Alla inlägg under februari 2015

Av Maria - 26 februari 2015 11:01

Hur börjar man? Jo jag börjar med att skriva om 50 shades och Grey.....


Alla ska ju ha en åsikt om denna film osv....


Herre jösses så trött jag blir.

-Manligt förtryck....-Maktutövning......-Och att det ger en indealiserad bild av hur en man ska vara..... Suck...


Idealiserade Hannibal Lector också hur en man ska vara? Eller vad tycker ni tjejer? Hur vore det med ett liv som Snövit? Eller alla ni som lyssnar på Isfolket, jösses då kan man snacka om snevriden kvinnosyn.... Men jag älskar dom böckerna.....


Jag måste ju säga att när jag i min ungdom läste Hollywoodfruar så blev jag röd om kinderna ibland.... Och nu när jag strecklyssnade på 50 shades of grey så pirrade det lite extra i magen, inte bara en utan flera gånger.... (och inte bara i magen men det lät bättre) Om man läser alla böcker så vet man också att han ändras massor i slutet av kärlek.. (Naw, jösses så sagolikt)

Eller nu kom jag på skönheten och odjuret... Tror alla nu att vi tjejer vill ha en oskön best som blir förtrollad till en prins eller vad?


Det kommer alltid att finnas svaga/starka människor som kommer att utnyttja varandra... Med eller utan Mr Grey.

 Så, nu fick ni min åsikt!

http://simonkachoa.se/wp-content/uploads/2015/02/wpid-2eb095924d3401464191e1615b7d8f031.jpg

Tjolahopp och dröm om  Mr Grey ;)

Av Maria - 19 februari 2015 17:09

Det är ju inte alla som får en andra chans..... Och det finns de som inte förtjänar en andra chans..... Men om man får den hur kan man välja att inte ta den?

Hur kan man fortsätta att ljuga?

Hur kan man vara så korkad så att man ljuger om sådana saker som är lätta att kolla upp?

Men är man en marionett och låter sig styras då kan man kanske inte uppföra sig bättre.


Nog för idag... Det var bara en liten tanke om det som aldrig tar slut.......



Av Maria - 17 februari 2015 09:42

Ibland förvånas jag faktiskt över hur onda människor kan vara!

Hur kan man som mamma tycka att en annan mamma ska avstå ett av sina barn till förmån för för sig själv?

Det var det vidrigaste och elakaste jag har varit med om på länge.....


Och den här dagisnivån.... Kommer den så kommer inte jag..... Nähä, vad är problemet? Skit i det då!

Människor som ställer sådana vidriga krav är bara ruttna..... Men jag börjar att förstå varför världen ser ut som den gör..... För när självgoda lögnare bara ser till sig själva och sina behov, och kan trampa på andra människor för att uppnå dessa behov, då är det illa....

Men sanningen kommer fram till slut.... Fler och fler upptäcker vad det är för människor.......Det börjar tydligen bli svårt att hålla uppe fasaden ;)


Ha en i övrigt bra dag :) För det ska verkligen jag ha !






Presentation

Omröstning

Hur lång semester har ni haft 2022?
 1-2 veckor
 2-4 veckor
 4-6 veckor
 6-10 veckor
 Ingen semester alls

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards