Alla inlägg under november 2016

Av Maria - 29 november 2016 13:28

Idag och igår faktiskt har jag mått riktigt bra. Men hela förra veckan var fruktansvärd.....

Det känns så fruktansvärt.... (Anledningen behåller jag för mig själv.)

Jag kände att jag var tvungen mitt i min ångest att ringa till mina äldsta söner bara för att höra rösterna.. Bara för att höra dem säga: Hej mamma.... Bara för att jag kunde..... För att känna att de finns där...

Gå och krama på Joel och Joline bara för att......



Det ytliga är verkligen inget för mig.... Så många människor det finns som lider i det tysta av psykisk ohälsa.

Du verkar ju alltid så glad..... Ja, och? Det är ju bara en muskelrörelse... Titta i mina ögon..... Se in i min själ

Man lär sig hela tiden att dölja.... Nu är det bara de närmsta som kan se eller höra på mig att ångesten eller panikattacken är nära...


Jag lider när jag ser att barn och ungdomar far illa... Jag avskyr när barn och unga mår dåligt psykiskt. Jag önskar att jag kunde dela med mig av min erfarenhet och av hur jag lärde mig att leva vidare trots åren när jag bara låg i sängen och knappt ville gå upp alls.....Och började att tänka att alla skulle må bättre utan mig..... Tack till min kurator och läkare. Som hjälpte mig upp... Tack Olsson för att du såg och frågade  ... Tack mina kids  


Nu hoppas jag verkligen att alla  får en fortsatt bra dag...


Och Inger... Jag blir på riktigt ledsen när jag läser det du har skrivit. Man vill bara ta bort det där som gör ont och säga att allt blir bra.





Av Maria - 15 november 2016 10:34

Alltså när det gäller ungdomar som mår så dåligt så att de väljer att avsluta sitt liv....

Ungdomar söker hjälp och får ingen.... Men om man kommer in med ett brutet ben så får man hjälp.... Men om du kommer in och din hjärna mår skit...Då får du vänta i 8 månader ...

Och om jag en enda gång hör att dessa vidriga idioter som har varit nere och krigat för IS får ens en minuts psykologihjälp på min bekostnad så kommer jag snart att rösta på SD... I sak.... Nej det kommer jag inte men jag börjar nu förstå hur de som verkligen gör det känner. Låt psykologer, psykiatriker och kuratorer göra sitt jobb. De ska inte sitta med massa papper utan de ska hjälpa människor. Utbilda fler....Utbilda samtalsterapeuter. Gör vad fan som helst för att fler unga människor inte ska gå till spillo...


- men å andra sidan kan ju dessa ungdomar välja glädje eller nått annat jävla tjafs.... (obs jävligt mycket ironi)

Det är så ytligt att behöva övertala sig själv och alla andra om hur bra man mår och hur lycklig man är och att man tycker att det är löjligt med diagnoser när man själv är en enda stor vandrande katastrof.


Jag har sagt det förut och det är inte alltid så lätt att se det ljusa öven om man vill... Speciellt inte om man vaknar på morgonen och tänker att alla runt omkring en skulle ha det bättre om jag var död.. När man tänker att barnen, syskonen, föräldrarna skulle få det mycket bättre utan mig om jag inte fanns. Alltså det är så svart och det är en kamp att övertala sig själv varje dag om varför man ska överleva.

Jag kan ju säga att hade jag inte haft mina barn och en underbar kurator så hade inte jag suttit här...


Nu är det min sambo och mina barn som gör livet värt att leva. Jag har fina vänner som finns ett samtal bort.


Nu över till Trump.... Ja vad ska man säga? Han är inte rumsren för fem öre. Jag gillar verkligen inte att han ens tänker tanken om att inskränka på kvinnors rätt till abort.

Och det är faktiskt bara att gilla läget. Att sen jämföra valet i USA med Hitler och Is är väl kanske att ta i. Men var och en är salig i sin tro.

Gå och skrik er hesa över Putin istället.


Nä nu orkar jag inte skriva mer idag.....


Karma åt alla...


Av Maria - 7 november 2016 12:22

Massor händer...Hela tiden... Jorden snurrar men ibland skulle jag vilja hejda den lite....


Förra veckan var jag iväg till min läkare som jag har haft sen 2005 och hon är bara helt underbar. Hon tyckte att jag hade gjort ett fantastiskt arbete med att starta eget och jobbat med det i 2 år. Och dessutom kunde leva på det. Hon sa öven att jag hade gjort en fantastisk resa från det första tillfället vi träffades och fram till idag.

Och jag är verkligen stolt över mig själv och min framgång. Jag kämpar och tycker att det är jävligt roligt.

Anledningen till att jag besökte henne var att jag hade haft värk i min axel i ca 1,5-2 månader. Jag hade lyckats att dra på mig en inflammation i axeln. Jäkla skit också... Antagligen har det med all pälsvård och trimning att göra.

Så det blev att kontakta sjukgymnast för att skjuta fram den ev.

sprutan rätt in i axeln som läkaren pratade om...  


Och vet ni vad jag lyckades med fredag morgon då? Jo, ryggskott..... Ni vet den där lilla rörelsen som man gör utan att tänka på, luta sig lite snett framåt... Den gjorde jag och sen rasade jag... Ner på alla fyra, krypa fram till toastolen för att ta mig upp... Ropade på Joel så att han fick komma och hjälpa mig upp..... Vilken tur jag hade att Joel hade höstlov eller "läslov" så att han kunde skjutsa mig till jobbet    Tack Joel!


Fredagkväll tillbringades i nobelhallen med världens bästa sambo. Hockey är numera fredagsmys :)

Men inte så mysigt för en rygg med ryggskott i...

Jag överlevde det med och igår var vi ute för att jaga fågel. Det funkar ju med ryggen så länge man rör på sig...


Tyvärr fick jag ju flytta på lite trim idag men räknar att kunna ta dem senare i veckan.


Nä nu är det dags att röra lite på sig!


Ha det gott!



Presentation

Omröstning

Hur lång semester har ni haft 2022?
 1-2 veckor
 2-4 veckor
 4-6 veckor
 6-10 veckor
 Ingen semester alls

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards