Alla inlägg under september 2010

Av Maria - 25 september 2010 19:56

Idag har vi haft en familjedag:-) Det är helt underbart att ha en sån dag ibland... Göran och jag sov länge och då menar jag länge för att vara oss.. Kl 9.30 gick vi ur sängen... Då hade dottern fixat hundarna och varit ute med dem och gett dem mat :-) Tack hjärtat...


Sen hade maken och jag några ärenden som vi behövde fixa. Det slutade med att vi kollade på "badpalats" :-)

Så vi får väl se vad det blir:-)

Sen var det lite inhandling av verktyg och spackel.....

Hemma väntade resten av familjen på att vi skulle åka vidare till stallet för att rida. Jocke hade nämligen gett Jollan i födelsedagspresent att han skulle följa med och rida:-) Hans polare Bäck skulle också vara med:-) Fast han är ju som en familjemedlem han med ;-)

Bäck rider på Polly

  

Jag tror faktiskt att båda grabbarna hade det riktigt roligt i sadeln idag. Jag och Jollan hade i allafall roligt:-) Jag var ju bara tvungen att ta en sväng jag med med Moyna...

.  

Joakim sitter säkert i sadeln ;-) (eller?)

  


Bäck får rida bakom en sväng innan han provar på egen hand ;-)


Några enkla övningar hann de med innan Bäck fick prova på egen hand...


  

       Jocke red på utanför han ävade på annat, bla att "rida lätt"

Bäck och jag diskuterar om vi ska köra ett galopprace.... (eller inte)


Jag har haft en mycket trevlig dag i familjens sällskap. Jimmie och Joel hjälpte morfar med att köra in ved och jag eldade lite åt honom så att han får lite värme:-) Jocke passade på att köra lite cross. Han hade ju lovat Jollan en tur:-)

Sen bjöd min pappa alla på pizza:-) Tack pappa!


Alltså en underbar dag med min älskade familj:-)

Ha det gott!


Hej hopp!

  

Av Maria - 23 september 2010 20:43

Har jag hädat nu??  Vet ni det struntar jag i! Efter dagens lidande så kan jag lätt byta namn...

Jamen kom till saken nu då!


- Jo jag har nämligen dött och återuppstått... Och innan jag dog så plågades jag hårt och plågsamt....  Men hur kunde det här gå till? Jo, en kompis ( Tror jag inte att hon är längre   !?) drog (lurade) med mig på ett träningspass som kallas Zumba... (bara namnet borde ha varnat mig   ) Men blond som jag är så följde jag snällt med (eller inte) Blond alltså... .. ...  Väl där så hör och häpna jag betalade 60 kr!! Alltså jag betalade för att plågas i en timme......


Men vet ni, samtidigt som jag sakta gick mot mitt öde så har jag hittat muskler som jag inte visste riktigt att jag kunde använda... Eller visste att jag behövde....

Vet ni nåt mer??? Jag har lärt mig rörelser som kommer att få min man jubla av glädje...   (Men den bloggen tar vi en annan dag)

Nu vill jag att ni ska tänka er mig i trikåbrallor och åtsittande linne..... (jaja jag hade en t-shirt över) Men du vädurskompis!!! Hörde jag att du garvade??? Ja säkert alla ni andra också....

Jag har just lärt mig hur man likt Shakira höjer händerna över huvudet och juckar vilt och ser sexig ut ( ja ja det kanske inte såg ut som just Shakira men Shrek då?) Sen vet jag hur man galopperar på stället och smiskar sig själv på rumpan... Det ni!  Garvar du nu igen vädur?? ??.....Vet ni jag kände mig lite "wild n crazy" .... Det var under den här tiden som jag började känna mig som personen i rubriken... Det kändes som om jag släpade på ett kors...... och fick pisk samtidigt....  När man skulle gunga höfterna lite sensuellt så upptäckte jag att jag hade nog stelopererat mig där omkring... Det såg nog mer ut som om man använde en defibrilator för att återuppliva mig...

Sen så kom ju äntligen den stunden som kallades avslappning eller stretching....

Det var nog då som jag såg ut som en överkörd groda... Men samtidigt så var det nog det som fick mig att återuppstå....

Därav rubriken..

Jag har blivit förådd av min vän jag har plågats och dött och sen återuppstått...


Det ni... Vi hörs säkert i morgon om jag överlever natten ;-)


Hej hopp


Av Maria - 22 september 2010 22:08

........................ Jag hade skrivit en blogg som jag inte orkade publicera... Det rör min pappa.... Men jag kunde inte... Det är fortfarande lite tungt... Men min pappa är hemma igen   


Tänk vad sårbar man är, när nåt drabbar ens nära och kära..... Man inser då vad det är som betyder något....


Jollan har fyllt år sen jag bloggade sist.... Ny mobil stod högst på önskelistan...

Farmor, farfar och morfar och morbror och alla bröderna var här......


Denna vecka har jag blivit uppringd av några gamla trimkunder :-) Alltid trevligt när man hör ifrån dem.. De hade några frågor om foder. Det de använde och vad de ska göra för att få en bättre päls:-) Sen en annan som ringde för två veckor sen, han behövde hjälp med sin jakthund, hur han skulle toppa inför jakten:-)

Det är så roligt att man blev uppskattad för sitt kunnande inom foder:-)


Annars så rullar väl dagen på som vanligt.  Vi börjar så smått ladda inför nästa utställning. Till helgen så ska vi lägga spår och ev. köra uppletande. Det beror helt på hur tiden räcker till. Vi är tre uppfödare som ska samla våra hundar och skicka ut dem på fältet för att få rusa av sig lite energi....


Nu är det bara nån vecka kvar till oktober. Då ska jag samla valpköpare för fika och hundpromenad... Det gäller bara att pricka rätt datum så att så många som möjligt kan följa med:-)


Hej hopp.......

Av Maria - 14 september 2010 08:09

Nu är nästan säsongen slut.. I allafall på utomhussäsongen. Det är lite tråkigt. Jag kommer att sakna alla vänner runt ringen, kaffemuggen i tidig morgonsol ute på nån idrottsplan nånstans i Sverige. Alla andra uppfödare och vänner som förgyller utställningsdagarna, det är så trevligt att utbyta erfarenheter och få tips och råd. Att bara skratta tillsammans åt alla tokigheter vi utställare håller på med det är så mysigt. Fördelen med inomhus är väl kanske att det inte regnar förstås.

Framför allt så har det gått så bra för mig och mina hundar:-) Tre champions på tre månader:-) Lilla Texas som går och blir Bis valp på tre raka sspk-utställningar:-) Tage och Zlatan som nästan alltid placerar sig i bästa hane..


Nu är det lugnt med utställningar ett tag framöver. Men jag planerar lite andra kennelaktiviteter. I oktober blir det en promenad. Jag tänkte också att jag skulle ha en trimdag/kväll. Vi får se vad tiden räcker till:-)


Helgen som gick var en supertrevlig helg i många vänners sällskap. Fredagkväll anlände Kaspelix & Brackets till Scandic Nord nere i Helsingborg:-) (ett hotel som jag verkligen gillar:-)

Vi som käkade tillsammans var Kronan, Frida (La Leias) Senad (Axe Lakes) med valpköpare Anette, Jollan, Annelie (Brackets) och jag...

Jag tror att jag har ätit den godaste Club Sandwichen på länge. Den var otroligt god.. Senare så anslöt Kennel Velvet Dandys till sällskapet:-)


Lördagens resultat var helt ok. Texas Birvalp, Zlatan 3e bästa hane och Tage 4e bästa hane. Sofiero glänste ju inte med sin bästa sida när regnet började vräka ner... På morgonen hade även hjulet på vagnen lossnat så det blev något av en vinglig färd med hundar, tält och all packning..


Kvällen startades upp i barne vid sju där hela sällskapet skulle samlas. Vi var 21 st som skulle dinera tillsammans. Maten är supergod, ja gåt lamm.... Kan ni tänka er det att jag tog lamm??

Det var när vi kom tillbaka till rummet som det hände... Som min tå blev tån med hela svenska folket ;-) Jag skulle fälla ner Jollans säng.... Ni vet en sån där säng som står i ett skåp.... Först fick jag möblera om lite... Men när jag fäller ner sängen så tar fotöljen emot.. Duktig som jag är så tar jag spjärn och skjuter på... Och vad händer då??? Jo sänghelv-tet ramlar ner på min tå.... Och det är precis hörnet som träffar den.... Först fattade inte min hjärna vad som hänt.... Men efter en nanosekund så blev den varse... Och Hel-etes jä-la sk-t Piiiip piiip vad ont det gjorde... Jag som redan har 4 kids hade lätt kunnat föda 18 till.... Det gjorde så förb-annat ont så ni anar inte... Så jag kan ju säga att jag var ju inte så kaxig på söndagen när jag skulle skutta runt i ringen med en krossad tå...

Men det var bara att bita ihop och se glad ut..

Självklart så började det regna denna dag också..... Desutom så gjorde jag en Kronan!? Alltså tappade min telefon i muggen.... Så just nu är jag utan telefon i några dagar tills jag kan bestämma mig för vad jag ska ha för modell!


Har ni några förslag?


Hej hopp Annelie här kommer jag:-)

Av Maria - 9 september 2010 10:59

hemma hos mig... Eller inte.......


Somnade jättesent vid  02.30 eller nåt det var i alla fall sista gången jag kollade klocka..... Vaknade 04.12 :-( Det hade jag inte lust med... Men det är som om nån har en on-knapp och liksom slår på mig.. Jag blir klarvaken :-( Jag  avskyr att inte kunna sova bra.... Nog om det! jag somnade om vid 06..... och blev väckt vid 06.45 Så nu är jag trött..Men jag har jättesvårt för att sova mitt på dagen:-( Fast idag har jag en del att göra iom att jag ska till Sofiero i morgon..

Jag har lovat att koka kalops åt min familj som ska vara hemma i helgen. Vetbes. en valp som jag ska ha med mig i morgon. Åka till pappa och hjälpa honom lite:-)

Putsa och bada hundar. Läkarbes. Hämta medicin. Utöver det har jag allt ordinarie på schemat........

Men det är ju bra att det är fullt upp:-) Då behöver man ju inte sitta och rulla tummarna:-)


Vi kan ju ta med lite renovering i den här bloggen... Vi har just lagt klart golvet i nya hallen och igår hämtade jag tapeterna:-) Sen så funderar vi på om vi ska platsbygga en stor garderob eller om vi ska köpa färdig....

I köket är det bara en panelskiva kvar.. Vår bygghandel bytte ju leverantör mitt i allt så jag måste åka till örebro och köpa nya...Och där är jag ju inte varje dag.....Mattan är inköpt, ny diskmaskin står i garaget och nu kollar jag på kyl/frys. Helst så skulle jag vilja ha ett sånt där stort som man kan ha drickabackar inne i på golvet..Lite som ett skafferi. Vet ni vad jag mer skulle vilja ha? Jo en vedspis i köket. Åhh så underbart det vore att tända i den nu när det börjar att bli lite kallt ute...Höra sprakandet av björkved....Fil:Bolinders vedspis.jpg

Nä nu är det dags att sätta igång. Pappa väntar nog redan på mig:-)


Hej hopp!




Av Maria - 8 september 2010 22:15

Nä faktiskt inte, jag har väldigt mycket att skriva om men vet inte hur jag ska sortera all information.. Egentligen skulle jag be er att hitta på ämnen som jag kan blogga om:-) Ja det tycker jag vore jätteroligt:-)

Annars så har jag nog några upplägg. Se nedan:


  • Människor som inte framför hela sanningen utan bara valda delar för att sätta andra människor i klistret.
  • Kindpussandets falska värld. (eller sätta sig själva i en bättre dager)
  • Mobbning. Falsk angivelse, förtal mm
  • Rasstandarden del tre
  • Grannar
  • Utställningar
  • Föräldrandets vara och icke vara.. (hur man prövas som tonårsmamma till tre tonårssöner och en dotter på snart 11)
  • Husrenovering/skilsmässa (jag skojar)
  • Fablernas värld ;-)
  • Valpköpare ;-) ;-) (hehe)

Nä nu ska jag inte vara elak, (nähä det var nåt nytt ;-) Nejdå jag är egentligen en väldigt snäll och omtänksam männsika... Det är faktiskt så! Hm... Fick jag säga det själv nu igen.... Jag har ju idag pratat med en annan vädur och en stenbock :-) Det är så otroligt roligt att höra vad dessa har att säga om samma saker:-)

Den ena utav dem och jag kan flaxa iväg hur lätt som helst:-) Ge oss bara ett ämne och vi har kommit till en roman innan det har gått fem minuter. Vi är även duktiga på att illustera dessa med gester och miner:-) Den andra får mig att stå med båda fötterna på jorden lika stadigt som en ståplats i Nybroviken ;-)

Och vi tre tillsammans kan ha så otroligt roligt, vår torra humor(ja inte min då men deras) gör att vi garvar hela tiden.....


Nä nu ska jag ladda inför morgondagen.. Då är schemat överfyllt med både roligt och tråkigt....


Men kom gärna ideer om vad jag ska blogga om:-)


Hej hopp


Av Maria - 4 september 2010 12:48

Tänk vad fort livet går... Man säger att: Det är på barnen man ser att man börjar bli gammal.... Eller gammal 38 är inte så gammalt tycker jag... Jag har en son som snart blir 18 och den andra blir 16... Fattar ni?? Jag är mamma till så stora barn.. Min yngsta är snart 11 sen så har vi ju den yngsta sonen som just blivit tonåring....


Just nu har det hänt saker i mitt liv som gör att det blir lite upp och ner...

Sen är det är nån tragisk människa som inte klarar att leva sitt eget liv som hela tiden pockar på uppmärksamhet.... Appropå dramaqueen....


Idag lagar jag och Joel mat tillsammans    Jag älskar att göra saker tillsammans med mina barn:-) Att kolla på när Jollan spelar fotboll är superkul..

Med de stora grabbarna blir det "bara" en fika eller en pizza nån gång.. Jag tycker om att se att de stora grabbarna sakta men säkert blir vuxna och frigör sig.... Att kunna umgås med dem på ett mer "vuxet" sätt.

Jag och mina barn har alltid kunnat prata med varandra och jag är otroligt glad att de har det förtroendet för mig:-) Något jag själv saknade när jag var yngre/liten. Min pappa däremot är den bästa föräldern man kan önska:-)


Kram och hej hopp:-)

Presentation

Omröstning

Hur lång semester har ni haft 2022?
 1-2 veckor
 2-4 veckor
 4-6 veckor
 6-10 veckor
 Ingen semester alls

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards