Alla inlägg under februari 2017

Av Maria - 13 februari 2017 11:52

Ja det är det jag blir.... En helg med massor av händelser som får mig att fundera lite mer än annars.

Ledsen över dessa grabbar som inte kan ta ett nej. Jag tror att vi får backa bandet lite och ta tag i grabbarna från början. Lär grabbarna att det inte är ok att ta det man vill ha eller att man får ha sex med någon fast den inte vill.


Jag tror att man som pappa har ganska stor del i den biten. Man visar respekt för barnens mamma. Då lär sig barnen att respektera sin mamma. Som mamma får man nog visa vägen för sina döttrar att man inte tar skit. Man står inte kvar i ett skitförhållande bara för att.....Det är hur man bär sig åt och hanterar olika saker som man ger till sina barn. De ser ju och lär sig.


Jag blir faktiskt mest förvånad över hur många grabbar bär sig åt mot sina flickvänner eller tjejer överlag.


Jag har ju 3 grabbar och 1 tjej.... Och fy fan vad mycket skit man måste ta emot som ung tjej idag. Dottern umgås i ett rätt stort tjejgäng. De här tjejerna är i mina ögon ganska kaxiga och har attityd på ett positivt sätt. Men gud förbjude... Det är tydligen svårt för många killar att ta det. Jag har sagt till min dotter att: ta inge skit av en kille... Dessutom är han verkligen inget att ha om han ger skit... Men lätt att säga....

Jag är så jäkla trött på egotrippade grabbar som inte klarar av tjejer med skinn på näsan utan gärna vill trycka ner dem. Jag kommer aldrig att  backa för om jag ser att någon behandlar någon av tjejerna illa.


Jag vill verkligen inte behöva säga till min dotter att hon ska vara förstiktig och akta sig för killar när hon går ut....



Och varför i hela fridens skull står vår sk "feministregering" med slöja på sig nere i Iran?


Ha det gott :)






Av Maria - 13 februari 2017 11:50

Jag måste testa känner jag.. Efter att nyss ha haft nån störd höna som hade ihjäl kycklingar så blev det inte så många över från förra året. Endast 2 överlevde. Sen så var ju duvhöken på besök och rensade rejält. Så nu är det bara 5 hönor kvar från 11 st.


Förra veckan fixade jag moms och arbetsgivaravgifter till staten.... Jösses vad pengar det går till denna pengamaskin staten. Man blir ju inte lyckligare direkt när man ser vad politiker fifflar och skor sig själva på skattepengarna du och jag betalar in varje månad. Fixar slott och renoveringar som en annan inte ens kan drömma om. Undanhåller skattepengar på sina redan gigantiska löner. Usch.


Shit the same, vad ska man göra åt skiten? Kanske sänka skatterna på arbete och se till att fler kommer i arbete så att fler hjälps åt att betala skatterna ist.

Relaterad bild

Ha det gott :)



Presentation

Omröstning

Hur lång semester har ni haft 2022?
 1-2 veckor
 2-4 veckor
 4-6 veckor
 6-10 veckor
 Ingen semester alls

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards