Alla inlägg under april 2010

Av Maria - 30 april 2010 12:10

En enkel vardagsblogg från Maria.

Vaknade, värk, vidrig dag, somnade, vaknade lite piggare :-)


Nej detta är inte en deppblogg. Jag lever har fyra underbara kids en bra man....

Vad mer begär jag av livet?? Jo sinnesro!


Idag är svärfar här och hjälper mannen med att sätta upp altanräcke:-) Ni som har sett min altan vet ju att det behövs...

Jag ska visa före och efterbild sen:-)


Ha en alldeles underbar valborg och fira med måtta.. Det ska jag göra.

Har ju ringträning i morgon......


Kram


Hej hopp...



Av Maria - 29 april 2010 17:30

Eller jag ska nog inte skriva suck eftersom jag inte blir förvånad...

I min familj så fanns det inga riktiga traditioner.  Jag blev firad senare, aldrig på min födelsedag...Vi flyttade dagarna som skulle firas osv. 

Jag fyllde ju så tidigt i månaden! (före lön) (sen att det var ca 8 dagar efter förra lönen jag fyllde var ju en annan sak...) (Planering kallas det)

Därför har jag alltid tyckt att det har varit viktigt med att fira mina barns födelsedagar.

Men jag blir ju som sagt besviken å mina barns vägnar när de inte blir firade av närmsta släkten. Inte ens ett sms eller ett ynka telesamtal..... Vi firar sen och vi fixar det senare... :-( Likadant med Jul :-( (tror du på allvar att man lyssnar på ditt skitsnack gång på gång. Men jag visste att det skulle bli så här!)(Det konstiga är ju att det tydligen är skillnad på barn och barn)

Min man kommer från en släkt där det är jätteviktigt att man träffas och firar varandra. Makens syster med familj och svärföräldrarna och fika och bara må bra..... Vi brukar totalt vara 13-14 st.... Det gillar jag:-)

I år och nästa år så kommer jag bara att fira mina barn, endast! Inga andra göre sig besvär. Jag är trött på det här nu. Nu fixar jag och min familj nya egna traditioner.......


Nu ska jag åka iväg med två av mina barn till Örebro och de ska få shoppa lite... Det är ju snart skolavslutning också.....


Och ni ta det lugnt i morgon med allsången och eldandet...... Det ska jag göra.

Det blir antagligen lite grillning och njuta av familjens närvaro.


Vintern rasat ut bland våra fjällar,
drivans blommor smälta ned och dö.
Himlen ler i vårens ljusa kvällar,
solen kysser liv i skog och sjö.
Snart är sommarn här i purpurvågor,
guldbelagda, azurskiftande
ligga ängarne i dagens lågor,
och i lunden dansa källorne.

Vitsippor - Anemone nemorosa

Anemone nemorosa- Vitsippa





Av Maria - 20 april 2010 22:09

Häromdagen blev jag sugen på att handla en hackman traktör panna... Sagt och gjort jag hittade en fin en;-)  Jag har redan invigt den. Det blev en wok med nudlar, babymorötter, vattenkastanj,blomkål, babymajs och lök.  Detta tillsammans med grillat. Otroligt gott..


Dagen efter så var Annelie här och hjälpte mig massor vi körde skräp och körde iväg Görans bildelar..  Allt för att min lokal ska bli klar nån gång:-) Vi startade dock dagen på butiken Vita Rummet... Vi shoppade loss för X antal kronor...


Mitt arbete med panelskivorna har haft ett uppehåll men nu har jag bara en vägg kvar :-) Lovely !


Dagen idag kunde ha börjat bättre, jag vaknade efter att ha sovit hela 4 timmar :-) Det ni! Men när jag vaknade kändes nacken och armen som om de var dubbelt så stora:-( och vad de värkte:-( men men jag har så att jag klarar mig ;-) Vaknade kl 13.15 igen någorlunda bra:-)


Hur gör jag med hundarna undrar nog många... 1. jag har en familj som hjälper mig otroligt mycket. 2. En man som ställer upp vid sådana här dagar.. Sen har jag sängen full med vovvar som sover en stund med mig :-)


Hej Hopp Kram

Av Maria - 15 april 2010 23:30

Det har jag nu... Jag vill göra klart mitt kök... Under tiden så besöker jag alla möjliga inredningsbutiker och kollar läget lite... Fast idag gjorde ja gmer än kollade.. Jag handlade lite en vårig blombukett (precis som jag brukar göra till helgen) och en ljuslykta...


  


I morgon så står det en hel del på schemat.... IKEA, fotbollsmatch med dottern ta kort på Annelies fina valpar. Sen tror jag att jag vill ha lite vuxentid med min man...... Det behövs ibland.


Hej hopp!



Av Maria - 5 april 2010 11:56

Igår var det dags.. Lilla Stockholm :-) Jag njöt i fulla drag jag verkligen älskar att träffa alla vänner och se alla fina hundar:-) Trevligt sällskap runt ringen och många skratt blev det..

Gårdagens eller veckans snyggaste vurpa stod Kronan för... Jag hade nog den lerigaste förra året..


Bir och Bim på svart/silver blev det läckra syskonparet från Fixus! Grattis!

Bir och Bim på peppar/salt blev Myltans Granny Mae och Motowns Keep On Running... Grattis till er med.


Stort grattis till Myltan-Maria som vann båda certen på p/s. Lång resa fick fin utdelning :-)


Sen så måste vi gratta Åsa som stod med dagens finaste s/s-valp Hjördis.. Grattis gumman ;-) Bis placering det måste vara skumpavarning på det ;-)


Tage fick kritiken att han var otroligt fint putsad, domaren var imponerad... Och Annelie lägger ner ett otroligt arbete på hans päls..Alltid välpresenterad och topptrimmad... Nu ska vi se till att få det sista certet :-)

Zlatan då? Ja han var kvar hemma??? Det är ju så när man har en matte med pensionärsvarning på..... (hon somnade ifrån anmälan) Men inga sura miner nu ser vi fram emot nästa...

Velvet Dandys fina framgångar fortsätter i raketfart.... Jag tror att de hade 4 av fem tikar i bästa tik på schnauzer.. Det är imponerande..


Jag är av den åsikten att har man inget snällt att säga så är man tyst... Så därför har jag inga mer åsikter om gårdagen....


Hej hopp






Presentation

Omröstning

Hur lång semester har ni haft 2022?
 1-2 veckor
 2-4 veckor
 4-6 veckor
 6-10 veckor
 Ingen semester alls

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards