolare:-) 

Dessa två grabbar har ofta slagit sina små huvuden ihop och gjort massor av bus tillsammans:-) Vilket några gånger har resulterat i akutenbesök... Där har jag och grabbarna suttit många gånger! Jocke och jag var iväg och sydde i ena ögonbrynet när han hade ramlat och slagit huvudet i garderoben.....

En gång hade de fått upp en hink med maskindiskmedel  och vad gör man då??? Jo för er som inte vet så..... Man smakar  Vilket medförde att vi tillbringade 6 timmar på kga lasarett   Inga fel och inga skador uppstod för det var så ynka lite de hade fått i sig....... Joakim har också slipat bort ett metallspån på ögat efter att ha tillbringat en stund i garaget med X:ets äldre söner. Jimmie har fått sy ihop sitt ena ringfinger efter att Jocke och han hade skoj hos farmor och farfar en sommardag 1997.......

Sen kom Joel 1997....... En majdag kom min älskade lilla son till världen... Alla ni som läst eller följer min blogg vet min och Joels relation.... Att få lära känna en så underbar människa som Joel är få förunnat! Jag önskar att ni alla fick chansen att ha en Joel i ert liv. Det berikar, tro mig!

Att jag under hans första 6 månader i livet kastades mellan förtvivlan och hopp flera gånger i veckan fick mig att verkligen bli ödmjuk inför livet!  

Sen då, i september 1999 landade då "lilla prinsessan" som hennes tre äldre bröder väljer att kalla henne    Mitt lilla yrväder som har energi som skulle få ett vulkanutbrott på island att blekna :-) Hästar, hundar och fotboll 


Jag älskar er så det gör ont i mitt mammahjärta ibland... Jag är så rädd om er och ibland får jag hicka för de val ni gör.... Men jag kommer alltid att finnas där och stötta er när ni behöver 


Jag har gjort val i livet som påverkar Er, men ni ska veta att jag prioriterar alltid er och sätter er i första hand... Jag respekterar er och älskar er villkorslöst.



///Mamma















  

Av Maria - 11 juni 2011 14:30

Men nu är en blogg på gång igen...


Jag hatar att bli styrd........ Verkligen..... Jag älskar frihet och vill att alla runt omkring mig ska känna frihet! (fråga bara inte mina barn) de känner nog att mamma har försökt att sätta på både fotboja och gps   När nu någon vill fortsätta att styra mig och mitt liv så blir jag inte glad... Men jag har lärt mig att hantera det:-) Inget kan numera rubba mitt humör! Jag är så stolt över mig själv   Vet ni en sak...? Jo en BRA förälder ställer krav! En bra förälder finns där! En bra förälder agerar vuxet! En bra förälder vågar vara vuxen i relationen med sina barn. En bra förälder finns till hands när det blåser..... En bra förälder prioriterar sina barn!!


Hur många av er känner en Tabitha? En trashig kedjeräkande, ensamstående morsa som byter farsa till sina ungar var och varannan helg? Har stadigt en välfylld systemetkasse med sig ifall det blir fest nånstans  ... Jag måste säga att jag älskar Mia Skäringers gestaltning av Tabitha  ...  i verkligheten är de nog inte fullt så charmiga....


Nu börjar det åska så jag avslutar bloggen här:-)


Hej hopp!





Av Maria - 1 juni 2011 18:13

Känner att det var ett tag sen det ramlade ner en blogg från landet :-) Ja jag har ju blivit en riktig lantis på senare tid :-) Och jag bor ju i en liten röd stuga på landet :-) Och sen levde vi lyckliga i alla våra dagar...


Ehh..... Nja lite grus i ena dojjan är det fortfarande :-) Men jag räknar med att stanna lite längre bort och tömma skon  

Som mina närmsta vänner vet, så har jag ju opererat handen ...  Vilket innebär att man numera är beroende av sambon..... Väldigt mycket...... Som när jag ska öppna en dricka, laga mat och köra bil..... Men nu förstår jag hur de här vårdtagarna som behöver hjälp att duscha känner sig....... Det är ju inte så lätt att duscha när man inte får blöta ner bandaget och måste hålla handen över hjärtat... (för att undvika svullnad) Hm.......Tur att man  har en hjälpsam sambo   (tror inte att nöjet bara var på min sida  


Nu till något annat roligt......... Vi ska åka till Kroatien :-) Yes! Jippieee! Äntligen som jag har längtat!  Love you!!!!! Har ju en vädursvän som har berättat tokmycket om Kroatien och hur underbart det är där! Tack för hjälpen med boende!


 

Nu laddar vi inför Jaktmässan i morgon på Elmia:-) Det ska bli superroligt!


Hej hopp ha det gott!

  


Presentation

Omröstning

Hur lång semester har ni haft 2022?
 1-2 veckor
 2-4 veckor
 4-6 veckor
 6-10 veckor
 Ingen semester alls

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards