Alla inlägg under januari 2012

Av Maria - 26 januari 2012 21:27

Stanna upp andas och tänk...... Eller tänk inte för mycket för då riskerar du att av andra klassas som bitter     Vi som inte bara dansar vidare i livet med ytliga leenden och ryggdunkar, kanske i längden får ut mer av livet. Vad vet jag? Jag är ju inte politiskt korrekt och ler inte om jag inte menar det... Jag har nog inget "funnyface" eller jo ibland har jag faktiskt det..

Mycket har hänt sen jag bloggade sist. Det har varit ett varv i tingsrätten igen (inga kommentarer om det)

Jag jobbar och mår rätt ok... Värk då och då....

Men i övrigt mår jag fantastiskt  Mycket tack vare Göran Olsson min underbara sambo.

Han är fantastisk! Han lyssnar, han hjälper, han är närvarande, han är generös. Han finns där för kidsen  


För övrigt så har jag varit iväg till samma provhytt som jag provade en baddräkt för ett par veckor sen.....

Ja, efter traumat som jag genomled den gången, så vågade jag faktiskt prova på att kliva in där igen.

Nu var jag där för att prova ett par byxor.. Kan vara nog så traumatiskt.. Det är samma barbaform som ska in i byxorna som skulle in i baddräkten. Men jag hittade ett par direkt som passade.... eller passade var väl att ta i... Om vi säger så här... Att jag skulle behöva vara ca 2 dec längre till mitt midjemått... Men vet ni vad? Jo det var praktiska snoddar som man kan dra åt längst ner i brallorna... Så jag kude köpa dem    Men nu går jag omkring här på landet i byxor som passar i midjan men aningen för långa. Men vad gör väl det om hundra år??


Har tvn på i bakgrunden nu när jag bloggar och där är det ett program ; Debatt.

Meeen varför varför i hel-ete....... Feminister????? Vad är det för fel på humanister... Hen???? Inte hon eller han?? Hen?? Barnböcker med varken han eller hon.... Utan hen? Sök hjälp! Ska vi plocka bort han och hon ur svenska språket? Det finns människor som varken känner sig hemma... Mappa??? En transexuell kille som kallar sig för Mappa?Måste alla kallas för mappa då? Men varför ska det alltid ändras efter minoriteter? Jag tycker att alla ska få vara som man vill... Självklart.. Men varför ska man ändra han och hon till hen? Hur hjälper det jämställdhet? Varför måste det krånglas så? Sunt förnuft?? Hallå?


Risken är väl nu att jag får på moppo. Men det struntar jag i den här gången. Har ni åsikter om just den här åsikten så får ni gärna lämna den den här gången. Jag kanske har fel eller har jag inte förstått?


Nej nu ska jag krama på älsklingen!!


Natti natti!

Av Maria - 16 januari 2012 12:47

Nä, det är inte varje dag jag har kontakt med kronofogden. Idag var det dags   Jag är tvungen att begära handräckning av mina grejer och bokföring mm.


Jag såg att statistiken gick upp en del i lördags på bloggen utan att jag hade bloggat något... Vad kan det bero på? Säkert att någon/några hade väntat sig en blogg...


Men jag bryr mig faktiskt inte!


Just nu tycker jag synd om leverantörerna som inte får betalt för att mina tidigare "arbetskamrater" har valt att gå i konkurs. Men de hann ju starta en ny firma redan innan... Ett Hb. Som registrerades redan under hösten 2011.

Företaget har ju varit en följetong i tidningen Justitia under hösten så det var väl väntat.

Appropå det så hade de ju valt att stämma mig och min exman. I målet mot mig så skulle de ha betalt mig 13 000 den 31/1 och i målet med xmaken så blev domen att hela målet ogillades och de skulle betala alla hans rättegångskostnader.  Den domen kom 5 januari och den 12 januari går de i konkurs. Usch...

Men det var väntat! Jag tackar alla som stöttat mig i det här och för dem som vill så finns domarna på pdf. Jag skickar dem gärna!

Hur som helst så sover ju jag gott om natten. Jag har inte lurat någon på varken pengar eller datorer. Inte heller på andra saker som påstås!



Nu ska jag fortsätta min häärliga dag. Hoppas att ni gör det samma!


KRAM!


Hej hopp!




Av Maria - 11 januari 2012 19:26

Ja, jag är så fräck så jag bara rakt av knycker Martina Haags bok/filmtitel.

Men det är ju så jag känner just nu... Att jag är alltså  


Självgod? Nä bara nöjd med livet.. Det är väl inte fel på att känna sig älskad  Det hoppas jag att ni gör också!


Till helgen ska ju jag och älsklingen åka till Loka brunn tillsammans med hans firmakompanjoner Det är konferensdags   Det gillas mycket av mig..... Har ju aldrig varit iväg på spa.....Det ska bli underbart.. Hasse och Vicky, Jani och Susanne ska tillbringa fredagen i Loka och även lördagen....

Tack Annelie för att du gör det här möjligt!


Eftersom helgen innebär bad så behövde jag inhandla en baddräkt.... Ja, jag vet vad ni tänker...... Nej nej nej......

Men jag var modig i allafall fastän jag visste att ni skulle tänka så   Jag visste mycket väl hur jag ville att den skulle se ut.. Baddräkten alltså! Högt skuren, nästan string, bar rygg. Typ något från Panos.....

Eller?? NOT!!

Nä risken är väl att jag hade sett ut som Borat 


Nä jag ville ha en rejäl (ja ja... Tråkig då) men väl inne på XXL.. (passande affär va?) Men jag tågade in där fast besluten att här ska hittas en baddräkt.... Bikini besparar jag övriga världen.... Jag har väl självinsikt.. Eller?

Jag hittade mycket riktigt en baddräkt..... Naturligtsvis så hade jag ju ett litet referat om den innan..Typ så nämnde jag något om att jag minsann skulle ha "gällivarehäng" i den där baddräkten!! Ångrade mig lite och sa att kanske inte.... Jag valde en stolek som var lite större än jag behöver... (bra för själförtroendet!)  Hittade även lite andra trevligare plag som jag valde att släpa med mig till provhytten 


Väl inne i provhytten så började jag med badplagget.... Hm vet inte hur jag tänkte riktigt.... Men Sumo var och hälsade på! Jag såg tyvärr inte honom när jag klev in och började byta om.... Utan det var när baddräkten väl var där som jag såg honom... ... Fast det var en Boratliknande Sumo som stod där... Och fan vad blek den/det var... 

Men skam den som ger sig.. Jag tänkte att jag tränger mig fram lite.... Ehh... var det bara jag där.. När jag väl körde upp näsan mot spegeln så såg jag att jag hade ett hårstrå på hakan... SKÄGG???? Jag kommer ihåg när jag var liten och jag såg att min gammelmormor, som var född i början på 1900, plockade hår på hakan... Då tänkte jag att tur att man inte är 184 år så att man slipper ha skägg........ Nu är det ju så här... Jag är INTE 184 år... Jag är 39.. Fattar ni 39!!! inte 40.... Utan 39.... (andas andas) 


Jag fattade inte att vitsen med att handla i en vildmarksbutik var att man har både en bäver och ekorre med sin in i provhytten.....Eller det kändes som jag hade klivit in på en djurpark... För under armarna kikade det fram två hårt luggade ekorrar... Och vem i hela friden hade gett benen en björnpäls.... Nackdelen med att se ut som sumo är ju att man kanske missar att ansa "där nere" därav det bäverliknande.... Men å andra sidan så kanske inte nån märker det för att magen hänger över   Trots bikinivaxningar så hade det hittat hit en bäver under vintern....

Har man ökad hårväxt när man närmar sig 40 eller vad?? För jag käkar ju inte anabola....

Och jag kan faktiskt informera er om att det fanns inget jävla "gällivarehäng" på den här baddräkten... Jag måste ha tagit fel storlek... Nähä inte det..... Ok.. Det blev faktiskt inte den här baddräkten.. Tycker inte att den framhävde mina former på ett positivt sätt! Ja rund ÄR en form....


Lite varmare och rödare innan jag klev in i provhytten, klev jag ur... Ja, jag hade bytt tillbaka och provat de andra plaggen! Det gick faktiskt riktigt bra... De plaggen fick följa med hem...


Iväg till Team sportia där jag fick tag på fler baddräkter....Och Gud välsigne Team sportia.. Där fanns den min baddräkt.... Det var bara det att jag höll på att snubbla ur provhytten i bara trosorna med en baddräkt sittandes fast vid mina anklar....


Japp nu jäklar Loka är jag redo.........


Ha det gott alla vänner...


Själv ska jag nu krama på min älskling och pussa mina kids god natt... Ja ja... Jag vet att de är 12 och 14 men man blir väl aldrig för gammal för pussar??


Hej hopp!




 

Av Maria - 10 januari 2012 12:42

Idag var det kallt på morgonen.. Ja inte lika kallt som igår förstås.. Men jag har ju sån tur att jag har en sambo som går ut och startar bilen och skrapar rutor åt mig  .. Det är kärlek det 


Förresten så är det nån "anonym" som har retat sig på att jag har fått julklappar..   Tråkigt för den då när jag nu fick så många... Kommentaren är publicerad vid bloggen om  Julafton.


Jag håller på att skissa på en liten årsblogg, eftersom jag inte gjorde nån förra året, så sträcker den här sig över 2010 och 2011. 


Som en vän till mig sa häromdagen: Så mycket som har hänt dig de senaste åren händer knappt en människa under ett helt liv...


Så kanske det är men nu står jag här rak i ryggen glad i sinnet och bara njuter av mitt nya liv.


Har funderat en hel del på att just mörk och älgrädda jag bor mitt i skogen..... Här ute är det kolsvart från kl 15.30 fram till kl 8.30 just nu.. Vi bor som i en liten oas i skogen. Vi ar hästhagar runt omkring huset och sen skog utanför dessa.  Förstår ni att jag inte är kaxig på morgonen speciellt när det är fullmåne när man ska gå ut 7.20

I morse så  åkte älsklingen lite tidigare än mig för han skjutsar ner Joel till taxin vid 6.45

Så jag fick starta bilen själv....

Hehe tur att jag har Jollan som kan följa med mig ut och starta bilen.. Eller i allafall stå kvar i dörren och titta på mig när jag gick ut till bilen.... Garvar när jag tänker på det... Vad ska hon göra? Slänga mackan på den/det som kommer och försöker att ta mig? Tack gumman för ditt stöd 


Nope nu ska jag hämta damen i fråga.... Skolan börjat idag så nu kör vi igen...


Ha det gott alla...


Hej Hopp!

Av Maria - 4 januari 2012 07:36

Har inte haft tid att avlägga någon blogg på några dagar....  Prioriterar annat ibland. Fast jag gillar verkligen att blogga det är inte det utan det handlar om att man ägnar sig åt det som gör livet roligt.


Just nu ska jag önska alla som är på väg till Göteborg för att ställa på My Dog, Lycka till!


Om människor pratar om dig bakom din rygg rå betyder det att du är steget före!  Det är så sant!

Varför gillar några att prata om mig? eller försöker svartmåla mig. Lägg av nu det går ju inte. Och jag är helt säker på att ni som jobbar på det här, läser just de här raderna. Jag vet att en i min stad som jobbar på det ganska hårt. Eller det är nog ett par. Det kommer ju fram hela tiden! Känner ni er inte löjliga när ni ständigt läser min blogg och ställer nyfikna frågor till mina vänner? Eller just ja, ni vet inte vilka som är mina vänner. Ni sprider er dynga hursom helst. Lägg ner, acceptera att vi inte är vänner eller att jag har valt att gå vidare!  Ett tips! Fimpa och gå  och jobba istället. Man ska omge sig med bra männsikor! Jag önskar att jag hade lärt mig det tidigare! Men har nog fattat det på senare år. Jag har även valt att kliva ur "offerrollen". Tyckte synd om mig ett tag för något år sen när jag inte fattade "varför" men girighet kan göra mycket med människor. Sen finns  det ju de människor som inte klarar av att man säger ifrån åt dem. Att man inte har lust att lyssna på deras skvaller/skitsnack om andra människor... Eller att de nästan äter upp en. Utnyttjar att man är snäll och ställer upp. Eller använder någon annan människa som en bricka i ett spel.


Ärlighet är en dyr present, förvänta dig inte den från billiga människor  


Även om jag mår mycket bättre nu för tiden så har jag ju som vanligt up  n' downs. Det har nog alla människor. Igår var inte en så bra dag och den här dagen ser ut att följa i samma spår. Jag är ju lite väderkänslig. Omslag är inte bra alls.. Saknar älsklingen när jag ligger här i sängen  

Älsklingen ser till att jag mår bra... Massage i måndags, ansiktsbehandling igår. Kan jag ha det bättre? Nä, jag tror inte det. Snällare man finns inte! Jag blir bortskämd hela tiden. Tack Göran O, för att du finns i mitt liv 

Jag älskar dig så otroligt mycket  Jag njuter varje dag av att jag får vara en del av ditt liv  


Sen har jag en fundering, hur kan så många hundar ha sprungit bort på nyår? Varför har man med sin hund ute vid 22-02 just på nyår? Känner att det inte rätt åsikt men jag bara undrar.Flera ropar högt om att man ska förbjuda smällare. Men varför? Det har ju med människans hantering av fyrverkerierna att göra. Ska man förbjuda "kamphundar" också? eller som i Danmark förbjuda farliga raser? Det är ju hela tiden människans hantering som gör att det blir fel?

Har man ingen eget ansvar i att hunden inte ska bli rädd och dra?


Inga påhopp!


Ha det gott alla!


Hej hopp!




Presentation

Omröstning

Hur lång semester har ni haft 2022?
 1-2 veckor
 2-4 veckor
 4-6 veckor
 6-10 veckor
 Ingen semester alls

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards