Alla inlägg under januari 2010

Av Maria - 31 januari 2010 21:23

Just nu sitter jag och kollar efter växthus.. Det är likadant varje år. Jag sitter och drömmer om alla fina växthus som finns. Jag vill ha ett gammaldags byggt av mina gamla fönster:-) Där inne ska jag kunna ta hand om alla mina planteringar och kunna sitta på en stol och höra fågelkvitter och läsa böcker...

Kanske dricka en kopp kaffe och bara njuta av lugnet:-)


Tyras trädgård växthuset


Hej hopp....

Av Maria - 31 januari 2010 16:53

Tro det eller ej!

Jag har det inte men just nu orkar jag inte blogga om allt runt omkring mig...

Jag fick glädjande besked ifårn S *Sayyads (katteri) En av deras uppfödningar hade blivit BISKatt inne på NERK:s kattutställning i Örebro idag.. Grattis Therese det är du väl värd... Kramar..


Jag läste en uppfödarkollegas blogg. Hon rekommenderade Dvärgschnauzerboken.  En bok med bra text och vackra bilder. De valpköpare som var hos mig och hälsade på idag hade köpt den och tyckte att den var helt suverän. Den boken kan vi tacka Maria Landergård för. Hon har kennel Schnauzi-Hero's.


Jag läste om en grupp på facebook som jag tyckte var lite rolig:-) "Vaddå global uppvärmning- det är ju för fan svinkallt" Så kan det vara...


Inatt har vi haft ett Langäng här (ja det heter faktiskt så) Hur läser ni det jag skrev? lang-äng eller lan-gäng? Jag kan säga att det är det sista som är rätt...

-Mamma kan vi lana här? (första gången jag hörde det så undrade jag rätt ordentligt vad det var dom skulle göra)

Jag tror att kidsen kopplar ihop datorerna och spelar antingen mot varandra eller tillsammans.... Sen så dricker man cola hela natten och skriker fula ord..


Det ena där skulle ju passa  Anti:-) Och jag kan ju säga att jag inte allt för ofta har hört Anti säga fula ord:-)


Nej nu kallar plikten igen...tvätta, bädda nytt i sängen och vattna blommor:-)


Hej hopp..



Av Maria - 30 januari 2010 20:52

Jag måste nog säga att det var ett lyckat uppfödarmöte..

Med en genetiker som var med och föreläste om genetik från grunden och lite om PRA. Vi var ganska överens om att vi hade större bekymmer i rasen än "ögon".

Trevligt också att det var uppfödare både ifrån Stockholmsområdet och från västkusten. Det var även roligt att så många i närområdet dök upp..

Vi kunde bla lära oss:

-Använd inte för unga djur i avel

-Använd äldre frisk djur i avel

- Att använda fler hundar i avel


Jag ser fram emot nästa möte. Det ger så otroligt mycket.


Hej hopp:-)


Av Maria - 27 januari 2010 18:36

någon lägger så mycket tid på att reta upp sig på min blogg. Tom min blogg om att vara liten, retade upp dig så mycket, att du kände dig manad att kommentera mig.


Proffesionell hjälp är det jag tror att du behöver... Av någon mycket duktig på området. Att störa sig på någon så där mycket är inte friskt. Att sedan lägga ner mer tid på att kommentera känns ännu mindre friskt.


Du känner inte mig så du ska över huvud taget inte kommentera.


Jag säger det igen har man inget snällt att säga så ska man inte skriva....


Hej hopp

Av Maria - 27 januari 2010 15:15

Just nu sitter jag här vid bordet och har två tjejer mitt emot mig som just har kommit hem från skolan.... Deras energi och fnitter gör mig otroligt varm i hjärtat... Dom sitter här och äter rostade mackor och dricker varm choklad....

Att man kan skratta åt så mycket olika saker. Lärare med ful lugg och att en stol gick sönder... Lite sentimental blir jag faktiskt.. Tänk när man satt med sina kompisar och käkade mellis efter skolan.. Så underbart det var att vara liten.. (ibland) Två av mina bästa vänner var systrar och vi hade otroligt roligt tillsammans. Vi var nästan aldrig inne utan vi lekte i skogen.


Systrarna hade en shetlandsponny som var som de flesta shettisar är. Envis lite småtjurig och hade egna åsikter om det mesta.

Vi kom på att vi skule göra en cirkus med uppträdanden   Naturligtsvis så skulle shettisen var med vilket hon ville eller inte.. (mer inte) Vi satt och teoretiskt lade upp showen som skulle bli en succe (enligt oss själva alltså) Vi såg oss i nästa Lassiefilm och Hollywood nästa.. Under den här tiden så gick ju vi barn till samlingshuset och kollade på matiné. Sitting Bull  . Andra indian filmer också. Det var där vi hämtade dessa våghalsiga konster som vi skulle visa upp på showen.. Sagt och gjort vi skulle sitta på Bea (shettisen) baklänges och galoppera....... Eller hur jag ser hur ni nickar medhållande! fast jag kan också ana ett och annat höjt ögonbryn!

Japp ut och öva!

- Jag först hörde jag nån ropa..Alla vände sig och tittade på mig.. Jaha var det jag som skrek.. Kaxig som man var så var det ju försent att ändra sig...

Bea hämtades... Jag hoppade upp... och sa åt kompisen att släpp nu så drar jag...Hon släpte och jag skänklade och gav till ett -Jihaaa!! Bea hade nog aldrig varit så snabb nån gång...efter 25 meter så såg jag mina vänner stå och se ut så här    ... Japp dom är stumma av beundran tänkte jag nöjt...Jag hann inte tänka så mycket mer.....CRASH..... BOOOM..BANG...   ......

Hästjä-eln hade galopperat rakt in under en stege..Hade jag hjälm??? Nä det har man faktiskt inte på uppvisningar! Halvt avsvimmad låg jag på marken och såg upp i det blå...... Mina polare kom fram och skrattade och tyckte att det var det snyggaste dom set på länge... Snacka om uppvisning... Jag hade lust att ge dom stryk....   Behöver jag säga att det inte blev nån uppvisning??


Nä plikten kallar och jag ska hämta barn..


Hej Hopp



Av Maria - 26 januari 2010 14:24

Vad är det med tonåringar och klockan??

Varför kommer inte min 15-åring i tid till lektionerna? Vad är det för fel? Han har ju som jag nämnt tidigare, två ben. Han vet att man tar höger ben varannan gång och det vänstra varannan.... Förra veckan skulle han till badhuset med klassen... Vet ni vad han inte har med sig dit? Jo badkläder! Visst är det bra!


Nu har vi diskuterat han och jag(han muttrade nåt om monolog) Så nu är det så för varje dag som han kommer försent i skolan så är han utan dator i två dagar...

(jag skulle lika gärna kunna hugga av honom ena armen men det tycker jag är lite väl drastiskt) Jag är ju ingen dramaqueen eller så..... Jag känner faktiskt en sån, dramaqueen alltså fast inte en kvinnlig så det är väl en dramaking:-) Han flaxar ofta och gärna iväg när vi diskuterar olika ämnen.... Men han är en av mina bästa vänner så jag låter honom vara. Tur att jag står med båda fötterna på jorden.....

(nädå jag har inte varit sarkastisk alls i denna blog)


Hej hopp......

Av Maria - 23 januari 2010 23:11

Tack för det televerket ;-) Nej då jag bara skämtade.. Nej jag är verkligen taggad:-) Jag har fått stöd för det som hänt från sydligaste syd till norraste norr :-) Jag bockar och bugar:-)


Men på vissa så verkar det som om hjulen snurrar men hamstern är död.....

Jag fick ett sms från en uppfödarkollega om att en annan uppfödarkollega har fått in något ofrivilligt i bloggen... Kanske ett fall för diciplinnämnden ;-) ;-)

Annars så kan jag säga till dig som äger bloggen att jag är intresserad av en valp i den aktuella kullen. Bättre ss tik får man leta efter.....


I övrigt så ljummar livet på sakta men säkert. I morgon är det dags för en Kaspelixpromenad :-) Det ser jag verkligen fram emot. Flera har anmält sig även blivande valpköpare följer med... Välkomna i det stora Kaspelixgänget.


Snart är vi klara med köket.. Ny matta, nya väggar och sen nya vitvaror:-)

Men jag har svårt att bestämma mig för märke på dessa. Har ni tips och råd om vad ni tycker är bra?


Hej Hopp...

Av Maria - 22 januari 2010 12:05

Jo, det ska jag svara på eftersom jag har fått frågan av anonym, som samtidigt påstår att: "nån inte har alla hästar hemma" eller var det så att inte alla verktyg var i lådan eller inte plogat ända fram eller alla äpplen i korgen bla bla bla... Kan ni fler sådana så får ni gärna skriva dem:-)


Jo anledningen till att jag bloggar är att jag har alltid tyckt om att skriva. Som liten skrev jag egna berättelser och i skolan skrev jag noveller. Jag tycker att det är roligt att vänner läser min blogg och har roligt eller kanske får en funderare ibland. Men jag skriver för min egen skull! För att få göra av med det jag bär på eller vill ha ner i skrift...


Du anonym som känner att du måste kommentera och slösa av din viktiga fritid varför går du in och läser min värdelösa blogg? Varför retar du dig så på mig.. Jo jag vet ju varför, eftersom jag förstår vem du är... Det gör mig ännu mer fundersam på varför du läser bloggen. Men ändå blir jag glad eftersom jag då berör:-)


Nu ska jag in på tretti.se och beställa en perkulator och matberedare:-)



Jag önskar alla mina läsare en bra dag, anonyma som vänner, alla som tycker om mig och du (som konstigt nog inte gör det ;-) ska också ha en bra dag:-)


Hej hopp:-)

Presentation

Omröstning

Hur lång semester har ni haft 2022?
 1-2 veckor
 2-4 veckor
 4-6 veckor
 6-10 veckor
 Ingen semester alls

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards