Alla inlägg under augusti 2022

Av Maria - 25 augusti 2022 17:10

Taggad av att lilla Hexisen travade runt i Ransäter(alltså uppförde sig) så anmälde jag till Norrköping.

Lilla Hexa vann juniorklassen med ck och placerade sig sen som 4:e bästa tik. Med res. cert. 7 tikar i bästa tik så jag är stolt som en tupp (eller nått)

Extra roligt var det att Jollan hängde med. Hon är tillsammans med Göran, Hexas största suportrar.


Kan vara en bild av 5 personer, hund och utomhus


Taggad av placering i Norrköping så blev det en anmälan till Gimo     Sen blir det nog inte några fler utst i år... Men å andra sidan skulle jag inte till Norrköping   Men nu kör vi :)


Annars då, ja det händer en del men det tar vi en annan gång. Det är skönt att vara igång att jobba igen. Det är härligt att sonen har byggt hus ca 1 km från oss. Jag kan stanna till och snosa lite på barnbarnet    lite då och då.


Det ger så mycket positivt i livet så att andra saker försvinner som en fjärt.


  

Av Maria - 18 augusti 2022 17:11

Kände efter att jag hade bloggat häromdagen att det var ju jättekul.


Men allt som har hänt sen två år tillbaka är inte bara roligt.


Min fina älskade gammelmoster Inga somnade in i mars i år. Hon var den sista av alla syskon Schalin.

Jag saknar att hon ibland kunde titta in till mig i butiken och ta en kopp kaffe. Ibland hade hon bakat sin goda äppelkaka och bjöd på   Jag var inte riktigt klar med att hon skulle sova den eviga sömnen än.  Hon har liksom funnits där sen jag var riktigt liten alltså alltid. Jag älskade att vara där. Alla kramar och att man alltid fick bada i badkaret hos Inga. Vila i frid.


Man kan aldrig ta livet för givet. Man ska nog vara tacksam för de dagarna man får. Jag kämpar fortfarande med min skitångest men man får lära sig att leva med den. Den finns ju inte där varje dag, eller varje vecka, eller ens varje månad. Men ibland så poppar den upp som gubben i lådan.


Det är tur att jag har min älskade Göran han är ett fantastiskt stöd. Han finns där hela tiden   


Idag har jag varit med på en husbesiktning med Anticimex. Cool tjej som kröp ner under huset bland spindlar mm.

Jollan och jag var överens om att det var ett jobb vi inte skulle fixa.


Nä det var allt för denna gång.

Av Maria - 16 augusti 2022 12:30

Det är nästan på året 2 år sen jag bloggade sist.


Några kanske har saknat mina vardagliga åsikter och några har nog inte gjort det.

Men I'm back :)


Jag såg att jag hade bloggat om att jag hade haft 1,5 veckas semester då. I år har den utökats till 2 veckor.

Det var meningen att vi skulle ta en sväng till Kroatien men det blev inte så utan vi semestrade hemma i vackra Sverige istället. Stockholm är nog ett av mina favoritställen. 3 nätter bokade mitt i centrum. Ätit och druckit gott på lite olika restauranger. Och massor av rolig shopping. Jag gillar att sitta och ta en latte någonstans utmed drottninggatan och bara njuta av vimlet av människor.


Jaha, vad har hänt sen sist?


Jag har blivit farmor till världens goaste lilla unge   Älskar till himlen och tillbaka   

Kan vara en bild av 1 person och bebis


Jag är tillbaka i utställningsringen igen, Lilla Hexabebis ställdes i Ransäter i juniorklass. Så jäkla roligt med nystart.

Och roligt med en tik. Jag har ju mest ställt hanar under min tid som uppf.

Kan vara en bild av 2 personer, personer som står, hund och utomhus


Ja, inte mycket för stunden. Men det kommer mera!


Ha det gott så länge :)

Presentation

Omröstning

Hur lång semester har ni haft 2022?
 1-2 veckor
 2-4 veckor
 4-6 veckor
 6-10 veckor
 Ingen semester alls

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards