Alla inlägg under mars 2015

Av Maria - 23 mars 2015 10:12

Nä, det går inte att vara alla till lags.... Och jag har faktiskt slutat med det... Det är lika bra.... Man förintar sig själv på något konstigt vis.

Jag är jag och jag är inte här för att göra just dig nöjd. Men jag tycker mycket om att hjälpa mina riktiga vänner och för min familj kan jag göra allt.

Min sambo lever verkligen efter novisen:  är Maria lycklig så är även han lycklig. Och för er som är nyfikna så handlar det verkligen inte om presenter mm. Utan om att han är min soulmate.


Nog för att jag får mycket av honom men det är det att det alltid finns en hand där. Att han alltid finns med ett vänligt ord. Att han hjälper mig med allt. Tröstar när jag är ledsen. Lyssnar när jag behöver prata  


Och jag finns där för honom, alltid. Det är verkligen lätt när man älskar någon. När det är äkta kärlek.


Ha det gott :)





Av Maria - 19 mars 2015 14:34

Sååå fantastisk vistelse i underbara Loka Brunn.

Vi har njutit av gott sällskap, den underbara vattensalongen och sköna spabehandlingar.


Det var Hasse & Vicky Kalle & Jozzan och  Göran och jag som var iväg.
Och det här var den gången nog var bäst. Ja, förra året var bra det med men då var inte Kalle och Jozzan med:)


front-big


Jozzan och Vicky var på tidiga morgonbehandlingar vi andra konfererade istället:) Men lite fika hann vi allt med :)


Den här behandlingen är verkligen suverän:


Ginger Renewal

En fulländad helkroppsupplevelse med kroppsskrubb och massage. Kroppsskrubbens naturliga saltmineraler ger en uppfriskande känsla och den varma ingefärsoljan stärker, ger näring och ökar ditt välbefinnande. Varma stenar samt en lyxig fot- och skalpmassage avslutar denna kompletta kroppsbehandling.


Lyxigt miljö i gammaldags stil :)


Vi kommer med all säkerhet tillbaka hit



Ha det gott alla där ute  :)

Av Maria - 19 mars 2015 12:13

Nu är det ju några veckor sen jag bloggade. Men jag har inte mindre åsikter för det.


Men nu börjar jag att tycka att en liten klick människor lägger alldelse för mycket tid på att vara elaka mot andra.


Bara för att det har gått deras ära förnär, för att människor har gjort val i livet som inte passade den här lilla gruppen. Deras lögner och i vissa fall även förtal får oss att fundera på deras mående. Visst kan man strunta i dem men med jämna mellanrum så glider de igenom filtret och når våran sfär.

En utav dem gör allt för att se till att inte jag får kunder. Grattis till det! Tyvärr så går det inte så bra. En av dem som du har jobbat hårt på kom in hit och är nu min kund :) Tack för att du gjorde just den här människan nyfiken ;)


De fortsätter att ljuga bär sig allmänt illa åt.


När jag frågade min pappa om den här människan så sa han helt spontant:

- Du menar mobbarn? Tydligen så hade hen satt sina spår tidigt.


Det konstiga är att de fortfarande går omkring och tycker synd om sig....... En utav de här har en alldeles för trång offerkofta på sig. Och de runtomkring gör allt för att hen ska behålla den på....


Det jag tycker mest illa om i det här är att de försöker att lura och övertyga andra människor hur bra just de är och vad hemska andra är. Nä, sanningen kommer nog fram till slut och det är ju tråkigt för er! Då kommer ni att inse att en av er ljuger fanatiskt mycket


Det här läste jag om psykopater : Medan vanliga människor har sin identitet så saknar psykopaten en genuin identitet och byter identitet som det passar dem. De ändrar beteende efter situation, de utger sig för att vara intresserade för just det som passar för stunden fast sanningen är att de i stort sett saknar allt vad intresse heter. Stämmer fruktansvärt bra in på en i gruppen!


Och när jag ändå höll på så googlade jag mytoman :


Symptom
  • Tvångsmässigt ljugande
  • Lögnen är vardaglig – en mytoman tar väldigt lätt på lögner och känner inte skuld efteråt
  • En mytoman lider ofta av psykopati, narcissism, paranoia, schizofreni eller tvångssyndrom
  • Många mytomaner är charmiga, karismatiska och socialt kompetenta

Så det var vad jag hade att säga idag... Inte mycket nytt under solen men lite ungefär som ett gruskorn i skon ;)


Ha det gott alla som läser det här!




Presentation

Omröstning

Hur lång semester har ni haft 2022?
 1-2 veckor
 2-4 veckor
 4-6 veckor
 6-10 veckor
 Ingen semester alls

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards