Alla inlägg under september 2023

Av Maria - 30 september 2023 10:44

Ja det var precis så han sa. Den förre justitieministern om gängvåldet.... Att det var väldigt liten risk att oskyldiga skulle drabbas av gängkriminaliteten. Det värsta är väl hyckleriet. Att sanningen inte skulle fram tillvarje pris om vilka som står bakom våldskapitalet.


Alltså jag är så jävla trött på dessa parasiter som förstör för så många andra. Unga människor mördas.

Unga människor blir brutalt avrättade med en kula i huvudet. Vem fan kan skjuta en 13-åring med berått mod?

Och vad är det för jävla analfabeter som skjuter mot "fel" adresser? Vad är det för jävla analfabeter som spränger fel hus? Kan de inte läsa innantill? Varför skjuts en blind gubbe när han är på sitt stammisställe? 

Varför sprängs en oskyldig kvinna till döds efter att hon har gått och lagt sig?

Varför dör OSKYLDIGA?


För helvete, jag är jävlig trött på alla naiva människor som ska ha fler fritidsgårdar och andra hittepålösningar. Vi har haft fritidsgårdar i hundra år känns det som...Det har vi testat nu..I Botkyrka har gängkriminella tagit över fritidsgårdarna. Jättebra, verkligen bra jobbat. Milda metoder har vi också prövat.. Vad är det för fel på ungarna som står i kö för att visa att de kan skjuta en annan unge?? Jag stod i kö för en biljett för att se Carola...


"Kan folk sluta att parytknarka så slutar gängen" ... Partyknarka? Undrar om de anser att de inte är knarkare? 

Jag skulle bli vansinnig om jag visste om att nån jag känner "partyknarkar" 

Och knarkar över huvudtaget. Är det nått jag inte har respekt för så är det pundare. Det spelar ingen roll om du jagar läkare för att de ska skriva ut treo comp eller tramadol eller om du gör bryt för att få ihop till dagens dos heroin. 


Ber om ursäkt för svordomarna men jag är så för-annat trött på utvecklingen i samhället just nu.

Av Maria - 18 september 2023 12:34

Speciellt inte när man bloggar.

Vissa dagar känner man att, fan jag måste skriva av mig... Men ska man blotta sig i en blogg som både vänner och ovänner kan läsa.. Visst är det sjukt att ovänner och ovälkomna släktingar går in och läser i bloggen. Är det för att hålla reda på vad man gör eller gotta sig om man skriver att livet är skit..


Livet är på topp! Utom idag... Idag är jag långt nere under isen. Tur att man inte kan sjukskriva sig utan måste gå till jobbet. Annars hade det varit lätt att ligga kvar i sängen och dra täcket över huvudet. 

- Vad har du att vara depp över? - Ja, jag vet inte. Jag vet faktiskt inte varför min hjärna funkar/inte funkar som den gör. Men ibland så är den glad när jag vaknar och ibland är den åt helvete svart. Att jag ens tar mig upp den dagen är ett under. Göran, han som gör att jag reser mig.. Han som hjälper mig att samla alla bitarna när jag går sönder, ser till att jag orkar. Jag är bara så rädd att han ska gå sönder... Att han inte ska orka...

Han är världens bästa   


Någon har sagt till mig att jag inte ska skriva i bloggen för då får folk en bild av mig... Men vill man visa en bild som inte är jag? Varför spela en roll? Jag är samma människa här i bloggen som jag är i riktiga livet. Jag är för gammal för att vara politiskt korrekt och inte ha en åsikt om saker. MEN däremot så behöver inte allt sägas. Och ju äldre man blir desto viktigare förstår man att Göran har rätt. Man ska omge sig med bra människor. 


Renoveringen stod still i huset under helgen.. Så det finns inga bilder att visa.



Istället var det 50-årsfirande, en helt ok ersättning för renovering :)



Jag önskar er en fin dag.






Av Maria - 12 september 2023 10:32

Paul du skulle inte lämna jordelivet såhär tidigt

Du fick Lena att skratta att leva igen. Du gjorde henne hel. 

Det kommer att ta tid att läka såren efter din bortgång Paul.

Jag hade önskat att ni skulle ha fått så många fler år tillsammans.

Du sa i Norrköping att vi skulle ta hand om varandra Lena och jag.

Det kommer vi att göra. Även om det är många mil så är vi inte mer än ett telefonsamtal bort. 

Du var alltid så vänlig på hundutställningar, du kom med tips och råd för att hjälpa, en riktig sportsman. 

Kommer att sakna tips, råd och dina små synpunkter med glimten i ögat.


Idag begravs du.

Vila i frid Paul   


Och på återseende...

Av Maria - 5 september 2023 19:55



Helgen som gick har gått i full fart. Vi har tagit bort varenda golvmatta och klickgolv i hela huset.

  
Detta kök har gjort sitt. Pappa lät byta luckor för cirka 8-10 år sen men nu är det dags för lite nytt.

det blir även nya vitvaror.


   
Det hemska gröna golvet i tvättstugan har verkligen passerat bäst-före-datum.
    

Men först ska gipsskivorna upp och det ska målas.

Det är ju så roligt att kolla alla fina laminatgolv som finns.


Jag undrar hur många turer till återvinningen vi har åkt och hur

många fler det kommer att bli. Men det är en väldigt bra anläggning vi har här i Karlskoga.


Det kommer att bli mycket renovering i bloggen,

men det kommer att bli mycket annat också. För som vanligt har jag sjukt mycket åsikter om både det ena och andra.


Vad sägs om ryssar på europautställningen och  världsutställningen🤔

Rasstandarden på våra dvärgschnauzrar..

Koranbränning

Skattslöseri.

Med mera med mera..






Presentation

Omröstning

Hur lång semester har ni haft 2022?
 1-2 veckor
 2-4 veckor
 4-6 veckor
 6-10 veckor
 Ingen semester alls

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards