Alla inlägg under oktober 2022

Av Maria - 3 oktober 2022 12:31

Allting har blitt så dyrt här i Sverjä sanna mina ord det blir bara värre....


Svenne Rubins hade rätt...


Är ni oroliga för elpriser, inflation och stigande räntor?Jag är orolig ena dagen och nästa dag så tänker jag att det går som det går.


Det är helt sjukt vad dyrt det har blivit att handla mat. Jag hörde att priserna i snitt har ökat med 38% på matvaror.


Varför väljer man att stänga fullt fungerande kärnkraftverk innan man har något som klarar av att leverera el i samma utsträckning. Och kör det omlott i minst 10 år. Miljön och jorden mår väl inte bättre för att vi fryser eller inte har råd att åka tll jobbet.


Jag är så förbannat trött på allt slöseri som har varit och är med skattebetalarnas pengar. Det är så sjukt mycket pengar som vi betalar i skatt. Om du får ut 20 000 så betalar din arbetsgivare nästan lika mycket till staten i form av skatt och arbetsgivaravgifter.

Jag skulle vilja kolla på kommunens budget, och bara grotta ner mig i kostnader, investeringar och besparingar och se vad man skulle kunna göra. Eller varför inte hela Sveriges budget.


Nä, snart dags för en promenix med sambon och hundarna.


Ha en fin kväll.




Presentation

Omröstning

Hur lång semester har ni haft 2022?
 1-2 veckor
 2-4 veckor
 4-6 veckor
 6-10 veckor
 Ingen semester alls

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards