Alla inlägg under november 2022

Av Maria - 23 november 2022 16:48

Fotbolls-VM i Qatar.


Behöver jag ens säga mer? Först och främst att det ens är i det landet.


Sen ska några lag spela med nån liten remsa på armen för att stötta hbtqmänniskor. Då bestämmer Fifa att de som gör det kommer att få gult kort. Men va fan kan man ändra reglerna bara så? Och de lagen som skulle göra det backade på det och gick vidare i sina liv. Men va fan åk inte dit. Skit i att delta. Vad är det jävla problemet.


Sen när journalisterna får tag i nån stackars iransk spelare efter deras match så börjar han att fråga ut honom om situationen i landet istället för det sportsliga. Vad ville de att han skulle säga? Att diktaturen i Iran är skit och att han vill byta ledning i landet? Vad hade hänt med hans familj då?  Vad hade hänt med honom?

Sluta fråga idrottare om nått annat än idrotten.


I Qatar så får kvinnor inte klä sig hur de vill och inte gifta sig med vem de vill. Kvinnor får inte göra mycket utan mannens tillåtelse. Men självklart så ska vi ge det där jävla landet fotbolls-vm.

Alltså jag blir så jäkla arg så att sprinten går.


Så nu fick jag ur mig lite av mina åsikter...


Ha det gott!



Presentation

Omröstning

Hur lång semester har ni haft 2022?
 1-2 veckor
 2-4 veckor
 4-6 veckor
 6-10 veckor
 Ingen semester alls

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards