Alla inlägg under oktober 2014

Av Maria - 24 oktober 2014 14:35

Tänk att det finns så många människor som kan så mycket om psykisk ohälsa. Speciellt många som man har haft inblandade i sitt tidigare liv. Uj uj uj, vilka slutsatser de drar.

Jag har ju tidigare skämts för att jag inte har mått bra. (Och det har de som vill vara elaka trott att de kan utnyttja.) Men det gör jag inte längre. Jag tycker att de som fortsätter att försöka hoppa på mig eller trycka ner mig borde skämmas. Som sagt du går ju inte fram  och sparkar en som sitter i rullstol på benet.


Speciellt så är det några som anser sig få trampa och stampa på mig.... Fortfarande.... Jag tänker att de som har så mycket åsikter om psykisk ohälsa och faktiskt försöker vara elaka mår nog inte så bra själva.... Men numera kan jag säga att gör vad ni vill, jag mår för bra för att bry mig om er :) Jag har blivit alldeles för stark    Och det mycket tack vare sambon, barnen och alla fantastiska människor som jag har runt omkring mig. Alla nya fina vänner som jag har fått. Och alla gamla vänner som jag nu har fått kontakt med igen  

Och ni som sätter era egna diagnoser på mig! Har ni verkligen inget viktigare att göra? Än att ägna er tid här på jorden åt mig?


Det finns nog ingen som har så bra självinsikt som jag.... Det har jag fått stöta och blöta med både läkare och kuratorer och psykologer...... Att jag har så fruktansvärt bra självinsikt alltså    Men det är sättet som jag ser på mig själv som blir fel ibland. Min läkare är imponerad av mig :) Det känns roligt... För hon har varit med alla gånger som jag har fallit till marken och när andra har försökt att få mig att rasa. Och hon har också sett när jag har rest mig upp gång på gång.



Sista året har jag tagit stora steg framåt.... Jag mår bättre och bättre.... Jag blir otroligt bortskämd av min sambo och jag stortrivs med det. Jag har också förstått att ett förhållande handlar om samarbete och respekt. Aldrig att tvingas till något.


Jag önskar att jag kunde dela med mig av min energi till er vänner som jag vet har det lite extra tungt nu... Jag hoppas att jag kan få er att må liiiite bättre ibland :)


Det var ju väldigt längesen jag bloggade men jag har verkligen inte haft tid.... Inte för att jag inte har haft något att säga för det har jag....


Ikväll är det Idol och jag ska ta ett glas vin och bara må gott :)


Ha det gott ni med  

Presentation

Omröstning

Hur lång semester har ni haft 2022?
 1-2 veckor
 2-4 veckor
 4-6 veckor
 6-10 veckor
 Ingen semester alls

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards