Alla inlägg under maj 2018

Av Maria - 26 maj 2018 16:42

Sade till om det i en tidigare blogg att inga bönerop för min det!

någonting är så jävla fel i Sverige att man tillåter sån här skit! För att tillmötesgå en klick i samhället🤔

NEJ!!  Lägg av nu!  De som behöver komma hit ska få hjälp! Men tryck inte på oss en religion som vi inte vill ha! Jag blev lika irriterad på jehovas som sprang omkring och ville försöka omvända mig. Religion ska hållas inom hemmets väggar! Inte ute bland andra🤬. 


En annan grej som jag redan har tröttnat på inför det här valet, är politiker som delar andra partiers politik, att de behöver belysa andras politik.  Men va? Berätta vad ni vill göra själva! Berätta om erat parti istället! Tala om vad som är bra med just ert parti!


Sen har vi en 3:e sak. Abort! Alltså lägg ner! Vi lever på 2000-talet. Sluta försök att bestämma över kvinnor! Sluta absolut att bestämma över kvinnors kroppar! Låt varje kvinna att bestämma själva om de vill göra abort eller inte! Och sen ska män inte ens yppa sin åsikt ang abort! 


Har jag något mer att ta upp?

Jo:

Lyckliga frigående höns🍀




Ha det gott!

Av Maria - 21 maj 2018 13:19

Jag funderade ett tag om det här med böneutrop..... Jag vill inte ha det!


Jag behöver inte förklara varför utan jag vill bara inte. Jag vill överhuvdtaget inte han nån religiös påverkan alls. Inte från Livets ord, Jehovas eller svenska kyrkan och verkligen absolut inte islam. Jag kan inte förstå att man idag 2018 måste ha nån som talar om för dig när det är dags att be. I dagens wifi och ständigt uppkoppade samhälle och med klockor överallt så kan man nog ta ansvar för det egna böneutövandet själv. Blanda inte in oss andra!

Och nej, jag känner mig inte bekväm med det utrymmet som islam får/ges i Sverige.


Jag tänker att många har ju flytt från förtryck i islams namn. Hur tänker de människorna? Hur känner de?

Jag följer Soheila Fors, och jag tror inte att hon hittar på.


Ha en fortsatt bra dag.:)




Av Maria - 17 maj 2018 07:25

Han hjälper mig upp när jag rasar. Han stöttar mig när min hjärna inte orkar. Han ger en kram när han ser att jag behöver. Han torkar mina tårar. Han smeker min kind. Han står ut med mina tokiga påhitt. Jag trodde inte att det fanns någon som han. Han säger att jag är vacker. Jag har verkligen lyckats resa mig och kan stå upprätt nu. Mycket är pga min egen envishet och hans förmåga att locka fram styrkan i mig. Hans kloka ord som hjälper mig se saker ur ett annat perspektiv.


Jag kan se hans kärlek till mig i hans ögon. Du ger mig så mycket Göran, kärlek, skratt, mys, solsken, regn, Chelsea, Leksand, traditionen vid Elitloppet, livet, upplevelser, erfarenheter, glädje. Jag är säker på att om jag bad dig att ta ner månen så skulle du göra ett bra försök.


Jag skulle ge dig
Allting du pekar på
Men bara när du inte hör
Vågar jag säga så

Jag kan inte ens gå
Utan din luft i mina lungor
Jag kan inte ens stå
När du inte ser på

Jag älskar dig Göran Olsson  

Presentation

Omröstning

Hur lång semester har ni haft 2022?
 1-2 veckor
 2-4 veckor
 4-6 veckor
 6-10 veckor
 Ingen semester alls

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards