Alla inlägg under september 2013

Av Maria - 27 september 2013 08:35

Japp, det har jag.... Jag har varit iväg på kurs. Grundkurs på IVT nere i Tranås.

Fantastisk kurs och både jag och Jozzan lärde oss massor. Nu förstår vi hur det fungerar i en värmepump.

Nu har vi ju lärt oss mer så att vi kan hjälpa kunderna bättre när de behöver hjälp.


Har jag nämnt förut att jag stortrivs på mitt jobb? Nähä? Jo allvarligt, jag gör det. Från och med denna vecka så ska jag börja ett nytt schema. Förut var jag ledig varannan onsdag och fredag. Så ena veckan var jag ledig onsdag och nästa vecka var jag ledig fredag. Nu ska jag vara ledig varje fredag istället.


När man ser fb och alla som väntar valpar och tikarn har börjat bädda så blir jag lite avis:) Det är ju så härligt!

Jag läste också om jubileum. Nästa år firar jag 10 år med Kennel Kaspelix! Hur coolt är inte det?


Mycket har hänt under åren och det har varit både fram och motgångar:)


Läste också på fb att Carro skulle käka lasagne så då var det bestämt...Det blir lasagne här också idag :) Det är ju skitbra med fb ibland :)


Nej nu ska jag hinna med lite grejer innan Senad kommer förbi....


Ha det gott alla!


Av Maria - 18 september 2013 21:15

Det är så viktigt att lita på sig själv.... Det är så viktigt att tycka om dig själv... För om du inte tycker om dig? Hur ska då någon annan tycka om dig? Eller hur ska du kunna tycka om någon annan? Som i mycket annat så är det bästa att börja med sig själv innan man ska uppfostra andra....


Nu är det snart New Girl en serie som jag gillar massor...En humor som jag verkligen garvar åt :)


Så det var bara en liten tanke så här på onsdagskvällen :)


Hej hej!

Av Maria - 18 september 2013 16:41

Det var längesen jag bloggade osv.... Men jag har liksom inte haft något att säga på ett tag.. Jo, det har jag visst det...Har bara inte kunnat blogga... Har inte haft lust osv... Just nu har jag en hjärna som är i uppror.  Jag är lite less på ting som händer runt mig... Jag är irriterad på folk som kommer under skinnet... Fastän jag inte har bjudit in dem... Det värsta är att de är som älgflugor... Jag kan inte riktigt få bort dem... Men jag har bestämt mig för att ta en annan strategi mot hur jag har gjort förut.. Jag ska inte låta dessa människor få mig att backa... Det är ju så jag har gjort... Backat och sen har jag gått miste om roliga saker eller jobb... Den här gången ska jag inte låta dem ta beslut som jag lider av längre fram....  Jag tänker inte tillåta att andra männsikor påverkar mitt liv på ett negativt sätt...Jag är ju otroligt känslig för hur andra människor påverkar mig.. Energitjuvar gör av med energi hos mig 3 ggr så fort som en hundrametersfinal i OS.


Idag har jag jobbat senare jag slutade 14.00 och imorgon slutar jag 16.00 vi får se hur det går... Jag är ju helt färdig vi 12-13 på dagarna... Min hjärna funkar ju inte riktigt som jag vill....Tyvärr.... Det går jättebra när jag börjar tidigt.. Fastän det är segt i kroppen och så... Men det är bättre för på eftermidagen kör både hjärnan och kroppen slut...


 

Hösten har verkligen kommit på allvar gula löv överallt och regnet är riktigt kallt. Idag fick hästarna flytta ner till stallet... Det har ju blivit så kallt på nätterna..


Nu när hästarna flyttade ner så var det bara tre.. Min älskade Moyna har flyttat... Till en ung go tjej som kommer att ge henne ett fint liv :) Tack Moyna för 13 år  


Ha en fortsatt trevlig kväll!






Presentation

Omröstning

Hur lång semester har ni haft 2022?
 1-2 veckor
 2-4 veckor
 4-6 veckor
 6-10 veckor
 Ingen semester alls

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards