Alla inlägg under april 2016

Av Maria - 29 april 2016 11:14

Alltså man skall kunna ställa ut blommor nu. Inte skotta snö.


Den här bilden är tagen igårkväll och imorse var jag tvungen att sopa av massor av blötsnö.

Nu sitter jag här på lunchen och det haglar. Nere i stan är det inte så mycket snö kvar.

Det är verkligen ett udda väder våren 2016.


Har ni någon i er närhet som har ljugit om en sjukdom för er? Det har jag. Det är verkligen ett sjukt beteende när man gör så. Jag har undrat i alla dessa år vad hen var ute efter. Uppmärksamhet?


Jag var ju iväg på ansiktsbehandling i början på veckan och provade en ny kur som Annette, på Lemon Lime har börjat med.


Diamantslipning som förstärkning i din ansiktsbehandling Ett effektivt tillval till din ordinarie ansiktsbehandling som ger finare lyster och bättre spänst till huden samtidigt som du får en ökad effekt av de produkter som används i behandlingen.

 

Jag kan verkligen rekommendera både Annette och behandlingarna som finns på Lemon Lime. Annette har hjälpt mig massor. Min hud är ju lite speciell. Supertorr och flagnar ibland. Men det har blivit mycket mycket bättre sen jag började gå hos Lemon Lime.

 

https://www.facebook.com/lemonlime.nu/?fref=ts

 

 

Nej nu är det färdiglunchat :) 

 

Ha en fin valborg :)

 

 

Av Maria - 19 april 2016 17:13

Jag lyssnar nog på 1-3 talböcker i veckan :) Och det är suveränt jag har blivit lite av en allyssnare :)

Jag har lyssnat på en bok som heter  Vardagsmakt av Elaine Eksvärd. Riktigt bra bok. Man får lära sig massor av tips och hur en del människor fungerar. Tro mig det är verkligen lärorikt. Hur en del människor använder sig av olika sorters makt för att trycka ner dig. Jag kunde lätt peka ut flera runt omkring mig som använde sig av olika sorters makt. Och inte bara av ondo utan bara på deras sätt att hantera olika händelser i livet.


Jag lär mig hela tiden saker om mig själv. Jag har på de senaste åren lärt mig att inte gå till attack om någon hoppar på mig.


Eftersom jag har spenderat åtskilliga timmar med kurator och psykologer för att få rätsida på vad det var som inte fungerade inom mig så har jag fått väldigt god självkännedom. Den bästa kuratorn förklarade att man som vuxen ofta löser problem på det sättet som man har lärt sig som barn. Slåss man så har man ofta blivit slagen eller ens föräldrar slogs. Det är som en karta. Och när man ska bo tillsammans med en partner så har man ju två olika kartor med sig. Ibland så är kartorna inte ens på samma världsdel.

Jag har ju gillat att utmana fastän jag visste att det jag säger nu kommer inte att bli väl så kunde jag som barn bara inte låta bli. En gång sa jag till min mamma att hon hade endast skaffat mig för barnbidragets skull.

Men som sagt, man använder sig av den kartan man har fått med sig hemifrån. Men när jag var typ 21 fixade jag en bättre karta och sen har jag uppgraderat den vid 28 och senare vid 39 års ålder. Och nu har jag fixat en sån som det bara är att uppdatera med jämna mellanrum :)


Ha det gott alla!

Av Maria - 16 april 2016 09:51

Varför är det fint när jag jobbar och regn när jag är ledig? Nä jag är inte ledig idag men det är ju kortdag och det regnar. Det är nog ett moment 22. Jobb=Sol och Ledig = Regn..

Äsch, det finns massor man kan göra när det regnar :)

Jag ska koka revben som sen ska grillas och sen ska jag börja med köttet som blir middag imorgon :)

Sen får vi se om det dyker upp några ungar med respektive och är hungriga :)


Maria var förbi på en fika igår :) Energiknippe delux :)


Den här helgen blir nog bara lugn och hemma:)


Ha det gott :)

Av Maria - 15 april 2016 14:05

Jag avskyr att ha så här ont i ryggen. Det drar ner på mitt humör och mitt mentala mående....Tur att jag har en sambo som kan hjälpa mig att slänga in fodersäckarna när de kommer pallvis :) Eller Jossan som bara svängde förbi och hjälpte mig efter sitt jobb <3 för någon vecka sen.

Sånt är verkligen guld värt!


Nu önskar jag er en härlig helg!




Av Maria - 12 april 2016 14:39

Alla kidsen var hemma och fikade. Mina fina fina barn   Man får de barnen man förtjänar <3 och jag förtjänar de bästa barnen ;) Bra va.

Massor av fina presenter fick jag också. Doftljus och grytlapp från Lexington, blommor och presentkort :)

och en donut ;) Sen fick jag biljetter till Lena Ph på Cirkus och en hotellhelg med fri shopping :) Underbart!

Tack alla!


Utsikten från hotellet.



En av mina fina shoppingpresenter. En superskön poncho


Teach me tiger med Lena Ph   


Gamla stan är fantastiskt vackert    Här ligger ett supermysigt litet fik som serverar supergod caffe latte och morotskaka.


Tack till mina fina barn som ställer upp när vi ska åka iväg. De stora med skjuts på de yngre och att de håller ett öga på sina syskon ;) Och de yngre för att de fixar allt på hemmaplan!

Puss, mamma älskar er!!!!


Tack Jenna för de fina födelsedagsblommorna <3


Och tack Marina för dessa vackra tulpaner och chokladen <3


Jag har verkligen ett bra arbete, igår kom RoseMarie förbi och tog en kaffe sen var det fullt upp sen dyker Anette upp och tar en kopp te :) Det är inte alla arbeten man kan göra det på :)


Trimmet har varit fullt idag. Njuter verkligen av variationen på jobbet!




Ett barn som får mycket kritik,
   lär sig att fördöma.

Ett barn som får uppleva fientlighet,
   lär sig att slåss.

Ett barn som görs till åtlöje,
   utvecklar blyghet.

Ett barn som ständigt får uppleva skam,
   lär sig att känna sig skyldig.

Ett barn som behandlas med tolerans,
   lär sig tålamod.

Ett barn som får uppmuntran,
   lär sig förtroende.

Ett barn som får beröm,
   lär sig att uppskatta.

Ett barn som får lära sig rent spel,
   lär sig rättvisa.

Ett barn som accepteras och möts med vänskap,
   lär sig att känna kärlek i världen.

            ~ Dorothy Law Holte ~






Av Maria - 4 april 2016 11:58

Jäklars vad trött jag är på den här ryggen som jag har. Jag har haft 3 ryggskott på 19 år. Det första fick jag när jag var gravid i 9:e månaden med Joel. Det var ingen hit kan jag säga....  Och just nu krånglar ryggen som helvete.

Imorse trodde jag inte att jag skulle kunna köra bil. Men det gick faktiskt rätt bra.


Sen kommer Postnord med 4 pallar ..... Just det 4 pallar... Så det var bara att börja att lasta in.. Jag började med pallen kattsand. Och nu 52st 10 literspaket senare är det lunch..... Sen tar vi nästa :)


Visst är det typiskt att ryggen är i strejk när man har mycket att göra?


Ha det gott!


Av Maria - 2 april 2016 18:26

Förövare lever i förnekelse, självklart så kommer de aldrig att erkänna att de har slagit sina barn. Självklart så kommer de aldrig att erkänna att de har gjort övergrepp på sina barn.

Man lär sig att hantera situationerna utifrån sin uppväxt. Det är så.


Jag försöker att hämta lite kraft att berätta mer om min barndom. Det var värre för mig med det psykiska än det fysiska. Även om jag en gång skulle skylla på att jag hade ramlat ner från höskullen.... Då gick jag i fyran...

Kuratorn var en av mina bästa vänner på högstadiet.


Nog om det för nuet...


Kung Grim är bland det roligaste jag har gjort :) Och att kunna bestämma själv vad jag ska ha för lön :) Det är skithäftigt.

Jag tycker så mycket om kundrelationerna. Alla trimkunder som ger så mycket :) Jag kan bara tacka och bocka för det förtroende som jag har fått :)


Ha det gott alla :)

Presentation

Omröstning

Hur lång semester har ni haft 2022?
 1-2 veckor
 2-4 veckor
 4-6 veckor
 6-10 veckor
 Ingen semester alls

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards