Alla inlägg under februari 2016

Av Maria - 29 februari 2016 14:53

Är det snö i de gråfluffiga molnen?

Det ser nästan ut som det. Vi har fortfarande snö kvar här hemma i Kga. Men i Stocholm var det inte mycket kvar.


Efter en härlig helg tillsammans med Göran, Hasse och Vicky i Stockholm så är det bara att ta tag i galoscherna igen.


Massor av nytt händer nu i livet, både privat och i butik :) Jag ser fram emot våren sommaren :)


Sambon vill ut och resa, åka tillbaka till Kroatien... Helst skulle han nog vilja bo därnere :)


Idag har Inga varit här. . Det är min farmors syster <3 Goa underbara Inga, Jag tillbringade mycket tid hos henne när jag var liten. Vissa dagar önskar jag att farmor fick vara med här och nu.


Ikväll blir det en sväng till pappa och fixa lite.


Sen blir det farmen med La familia <3


Av Maria - 25 februari 2016 10:13

Varför vill folk läxa upp ungdomar som övningskör? Man får tydligen bete sig riktigt illa mot unga människor som är lite osäkra i trafiken. Samma otrevliga människor som sen tycker att dessa ungdomar ska vara trevliga mot dem i övriga samhället.


I övrigt så går livet vidare i samma trygga lunk. Att vara vuxen och för första gången i livet känna sig trygg med en annan människa. Att kunna lita på honom i vått och torrt. Veta att han aldrig sviker. Han vet verkligen allt om mig. Och då menar jag allt. Från första året i mitt liv till dagens dag.


Igår var det dags att planera lite, jag kikade lite försiktigt på utställningar i sommar. Jag trimmade Hedda och ska nästa vecka trimma iordning de andra 2 för att de också ska vara redo för lite utställningar :)


Grim är ju alltid redo för utställning det är ju perfekt :)


Idag är det fullt på trimmet :) 2 hundar och 1 katt :)


Ha det gott :)

Av Maria - 21 februari 2016 13:56

Är jag det? Eller? Det känns som det! Jag känner en inre frid. I min själ i min hjärna. Efter skilsmässan, ett jättejobbigt uppbrott som var på gång under flera år. Just efter beslutet kändes det som om allt var bra... Det var det inte. 22 år är lång tid. När jag var 17 så flyttade jag hemifrån efter att min mamma hade gett sig på mig fysiskt för sista gången.... Jag slog tillbaka... Nästa dag flyttade jag... Och blev sambo...... Det är inte så man ska bli sambo...

Förnekelse är min värsta fiende..

Det är bra, om jag bara jobbar lite till... Om jag bara kämpar lite... Om jag bara köper fina saker till mamma så tycker hon om mig.... Vart tog jag vägen i allt det här? Vart tog den lilla Maria vägen som var lycklig och cyklade omkring med sin kompis Kila i Dalkarsberg?  Kila visste allt.... Kila var den som fick ta emot när jag mådde dåligt.... Kila lyssnade... Kila fanns där när jag hade fått stryk.... Lilla Ullsan, ja hon kallades så Commandos Kila. En shäfertik som fanns vid min sida i 12 år....


Det är dags nu...


Att en gång för alla att lämna den lilla Maria bakom mig. Jag är beredd för det nu... 43 år gammal snart 44... Jag vet att jag betyder trygghet för mina barn. Jag vet att dom älskar mig..Dom vet att jag älskar dem... Jag vet att jag aldrig kommer att  svika dem. För jag reste mig och blev en bättre förälder än min mamma var.

Är jag redo för det här? Ja faktiskt. Det är dags nu... Jag har gått hos kurator och psykolog och jag har ätit antidepressiva läkemedel i massor av år. Jag behövde rensa det som jag upplevde när jag var liten... Jag har fått verktyg. Jag har fått råd och hjälp. Och jag har haft människor runt omkring mig som har sett mig. Som tycker om mig för den jag är, inte för det jag kan göra för dem. Jag har bra människor runt mig.

Är jag vuxen nu? När jag kan gå vidare... ? Nu när jag äntligen efter otroligt ånga år kan säga och verkligen mena det att jag står för vem jag är. Att jag trivs med att vara jag. Jag skiter i vad andra tycker om mig. Jag bryr mig verkligen inte om ni pratar bakom min rygg. Jag tycker mest synd om de här människorna som försöker att förstöra för mig. Speciellt en kvinna som lägger tid på att folk inte ska komma till mig och min butik!

-Jag tycker synd om dig! Vet du det!

När jag pratade med Susanna, så var det som om hon kunde ta bort en stor säck av otäckt material i min mage. Jag kan inte beskriva men hon hjälpte mig att säga till den lilla Maria att hon inte behövde vara orolig.

Visst låter det konstigt. Men jag har i många år tyckt synd om den lilla Maria för det hon hade upplevt som barn. Jag tycker inte synd om mig som vuxen utan just barnet Maria.


Min resa är klar nu. Jag skriver nya kapitel. Jag är stark. Jag reser mig. Efter 5 år tillsammans med Göran så vågar jag tro på mig själv. Han har gjort underverk.    Det är det här som är kärlek. Och vet ni, jag kan se i hans ögon att han älskar mig     Jag hoppas att han kan se detsamma  


Nu är jag redo att stänga dörren till det förflutna, att öppna en dörr till en framtid som jag äger själv.


Ha en fin söndag alla där ute!


Av Maria - 11 februari 2016 16:54

Att det skulle gå så här bra för mig vågade jag faktiskt inte hoppas på när jag startade upp för drygt ett år sen.. Jag var lite feg i början och tänkte mycket på vad andra skulle säga och tycka. Men ärligt jag bryr mig inte. Jag har gamla trimkunder och massor av nya     Jag trodde verkligen inte att det skulle vara så här roligt.

Jag bestämmer själv. Jag var så orolig, skulle jag få ihop så att jag kunde ta ut lön? Jodå, det gick bra och jag har kunnat utveckla och utöka verksamheten.


Snart så drar jag och två andra tjejer igång nästa plan :)

Och i slutet på mars så drar jag igång ytterligare en plan.
 Nu gäller det bara att hålla igång :)


Ha det gott!


Av Maria - 6 februari 2016 11:48

Det var nog en av de bättre träningsformerna som jag har varit med om :) Träningsvärken som kom dagen efter var allt annat än nådig ;)


Vad händer? Massor. Min hjärna exploderar snart av alla ideer som jag har.


Drygt ett år som företagare och jag mår bättre än någonsin     Det ni :) Jag har insett att ju mer människor pratar om mig och min butik ju mer kunder får jag :) Alla blir nyfikna :) Vad ni än säger :) Så jag måste tacka alla er som hjälper mig i min marknadsföring :)


Jag inser ju att jag är lyckligt lottad för jag vaknar varje morgon och verkligen älskar att gå till mitt jobb.


Massor av planer för framtiden. Nu gäller det bara att ro dem i hamn :)


Ha det gott alla :)




Presentation

Omröstning

Hur lång semester har ni haft 2022?
 1-2 veckor
 2-4 veckor
 4-6 veckor
 6-10 veckor
 Ingen semester alls

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards