Alla inlägg under maj 2012

Av Maria - 24 maj 2012 14:16

Jag njuter av värmen i fulla drag   Tidig promenad med hundarna och sen tar de det lungt i rastgården under varmaste tiden på dagen.....


Sen blir det en långpromenad när det svalkar på kvällen   ofta tillsammans med Jollan och Polly   


Idag blir det lite vedhantering och gräsklippning.... Har haft all tvätt hängandes ute i flera dagar.. Det doftar ju så underbart av den rena tvätten sen :-)

En sväng till tippen med lite skräp:-)


Inte mycket till blogg men så såg min dag ut enkelt beskrivet .........


Ha det gott


Hej hopp!

Av Maria - 19 maj 2012 21:01

Hur bedömmer man falskhet? Jag vet nog inte... Men om man snackar skit om en människa ena dagen och umgås med den nästa dag?? Då tycker jag nog att det är falskt.....


Hur kan man umgås med sådana som man föraktar och inte tycker om?

Jo, förvisso så kan man göra det för närliggande relationer... Men jag säger bara usch.....


Nu vänder vi blad och går vidare.... Till veckan är det några milstolpar i mitt liv...


Veckan därpå ska jag ha ett litet party.... Bara ett litet ett...

Älsklingen fyller år... Då ska jag krama etra mycket på honom....

Han betyder så mycket för mig.. Jag trodde verkligen inte att kärlek kunde kännas så här.....

Han är verkligen allt jag har önskat: snäll, generös, omtänksam, trygg och snygg......... Joel och Joline stortrivs med honom... Det underlättar ju när vi bor ihop alla 4 :-)


Nä nu ska jag umgås med Sofie :-)


///Maria





Av Maria - 7 maj 2012 21:32

Jag blir så in i hel-ete förbannad.

En kvinna blir mördad av sin sambo och det kallas familjetragedi? Det är för helvete mord! Tragiskt familjedrama?

Jag blir så fruktansvärt arg. Hur länge ska män "få"mörda "sina" kvinnor utan att de får konsekvenser för det?

När en kvinna tar död på sin sambo eller har ihjäl sin make då heter det mord...


Tragiskt familjedrama det låter som något som ska tystas ner och inte lyftas fram. Utan nu ska han få sörja ifred, typ!

Det finns inte ord för hur irriterad jag blir.

Aftonbladet hade ju en artikelserie för några år sen eller något år sen; Dödsorsak-kvinna.


Det var verkligen fruktansvärd läsning hur svartsjuka, maktgalna tyranner misshandlade "sin" kvinna, ofta tills de till slut tog misshandeln så långt att de hade ihjäl henne.


Var finns resurser och poliser och var finns dessa kvinnors hjälp? Alla barn som växer upp med föräldrar som misshandlar varandra?  Vad får dessa barn för hjälp? Vem tar hand om barnen när de har fått sin mamma brutalt mördad av sin pappa? Vad är det för "man" som slår? Vad är det för "man" som mördar en kvinna? Och mördar den kvinnan som han ska älska, respektera, beundra och försvara? Hur kan de männen blanda ihop sin maktlystnad, svartsjuka, och misshandel med kärlek?

Vad händer i dessa mäns hjärnor när de bestämmer sig för att slå?

Vad händer när allt rasar för dem när "deras" kvinna vill separera?

Vad är det som brister?

Är det manligheten som får sig en törn? eller är det ytan som är det viktigaste? man får inte tappa ansiktet inför släktingar och vänner?

Får man då ha manlighet och yta kvar om man mördar sin kvinna?

Eller är det så att ingen annan ska få dig? Vad är det för fruktansvärd mentalitet? Vem har fostrat något sådant?

Vad har dessa män fått lära sig efter potträningen? Förakta kvinnor? dålig relation till sin mamma? Vad vill de skylla på?

Inget säger jag. Du har alltid ett val på hur du behandlar en annan människa!


Nu har jag fått skriva av mig lite!


Och du man som ikväll tänker slå din sambo, var inte den ynkrygg det innebär att slå dina barns mor!


Tack för mig!

Av Maria - 7 maj 2012 10:09

Vädret idag erbjuder många uteaktiviteter:-) Funderar lite på en skogspromenad med några vovvar 


Helgen som gick innebar en dag i vänners sällskap. Lördagen tillbringades nere på Degernäs Camping där Dvärgschnauzercupen hålls.

I år var det 5 Kaspelixhundar på plats. Tack till er som var där med era fina hundar  

 

Kaspelix Upsidedown "Ruben"

Kaspelix Utility for future "Hugo"

 

Joline och Kaspelix Unmarried "Swea"

   

Kaspelix Tropicana True Taste "Freja"


Det var jätteroligt att komma iväg på utställning igen  

Det är ju ett tag sen som jag var iväg. På Stora Stockholm var jag ju bara "handler" till Senads vorsteh.


Underbart att jag även har med mig mitt stora stöd här i livet, Göran   Med var även Joel och Jollan 

Joel är vår fotograf:-) Och Jollan är vår handler :-)


Idag har jag varit hos "kotknackaren" det är så underbart att få kotorna rättlagda   

Var fjärde femte vecka går jag till "kotknackaren" och har gjort så i ett år ungefär. Jag är så tacksam över att ha den möjligheten att jag kan göra det nu.


Nej nu ska jag nog fixa lite tvätt ....... Har nyss hämtat en sjukling på skolan....


BTW...... Om man träffar sitt barn i typ 5 minuter är bodelningen det viktigaste man kunde komma på att prata om? Snacka om prioriteringar   


Såg förresten en konversation på fb häromdagen. Jag blev väldigt förvånad när folk prackar på andra sina åsikter och annat skit.


Hellre att jag omplacerar en äldre hund för hundens skull än att jag behåller den för min skull. Jag tror faktiskt inte att jag är bästa ägaren till alla hundar. Har man tid för alla? Får alla den motionen de ska ha? uppmärksamhet? Visst har man en speciell relation till vissa hundar men inte till alla. Man passar helt enkelt inte ihop. Och samlarmani är för mig ett konstigt begrepp........

Och vilka skäl man anger spelar ingen roll och det har ingen annan med att göra heller..... Ingen står ju inför domstol...Vem ska bedöma om någon annans skäl är giltiga eller inte....


Och man kan inte ha typ 32 hundar i soffan eller 21 osv... Först och främst bor jag och min familj i huset... Seen kommer hundarna.... Och vad är det som säger att soffan är bästa platsen för hunden?

Det verkar ha blivit ett motto: - Mina hundar sitter minsann i soffan... bla bla bla.... Jaha... vad det så bra?

Mina hundar går 1,5-2 timmars skogspromenader! Sen sover dom på en fäll eller hundsäng på golvet  Det tycker jag är viktigt. Bra motion och stimulans!



Nej ut med tvätten och en sväng med vovvarna  Har bäddat ner sjuklingen i soffan framför tv:n....


Ha det gott alla


Hej Hopp!


 


Presentation

Omröstning

Hur lång semester har ni haft 2022?
 1-2 veckor
 2-4 veckor
 4-6 veckor
 6-10 veckor
 Ingen semester alls

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards