Alla inlägg under maj 2017

Av Maria - 28 maj 2017 18:50

Alltså jag borde inte ligga här i sängen och vara ledsen... inte idag...Men jag kan inte hjälpa det...

Jag har fyra barn och alla har grattat på mors dag. Men ändå, det är när man får barn

som man inser hur sårbar man är. Innan barnen ägde jag världen liksom.

jag tänker på hur mycket jag vill att det ska gå bra för dem. Jag har inte alltid haft så gott ställt.

Men ville ändå att barnen skulle ha det bra. De äldsta tycker att jag hade för mycket koll...

Jag hade aldrig överlevt om det hade hänt

något de gångerna jag inte hade koll...jag hade inte klarat av om det hade hänt något när jag hade koll heller...

Man kan inte flytta världen har en klok man sagt till mig❤️ Nä, kanske det... Men är man mamma så försöker man...

Men ni mina älskade ungar jag älskar er över allt annat i världen. Jag skulle gå genom eld, krig whatever för er skull.

Men jag har älskat varenda minut att vara mamma. 

En sån här dag saknar jag farmor, hon var en fantastiskt snäll farmor❤️


Love❤️


Av Maria - 23 maj 2017 11:06

Man kan aldrig ha större utgifter än vad du har inkomster. Det är likadant i en vänskap. Du kan inte bara ta ut du måste sätta in i på vänskapskontot också. Likadant om du vill hålla vikten; du kan inte äta fler kalorier än du gör av med. Det är faktiskt en ganska enkel ekvation. Om man tänker så, så kommer det att jämna ut sig i längden. Allt är 100 %


Bildresultat för inkomster och utgifter


Det är liksom input-output det du stoppar in är vad du får ut. Är du en dålig förälder så kanske dina barn inte är så intresserade av att umgås med dig. Om du äter skräpmat är det svårt att få en kropp som mår bra. Om du lever på kredit så är det svårt att spara.... 


Imorse var jag uppe med tuppen och tog med mig Grim på en joggingrunda. Jag tycker om att springa   Och imorse var det fantastiskt att möta soluppgången och se nattdimman lätta över gärdena.


Ha det gott alla :)


Av Maria - 22 maj 2017 16:00

Det gör alla. Äger sin egen framtid alltså. Dåtiden ska man ju lägga bakom sig, man ska ju aldrig dit något mer... Tack och lov för det......Vad vill jag göra om 5 år? Var vill jag vara om 10 år.... För varje dag som går så lär man sig mer och mer om vad som är viktigt och inte.... Intriger, folk som behöver klättra på andra, negativa människor som lätt drar ner en i en aldrig sinande bitterhet.....Elaka människor... Say no more..Det har jag verkligen haft nog av i min barndom...


Men från det att jag började hos kuratorn för hundra år sen så började jag få hjälp med att tänka nytt... Att sortera bort sådant som inte är av godo.... Det tar tid att ändra sitt tänk men på de senaste 5-6 åren så har jag gjort en skitbra resa i positivt tänk.


Orsaker ---- Händelser/reaktion  -----  Följd/konsekvens


Alltså undvika orsaker som kan påverka negativt. Typ umgås med bra människor. Det blir inte så mycket negativa konsekvenser av det och följden blir att slippa ångest :) Bra va :)


Ha det gott nu :)


Själv ska jag hem och ta en promenix med sambo och alla hundar :)




Av Maria - 18 maj 2017 14:53

Dvärgschnauzercupen gick av stapeln i helgen. Det var så jäkla roligt att vara ute igen. Även om jag bara kollade. Men det var så roligt att träffa alla människor igen :)

Men jag har två juniorer anmälda till Norrköping :) Det ena är Kaspelix Mackmyra och den andra är Natinskees Delightful Dahlia.


Kaspelix Mackmyra 8 månader. Och bra storlek :)

DallanBrallan :)

Det är väldigt skönt att kunna ha med hundarna på jobbet. Och slippa dåligt samvete för dem.

Efter lite lunch är det sovdags :)


Idag ska jag iväg på ansiktsbehandling på Lemon & Lime. Det är så fantastiskt underbart och man blir så bra omhändertagen hos Annette.


Ha det gott!!








Av Maria - 12 maj 2017 10:48

Jag är faktiskt lite upprörd över ungar som skolkar.... Jag och massor av människor går till jobbet varje dag för att ungar ska kunna gå i skola. Alltså via vår skatt så betalar det lärare och utbildning till ungarna. Men häromdagen så blev jag så jäkla uppretad över att ungar som är över 18 år skolkar. Va fan är problemet? De ska alltså vara vuxna? De ska kunna klara sig själva, men de är så skoltrötta så de tänker inte gå till skolan... För fan skärp dig. Sluta slösa mina skattepengar. Självklart retar jag mig på ungar under 18 år som skolkar också. Sluta ta egna beslut!


Finns det något annat som jag retar mig på, jodå..... en hel del, fastän man behöver ju faktiskt inte bry sig om det.

Släpp, gå vidare är väl ett bra tips.


Idag fyller finaste Joel 20 år. Finaste underbara ungen. Han är en fantastisk individ som jag är så glad över att ha i mitt liv. Så omtänksam och go. Så levnadsglad och snäll....


Satt just och kollade på lite utställningar i sommar. Lite roligt ska det bli att komma ut igen. Jag kan ju inte sitta hemma med två fina hundar :)


Och på söndag blir det en sväng för att kolla Cupen. Det var ju verkligen ett tag sen....


Ha det gott!



Presentation

Omröstning

Hur lång semester har ni haft 2022?
 1-2 veckor
 2-4 veckor
 4-6 veckor
 6-10 veckor
 Ingen semester alls

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards