Alla inlägg under november 2011

Av Maria - 29 november 2011 09:29

Men idag ska jag faktiskt göra ett undantag!

20100131 var jag inne på ett forum pga att en uppfödarkollega hade läst mitt namn i detta forum. Jag sökte då reda på forumet för att läsa om vad forumsinnehavaren hade att skriva om mig.

Det var ju inte så intressant läsning så jag fortsatte inte. Har ibland fått uppmaningen att läsa detta forum. Men då det inte ger mig så mycket att lägga tiden på det så låter jag bli. Jag tycker att det är destruktivt och har ingen positiv ton. Då jag har lärt mig genom åren att inte dras in i negativa diskutioner så låter jag bli att yttra mig.

Döm då om min förvåning när jag får ett mail, om ovan nämda forum igen, igår. Återigen så förekommer mitt namn i forumet   Jag förstår inte alls! Jag vill ju inte ha något med dessa människor att göra. Har inget behov att att försöka ändra på eller "platta till". Men ändå så ska de dra ner mitt namn. Tydligen så lägger man en hel del tid på att läsa min blogg och jämföra skrivsätt och stil? Och sen konstaterar att det måste vara Maria Engström? Förvirringen är total! 

Jag har lagt ca 20 min på att läsa en del av forumet idag. (20 min för mycket) Tonen är allt annat än hjärtlig. Mer rå.

Jag drar den slutsatsen att det är fler fiender än vänner, till forumägaren, som skriver i forumet.

Forumets ägare har ju anmält mig till Skk:s diciplinnämd för något blogginlägg ang Anti. Som alla vet är ju Anti min mycket goda vän Annelie. Suck! Desutom så blev jag friad av Skk!

Falska anklagelser har jag råkat ut för förut och tänker inte reagera starkare än så här. Men jag tycker att det är tråkigt att mitt namn dras ner i detta.

När man närmar sig pensionsåldern borde man faktiskt ha roligare saker för sig än att skriva om mig i sitt forum!

Jag står för mina åsikter och behöver inte dryfta dem i falskt namn i någon annans forum.

Å andra sidan så spelar det ju ingen roll, jag blir ju anklagad ändå. Jag har valt att inte vara vän med forumsägaren, inte heller ha kontakt genom mitt intresse nämligen hundar. Nej jag behåller min värdighet och struntar i att kommentera i detta forum.

Hon nämner även min mamma i sitt forum. Jag var tvungen att fråga min mamma om forumägarens amrisar och mycket riktigt forumsägaren hade haft dessa hundar.  Men som sagt det lägger vi bakom oss och går vidare. Det har ju som sagt ingen nytta för min framtida avel.


Annars så går ju livet sakta vidare här på landet . Jag jobbar, älsklingen jobbar, barnen går i skolan. Utbyggnaden är snart klar. har beställt hallmöbler från MIO. Jättefina! skjutdörrarna till garderoberna är också beställda . Här går det undan!


Idag har en vän och uppfödarkollega varit här och tagit en fika. Med sig hade hon god sallad och goda lussebullar  . Tack för trevligt sällskap Carry!


Linas valpar växer och frodas de är snart fem veckor och är så söta som bara svart och silver valpar kan vara.


Nej nu är det dags att skjutsa Jollan till stallet. Sen är det fotbollsträning för unga fröken.


Hej Hopp!

Av Maria - 18 november 2011 10:41

Femte dagen i rad som jag har ont i händerna, ryggen, skuldrorna och nacken.... De sista tre dagarna har varit lite värre än innan..... Vad ska man göra..... Jag mår skit av att ha så här ont hela tiden...


Vädret är piss...... Ja ursäkta ordet men så tycker jag faktiskt... Jag vill ha 5-10 minus och 3 dm snö.... Det vore ju hur härligt som helst ju.....


I morgon blir det nog lite kortspel hos familjen Gräsberg.....Jösses så Maria och jag ska spöa dem... Ja, Göran och Jörgen förstås....


Ikväll idol:-) Jag har mina två favoriter:-) Synd att sötisen Andre åkte ut....



Nope... Göra någonting... Vika lite tvätt kanske...


Ha de


Hej hopp!

Av Maria - 18 november 2011 08:50

Vad innebär det egentligen? Tänk er att ni spelar hockey i färjestad tex.... det fungerar ganska bra... Ni har värmt upp och kört lite passövningar innan matchen...... Alla redskap och muskler är i topptrim... Allt väl så här länge.. när det har gått tre perioder så passar Färjestads back till Brynäs forward så att han kan passera den passiva backen ner till Cristopher Nihlstorp (Färjestads målvakt) och lägga in den just över hans axel....... MÅÅÅÅÅÅL, ja ja heja heja..... Brynäs jublar medan Färjestads spelare inte fattar något.... -Vad var det som hände???? Hur kunde han???

Han kan inte ha missat??? Det måste ha varit medvetet!

Det skulle ju inte funka....Ellerhur! Att ha en medspelare i ett lag som spelar på båda "planhalvor".....

Det är likadant i styrelsearbetet..... Det fungerar inte att ha medarbetare där som inte jobbar åt samma håll.... Eller går bakom ryggen på övriga..... Vi kan inte hoppa så fort en medlem skriker lite högre än någon annan medlem...

När vi sätter oss ner och tar beslut så är det det som gäller... Man kanske inte alltid är nöjd.....MEN det är det beslutet som gäller... Besluten och verksamhetsplanen som man har tagit på årsmötet är det vi jobbar efter..

Vi har, skulle man kunna säga, fått en karta som vi ska följa för att nå fram till nästa årsmöte och för att kunna ta just vår ras framåt. MEN det fungerar inte om man har en karta att följa och man efter vägen träffar på nån som säger......

-Sväng vänster......

Men det står ju att jag ska rakt?

-Jaja men sväng vänster... Redan här, när man har tagit tag i ratten och börja luta åt vänster så är man fel ute....

Förvisso så kan man svänga ut på vägen längre fram men när man har åkt på den här "vänstervägen" Så står nästa medlem och säger ta av till höger där framme..... Då är man borta.......

Styrelsearbete är ett Teamwork  och inget annat.... Vill man göra en one-man-show då får man söka sig någon annanstans.... Vill man synas, ja då kanske det är idol eller talang (om man nu har nån) 

Att tjura när man inte får sin vilja igenom fungerar inte heller i styrelsearbetet....

Att hamna i vissa medlemars klor kan vara illa för styrelsemedlemmar.. För man kan inte vara alla till lags....


Hm... Nu blev det ju en sån där surisblogg igen... Ja... Det kanske det jag är bäst på.... Att skriva när jag är irriterad...... Då känner jag mig som en ordsprutarmaskin......... Jag gillar ju inte orättvisor eller när folk är fegisar... Sen kan jag förstå när folk inte vill ha konflikter... Men då ska man inte starta några heller....


Mycket har hänt i mitt liv sen jag bloggade sist... Jag känner att min energi just nu går åt till att trösta barn som mist en älskad farfar. Kramas med min älskling. (positiv energi) Göran Olsson ger mig så många skratt och så mycket glädje   Jag har ett barn som ska flytta till egen lägenhet   Jocke och hans underbara flickvän Cissi ska slå sina påsar ihop    Jag gläds med dem.... Och vad roligt att få shoppa lite :-)  

Det här kommer att bli jättebra för sonen 


Sen har jag en tanke... Vad märkligt det är att just fodertikarna inte löper... Det står väl i kontraktet att man ska höra av sig till överlåtaren vid löp??


Bygget går framåt. Kilsta Bygg är firman som är här och bygger. Jag kan verkligen rekommendera dem. Jättedduktiga!!  www.kilstabygg.se...



Hej hopp!!

   

Av Maria - 2 november 2011 16:38

Kan någon vänlig själ ta bort glaskupan som jag har över mig? Gärna repet som någon har bakbundit mina händer med..... Ibland så känns det som om man inte kommer någonstans..... Jag har gått vidare, tänk om alla andra kunde göra det också.........Sambon gör allt för mig och ser till att jag mår så bra som jag kan... ..... ..... 

Som de flesta vet så har jag skiljt mig...... Suck....... Säger inge mer......


Älskar mina underbara barn........ De är känsliga för det som sägs och ska inte behöva stå ut med vad som helst.....


Dessa rader riktar jag just nu lite extra till ett av mina barn.....


  Man får rasa ibland, du har någon som tar emot.  Man måste inte alltid vara stark och hård......En mammakram kan vara guld värd ibland...Det är viktigt att ha en axel att luta sitt huvud mot...... Att hitta någon som kan hjälpa en att torka ens tårar..... Jag finns alltid här för dig  Jag vill skrika ut smärtan och sorgen som finns där..... Jag vill hjälpa dig att lägga tillbaka den saknade pusselbiten till den  sårade själen.........

Jag vet att du kommer när du anser att tiden är mogen....... Älskar dig.... /// Mamma


Presentation

Omröstning

Hur lång semester har ni haft 2022?
 1-2 veckor
 2-4 veckor
 4-6 veckor
 6-10 veckor
 Ingen semester alls

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards