Alla inlägg under februari 2009

Av Maria - 26 februari 2009 18:52

Eftersom jag inte är hemma i morgon när vi har städdag så var jag duktig och städade en stor del idag:-) Då kan jag åka med gott samvete:-)


Nu i helgen ska vi gå igenom många olika intressanta ämnen: Bla sund hundavel, Avel i små populationer och RAS-arbetet i praktiken.....Det ska bli otroligt intressant.. Det är bra att det här är veckan före steg två i uppfödarutbildningen, då har vi med oss lite färska fakta till alla våra kursdeltagare:-)


Hej Hopp!

Av Maria - 25 februari 2009 22:36

Nu är det bara två dagar kvar.... Sen ska jag åka på avelsrådskonferens ( jag hoppas vid högre makt att jag skrev  rätt:-)) Jag åker redan på fredag eftermiddag till Yvonne för att sova där:-)  Det ska bli så trevligt! Vi ska passa på att planera lite inför steg två :-) Jag måste förresten säga att det är otroligt roligt att få vara en pusselbit i uppfödarutbildningen:-) Jag hoppas att det ger alla deltagare något:-) Det är ju väldigt mycket upp till deltagarna själva hur mycket man får ut av det.. 


Hanen som jag parade Donna med heter Viggo och är egen uppfödning.


Ska förresten passa på att tacka Anna för gott fika och för en trevlig pratstund i söndags... Jag återkommer gärna ;-)


Hej Hopp!!


Av Maria - 25 februari 2009 19:30

utan även  mitt rättstavningsprogram:-) (hoppas att jag stavade rätt) ( det hade jag inte gjort påpekade min love in life)

 Visst är det bra med vänner som är bra på olika saker:-) Ibland när man funderar på vissa saker så tänker man: Jag måste ringa A och fråga eller jag ringer till B och berättar det här osv. Tänk på det! Ni har nog flera olika vänner som ni tar upp olika saker med:-) Nu är det ju så att Anti är bra på fler saker än rättstavning:-) Jag brukar prata med Anti ganska ofta och då pratar vi om avel och dvärgschnauzer i allmänhet... Jag måste säga att Anti tänker ibland på ett sätt som jag ens inte har funderat på:-) Och då brukar jag tänka f-n va klok hon är:-) Men när hon ringer och på pekar att det är stavfel i bloggen då lägger jag till ett INTE i samma mening :-) ( jag vet att det kanske inte går ihop gramatiskt ( vilket skitord) Men fantisera lite:-))


Hej hopp!

Av Maria - 24 februari 2009 15:23

......som jag nämde härom dagen var att jag rensade ut två av barnens garderober och sen tog lite leksaker och åkte iväg med till Kvinnohuset här i Karlskoga. De har alltid nån eller flera kvinnor med barn boendes hos dom.


Jag tycker att det är skrämmande att ett sånt ställe skall beövas:-( Men beundrar dom som arbetar med det och hjälper dessa utsatta barn och kvinnor:-)


Nu ska jag iväg med mina yngsta baarn och åka till morfar och pyssla med hästarna och äta semla..


Ska också berätta att Donna är parad men inte med den jag först tänkte:-)


Hej Hopp

Av Maria - 23 februari 2009 20:30

Idag var det min tur att fixa hästarna på morgonen.... Släppa ut och ge dom hö i hagen.. Jag fixar det innan jag åker iväg och jobbar:-) Helt otroligt vad hästar luktar gott:-) Hem igen och en snabbdusch innan jobbet:-)

Idag skulle jag klippa en storpudel, en jättesöt feminim svart tik som just har flyttat till Karlskoga. Lammklippning stod på önskelistan:-) Vilken tur det är väl den enda klippningen jag kan;-) (på Pudel!!) Kunden var 99%nöjd... Öronen blev liiiite för korta för hennes del...

Jobbade ca en timme extra idag. Sen åkte vi iväg till fastigheterna i Kristinehamn och hämtade lite ved till pappa och Eva:-) Åkte upp och lastade av allt och hämtade mellansonen hos flickvännen.. Nu har jag lite bråttom till den äldsta sonen som har tränat klart... Men jag ska blogga mer ikväll.... kommer snart!


Hej hopp

Av Maria - 21 februari 2009 16:16

Idag har jag jobbat! Det var jättemycket folk:-) Bland annat så kom det två uppfödarkollegor som var på väg till en norsk utställning:-) De handlade och pratade lite grann:-) Jag önskar båda två lycka till i Bö.


I morgon åker jag och parar Donna.. En kull som jag har sett fram emot länge. Nu ska det bli roligt att ha valpar igen...


Joline har tränat lite med Henke, han var jätteduktig. Dom hade verkligen roligt tillsammans......


Ikväll blir det melodifestival och ett glas vitt...


Hej Hopp

Av Maria - 19 februari 2009 21:24

Nu när jag bloggar själv så hoppar jag runt lite bland andra bloggare... Jag tycker att det är vidrigt hur vissa kommenterar andra människor i sina bloggar:-( Usch!


 Nog kan man ha djärva åsikter men nånstans får det räcka!


Nog om det :-)


Jag ska på avelsrådskonferans:-) Det ska bli otroligt roligt och nyttigt. Man lär sig så mycket. Vi är 6 st från dvärgschnauzerringen som ska åka. Sen ser jag även fram emot uppfödarutbildningen den 8 mars.


Hej Hopp....





Presentation

Omröstning

Hur lång semester har ni haft 2022?
 1-2 veckor
 2-4 veckor
 4-6 veckor
 6-10 veckor
 Ingen semester alls

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16
17
18 19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
<<<
Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards