Alla inlägg under december 2010

Av Maria - 31 december 2010 18:41

Medan jag sitter här och väntar på att maten ska bli klar så slänger jag in en liten blogg!

Inte för att jag tror att många läser den ikväll utan för att jag vill  

Har ju börjat fila på en årskrönika, jag tycker ju att de är roliga både att skriva och att läsa. Min förra årskrönika ledde till både det ena och andra   på gott och ont. Elaka illvilliga människor (!?) som fortfarande av nyfikenhet är inne och läser min blogg och besöker min hemsida, har kommenterade massor av elakheter i min blogg. Några gick längre, och där säger jag bara -You're welcome!


Nu ska jag avsluta nyårsbloggen med positiva tankar och ord.


2011 kommer att bli bättre än 2010

Just nu är jag lycklig och mår helt underbart!

Mitt liv är suveränt fyllt av lycka och harmoni, bättre än på de senaste tre åren!

Jag är så glad över mina vänners framgångar med sina hundar i ringarna!   


Jag önskar alla fantastiska vänner Gott Nytt År!     


Av Maria - 25 december 2010 11:58

Sitter här dagen efter julafton och bara mår så oförskämt bra:-) Ja lite värk i nacken sitter i men jag menar i övrigt. Ni vet när man hela tiden har ett leende på läpparna  Tomten kom med paket till mig också vilket måste innebära att jag har varit jättesnäll .  Och jag fick precis det jag hade önskat mig och mer därtill..... Min goa pappa var här och firade jul med oss  


Lady Million, EdP 30ml

Paco Rabanne Lady Million

 

Vackra Lasse Åberg vinglas

 

L'Oreal Paris Volume Million Lashes

Mascara stod också på min önskelista

 

Det var några av julklapparna som jag fick:-)

På julaftonskvällen besöker vi alltid makens föräldrar för att äta risgrynsgröt.

Mer bilder ifrån vårat julfirande kommer i bloggen när jag hittar kamerakabeln :-)


Den här bloggen har tagit hela dagen att skriva, men jag har haft fullt upp med att såga ved åt pappa. Göran och jag höll på ett par timmar medan Jollan red på Polly.


Nu sitter maken och jag och gör tillägg och drar ifrån på huset som vi har fått uppritat åt oss :-) Spännande förhandlingar pågår:-)


Hej hopp!!

 

 

 

Av Maria - 19 december 2010 19:01

Ja, vad ska jag säga? Att avsluta årets utställningssäsong med ett Bim på Hundmässan 2010 känns faktiskt helt ok:-) Min lilla juniorkille gick och fick sitt första cert. I övrigt så har ju jag som uppfödare haft ett jättebra år. Tre champions och mhbeskrivna hundar och massor av fantastiska valpköpare:-) Alla nya människor som man träffar och lär känna  



  

Line up i bästa hane :-)


Bim Kaspelix Qut the Crap "Texas" Bir Such Fixus Legally Blond "Madde"

Grattis Anne & Jannica till Maddes vinst av grupp 2.

 

Jag passar på att tacka för alla sms och gratulationer som jag och Texas har fått :-)


Idag har Annelie och jag redan trimmat inför nästa utställning:-) Göteborg och My Dog:-) Hoppas att vi ses där :-)


Hej hopp!



 

Av Maria - 15 december 2010 21:58

Ikväll bjöd  jag och min man hela familjen och svärföräldrar och min pappa på julbord. Vi var på http://www.golfrestaurangen.com/ de har ett fantastiskt julbord. Jag tycker om att ta med mig hela familjen ut och äta, det är så avslappnande och mysigt. Vi är en familj med starka familjeband som tycker om att umgås:-) Vad är då bättre än att göra det över en bit mat?


I morgon är det fullt upp:-) Lite jobb på förmiddagen. Senare ett möte med några som ska hjälpa mig med min framtid :-) Spännande att se vad de har att erbjuda... Jag är så ruskigt ivrig på att dra igång allt.....


Att ha 4 barn är ju inte gratis så här i juletider och att två av dem dessutom fyller år under samma 14 dagarsperiod som julafton och nyår mm gör ju inte saken bättre:-) Men men jag tycker att det får kosta, man har ju bara barnen till låns under deras uppväxt.

Vi har förresten varit på utvecklingssamtal för alla barnen under hösten:-( Och vad skulle jag ha om inte A-barn. Allt går fantastiskt bra och de är jätteduktiga:-) Det är så skönt!


För övrigt så rullar livet på lite sakta men säkert. Inga konstigheter i den Engströmska världen :-) Laddar inför Hundmässan nu till helgen:-)


I morgon ska jag umgås med två av mina fantastiska vänner:-) Promenad och trimning och säkert en hel del hundprat står på schemat:-)


Jag har föresten bokat ett nytt ljusparty i januari. Det är en av mina valpköpare som håller i det:-) Annika, hon har en hane i K-kullen :-) Jag gillar hennes ljuspartyn de är så "lagom" det är en riktig mysstund som vi har:-)


Nej sängdags nu...... Upp tidigt i morgon och i säng sent i morgonkväll :-)


Hej hopp!




Av Maria - 13 december 2010 22:17

Förstår ni hur det känns för en centrumberoende vädur som jag, när någon uppmanar en att blogga :-) Och jag vet ju att hon vill att jag ska blogga för att jag gör det så bra   ...... Nähä satt det nån Jantebevakare runt hörnet och bevakade min blogg ?  Ni är välkomna, ni biter inte på mig... Bara nån gång bort-emellan- Så får jag en Jantesmäll som heter duga...... Men då har jag ju kompis vädur och stenbock som använder både bra och dåliga metoder... (nu tänkte Väduren: Vaddå dåliga har jag dåliga metoder???????? -Nä nu måste jag fråga....... Medan Stenbocken tänkte: va finns det dåliga? De måste komma från väduren!) Dessa två vänner är klockrena:-) Love you!  

Nä tillbaka till det här popstjärnestatusen som jag har fått :-) (ja ja tagit själv) Nu förstår jag hur det känns att vara en rockstar och stå där bakom kulliserna och alla ropar:

- En gång till en gång till...... Maria! Maria! Maria!

Och där kommer jag glidandes... (nä det lät inte bra) Skridandes... Nä f-n inte det heller.....Hasandes?? Nä jag är ju ingen lodis... (Har ni sett de här som inte kan gå i högklackat?? Utan trampar ner själva trampdynan först?? Det verkar som om de är rädda för att klacken ska gå av) Det är lite så jag känner mig men jag går absolut inte så!!! ( jag tror nu att väduren tänker att jag har spårat ur totalt) Men jag känner att jag måste gripa tag i min chans till berömelse! (Vad udda, jag höll på att skriva bedrövelse ;-) ) Nä jag gör en luftgitarrsentre´ Det är jag!


Lussevaka, ni som har tonårsbarn, är det nåt att parta in? Lucia och Valborg det är de dagarna som ungdomarna ofta får en inkörsport i drickandets konst! Själv började jag inte dricka...Hm få se nu.... 20 låter ju bra men så var det nog inte....Hm..Ja hur var det nu då?? Får man ljuga när man bloggar?? ( men risk för att nån sur(jantetönt eller hillbilly) sträcker på sig och säger: Det har du ju gjort förut i bloggen....... Ok.....jag var kanske 18 eller inte det heller... Men med tanke på att maken läser detta och vi har varit ihop sen...Öhh... Hm ...Urminnes tider?? Ja så är det...ja ja sen jag var 17...... Jo just ja jag spillde ju i hans bil första gången jag åkte med honom... Hm (igen) jäklar.... Det var ju inte bara cola i det jag spillde.... Men just ja nu gick det upp ett Liljeholmens..... Inspark på gymnasiet:-) Det var ju då vi drack det där rävgiftet med vin, Whiskey, pärontjofräs mm...... Fan vad det smakade illa....... Så så duktig var jag... typ 16 alltså.... :-)



Jag har en lös benbit i min fot! Alltså ibland när jag går så fastnar den i fotleden..Det gör så in i hel-ete ont när den gör det..... Det ni, tänk på den ni som har en skruv lös  (fnissar)


Brukar ni byta bokstäver i meningar nån gång? Det gör jag ofta..


Tex:


- Jag har varit och pämpat ducken :-) Maken bara stirrade på mig...

- Är Mäck och Bey här?  De äldsta sönernas polare med dåvarande flickvän. De heter Bäck och Mey.

- Veris och Leva!! (jag ropar in Lewis och Vera)

-Där går Fejk och Nygen! ??? Två klasskompisar som kallades Nyk och Fejgen!


Så nu fick jag med lite sådana här kortbloggsgrejer... Typ notiser i tidningen...


Nä nu ska jag suga lite på framgångskaramellen en stund.


Ha det bra!


Hej hopp!




Av Maria - 11 december 2010 22:24

Idag har jag tillbringat dagen tillsammans med tre av mina barn. Vi har varit inne i Örebro där jag levererade en valp:-) Underbara valpköpare som var här förra veckan och hälsade på :-)


Vi har handlat julklappar i massor:-) Det var så trevligt :-)

Vi var på http://www.mariebergcentrum.se/Kjopesentre-SE/MAL321/ . Jag måste säga att det är en mysig galleria:-) Även om jag föredrar att handla på hemmaplan så tycker jag om att åka till Örebro ibland.


Vi var även inne på Media Markt och Elgiganten som har öppnat nån megastor affär :-) Har ni sett det där erbjudandet om att handla räntefritt och avgiftsfritt i 60 månader? Det måste ju nästan ta knäcken på alla andra konkurrenter i samma branch   ........


Sen tycker jag nog inte att man ska skuldsätta sig över jul men det är ett bra erbjudande! Bara man har råd med avbetalningen!


Cubus är en superbutik:-) Jag gillar deras sortiment....


Jag var inne på djurens center, vilken fantastisk butik! Jag gillar att kolla hund och kattbutiker:-) När man själv har varit i branchen så blir det extra roligt att kolla hur andra butiker ser ut. För några veckor sen så var jag på besök inne på Arken Zoo i Örebro. Det är en riktigt fin butik!


Joakim och Jimmie handlade julklappar till övriga familjen och jag köpte till fasters lilla favvounge, Lucas:-) Visst är det underbart med småbarn:-) En sund, perfekt, söt underbar unge som jag bara älskar :-)


När vi kom hem så fixade jag och Jollan alla julklappar:-)


En enda julklapp önskar jag i år..... Och det är att mina drömmar slår in....Frisk familj och det som jag ska starta upp nästa år fungerar :-)


Min framtid och familjens ser ljus ut:-) Kan det bli bättre??


Nej nu är det dags att ta det sista av glöggen tillsammans med maken och sen njuter vi av varandra resten av natten ;-) Jag är så glad att jag har en underbar man som stöttar mig hela tiden   


Kram på er :-)


Hej hopp!








Av Maria - 9 december 2010 17:27

Just nu händer det mycket i mitt liv... Jordvarvet snurrar verkligen fort:-)

Jag vet inte riktigt vart jag ska börja men jag tror att jag berättar lite om de senaste veckorna :-)


I lördags var vi på adventsfika hemma hos Carry som har Doris och Donna från mig. Jag träffade även Dixie som är efter Doris och Taggen. Hundarna busade och lekte medans vi fikade. Det var jättetrevligt! Vi hann även med att spela lite Wii som tog fram tävlingsnerverna hos vissa vädurar ;-) Fniss! Men jag kan ju säga att Carry behöver öva på backhoppning i allafall :-)


Bisse har tävlat med Nilsson (Kaspelix For On The Floor) resultat blev 163,5 poäng och ett första pris! Grattis Bisse!


De här fina bilderna har min valpköpare Ann-Jeanette Von Zweigbergk
fotat på sin Bibbi:

  

Snöodjuret!

  

Kärlek!

  

Kuperad?

  

Kompisar!

  

Fullt ös spar tid!

 

I veckan så hade Jollan en trevlig läxa; Hon skulle hjälpa till med något hemma som hon inte hade gjort förut, damen som alltid är så hjälpsam och som har gjort det mesta, valde att bjuda familjen på en trerätters middag:-)

Bildbevis på läxan   

  

Förberedelser!


  

Förrätten; Snittar

 

  

 Clubsandwish a'la Joline!

  

Chokladpudding!

Tack gumman för en trevlig kväll!

 

Hemma hos oss har julfriden infunnit sig. Vi har några julklappar kvar att inhandla. Jag ser verkligen fram emot den här julen och samla hela familjen omkring mig.

Hjärtat som jag köpte i Örebro när jag och ChippenAnnelie var där!

 

I helgen blir till att baka lite pepparkakor med Joline och pälsvård inför Stockholmsutställningen.


Snart är killarna hemma och så ska vi äta middag tillsammans hela familjen.

Jag kommer snart att blogga om fortsättningen på rasstandarden, försöker bara hitta lite tid :-).


Hej hopp!



 

Presentation

Omröstning

Hur lång semester har ni haft 2022?
 1-2 veckor
 2-4 veckor
 4-6 veckor
 6-10 veckor
 Ingen semester alls

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards