Alla inlägg under april 2013

Av Maria - 29 april 2013 16:36

Ibland känner jag att jag orkar bara inte blogga. Vad har jag att säga? Vill nån läsa?

Jag vet att jag bloggar för min egen skull.

Och i perioder när jag har mått dåligt så har bloggen funderat som en ventil.

Men visst blir jag glad när människor berättar för mig att de läser min blogg :) Lite smickrad blir jag allt :)

Senast i fredag blev jag informerad om att en kvinna (som jag tycker mycket om) läser min blogg och tyckte om den   
 Kan det bli bättre :)


Anledningen till att jag inte har bloggat är att jag har så fruktansvärt mycket inplanerat... Jag hinner inte!

Jag gillar ju inte riktigt det men så blir det. Jag vill ju helst ha rena veckor och sen spontanbestämma något. Nu när jag jobbar som jag gör också vill jag helst komma hem och ta det lugnt. Jag trodde i min enfald att jag kan lätt jobba heltid???   Hur korkat var inte det... Jag jobbar nästan halvtid och är helt färdig. Jag förstår inte riktigt.... Men det har blivit mer värk och hjärnan är snurrig... Men jag stortrivs... Det är fantastiskt roligt att ha fått den här chansen    Jag har mer energi att göra andra saker på eftermiddagen även om jag har värk och hjärnan är kaputt.......

Men ibland tar det bara stopp. Helgen har varit så rolig.

Vi började med att fira och tacka av Ingvar som blev pensionär.  Vi hade bokat Lanna Lodge och det var supertrevligt där. Först en lunch med lax som var riktigt god (även om jag inte är någon laxälskare)

Sen hade vi bokat relaxen som var superfin. Vi badade bubbelpool i omgångar och bara satt och pratade resten av tiden.  Till det tilltugg och dryck :)Männen i sällskapet provad ångbastun och verkade nöjda med den!


När vi var färdiga med Lanna så gick färden vidare till Red Brick. Ett mysigt ställe som jag inte har besökt på flera år.

 

Jag är så glad över att tillhöra detta fantastiska gäng! Kram på er alla!


 

Maten på Red Brick var toppen! Jag rekommenderar verkligen ett besök där!


 

Supergott vin! Mycket fruktigt och smakrikt! Kommer att bli en favorit i sommar :)


 

Hasse  (min kära farbror) och Ingvar.


Vi hade det så trevligt och alla verkade nöjda och belåtna med kvällen.

Tack Jocke och Cissi för att ni hjälpte till med skjuts  


På lördagen byggde vi hönshus... Ja jag vet att det har tagit en stund.. Men det har legat på is för det har varit så mycket annat! Men nu börjar det verkligen att bli dags.... Snart så kommer mina små pyttor :)


 

På lördagen hade vi bjudit upp de stora kidsen med flickvänner mest för att vi skulle fira Cissi som hade fyllt år i veckan :) Men också för att umgås lite:) Vädret visade sig från en av sina bättre sidor faktiskt. Även om det bitvis var ganska kallt.


Jag ligger verkligen efter med trimmningen på Hugo och får väl se om det blir några utställningar i sommar eller om han får vänta till hösten... Grim behöver äta mer innan han hittar till någon utställning.. Jakt och drag tränar vi på så länge :)

Just ja, jag har ju fixat första delen på jägarlicens; Det teoretiska provet   Nu är det "bara" skjutningen kvar :)

Ja, det har ju hänt lite i allafall :)


Ha det gott så ska jag blogga snart igen!!

Presentation

Omröstning

Hur lång semester har ni haft 2022?
 1-2 veckor
 2-4 veckor
 4-6 veckor
 6-10 veckor
 Ingen semester alls

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards