Alla inlägg under juni 2015

Av Maria - 4 juni 2015 13:17

Jag har ju bloggat om det här med psykopat och så förut... Och jag tror att när man skriker ut att andra är psykopater så ligger man nog ganska nära den diagnosen själv. Att medvetet såra och skada en annan människa kan aldrig bli ok. Sen funderar jag på det här med att stå upp för sina vänner mot de som bär sig illa åt. Tänk på det nästa gång du är den som står där och behöver att nån står upp för dig....


Jösses vad ledsen jag blev..... Jag blev av med en "vän" på fb och sen blev jag blockad på twitter... Jag undrar om det är för att den här personen inte klarar att jag säger vad jag tycker eller om den vill skriva lite fula saker så att jag inte ser och kan kommentera personens uppförande!


Och som sagt, jag backar inte!


Och ni som vill får ju printa den här med och skicka vidare ;)


Ha en fin dag.....




Av Maria - 2 juni 2015 12:41

Vad trist det är med det här vädret..... Eller det kanske man inte får säga..... Jag kanske ska vara glad över att jag kan uppleva det här vädret... Att jag har en regnjacka att ta på mig...Att jag kan tända i kaminen och värma mig när jag kommer hem....

Vad vet jag... Man kan ju vända på allt....


På söndag fyller min fantastiska sambo år... Mitt livs kärlek... Han är verkligen en bra man...Han har förmågan att lyfta mig när jag är låg och han gläds med mig när jag är glad...

Han respekterar mig och jag honom... Vi bråkar inte utan vi pratar igenom allt... Vi tjurar inte utan vi reder ut.... Jag vill tillbringa all ledig tid med honom..... Jag saknar honom när han är borta. Jag kramar hans kudde när han går upp före mig bara för att känna hans doft....Och han gör aldrig något för att skada eller såra mig..... Jag ser i hans ögon att han älskar mig    Vet ni vad som är bäst? Jo, han har valt mig   


Jag önskar av hela mitt hjärta att det är ett sådant förhållande som alla mina barn ska få uppleva....


Ha en fortsatt fin tisdag!

Av Maria - 1 juni 2015 10:44

Ibland funderar jag på saker som jag vill skriva om i bloggen... Ibland tar jag med sådant som händer i livet..... Och ibland blir jag så arg så att jag måste blogga om det..... Men så känner jag att: Det kan jag inte skriva och det kan jag inte ta med... För jag vill inte att min blogg ska bli en "negativ-arg-sur-kritisk" blogg.... Men det kanske är sån jag är.... Men jag känner mig inte sån....Men jag kommer alltid att blogga mina känslor... Inge Robotläge här!!


I lördags tog jag, Jollan och Wilma en sväng till Örebro och shoppade lite för det är ju snart skolavslutning.... Jag kan ju säga det att det är tur att jag har en sambo som tar ett stort ansvar för den familjen han nu har. Både praktiskt, känslomässigt och ekonomiskt...........  Tänk vad smidigt ändå att vara en 1273förälder.....  Har ni som har barn nån gång räknat på vad det räcker till, 1273 kr alltså? Skor, jacka, strumpor, trosor, kallingar, byxor, hobby, bensin, skjuts, resor, aktiviteter med kompisar...... Ja det finns mycket kvar att räkna upp.... Försäkringar på barnen, mat, hygien

Och när barnen sen frågar så är det så enkelt att hänvisa till underhållet.... Jag har en vän som nyss begärde av barnens pappa att han skulle betala underhåll efter nått år som barnen bara har bott hos henne.... Obs! barnens val... för de är typ över 16 år..... Det konstiga är att pappan själv verkade inte det minsta sugen på att göra rätt för sig.. Borde man inte undra vad barnen lever på? Eller?

Varför verkar det som om de här föräldrarna tror, att de föräldrarna som barnen bor hos, partar upp pengarna eller köper saker till oss själva..... Det sorgliga i det här är att de tror nog att de straffar mamman...... Gud så korkat....

Jag förstår inte hur man INTE kan vilja göra rätt för sig mot barnen?

Men det är mycket som jag inte förstår och inte behöver lägga några tankar på heller.....Ändå så strömmar dessa tankar igenom huvudet en dag som denna.....


Ha det gott ute i världen.....







Presentation

Omröstning

Hur lång semester har ni haft 2022?
 1-2 veckor
 2-4 veckor
 4-6 veckor
 6-10 veckor
 Ingen semester alls

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards