Alla inlägg under juni 2016

Av Maria - 30 juni 2016 16:31

Nyfikna ja, så in i bomben....Men får jag vara ifred? Nä....

Men jag får mer och mer bekräftelse att relationen dem emellan är allt annat än sund..... Det är nästan som i trolltyg i tomteskogen när trollmamman frågar efter vart Fjant är... Eller, nu tänker vi inte bry oss om dig längre...Pilutta dig  . Men tack det är ju det jag har velat hela tiden...

Snacka om att vara styrd    Det liknar min mormor och en av hennes söner. Tyvärr.


_____________________________________________________________________________________


Annars då? Jo livet rullar på i 180. Fan vad kul det är att vara egen företagare. Lööööve it.

Jag trivs med livet i allra högsta grad. 4 hundar räcker gott och väl :) 2 kids som bor hemma. De andra kidsen har jobb och lever livet de med. Fan kan det bli bättre?

Och jag är helt säker... Jag har världens bästa sambo...Visst blir jag irriterad ibland.... Men det går över på 5 sek...


Nu är det 7 veckor kvar till Svea ska valpa... Och jag tycker faktiskt att de här första två veckorna har gått fort.

Vad man märker att folk har åsikter när det gäller andra uppfödare och vad de gör och inte. Vad sägs om, sköt dig själv och skit i andra. Förbannade åsiktsmaskiner...... Åsikt utan insikt kanske...



Love Peace n understanding...


Och såhär känner jag nu :


Moving On


Dreaming,
Hoping for another try
I've been looking,
Searching deeper down inside
And if i loose my way
I find another road
Cuz i can make a change on my own

I'm moving on
And I'm gonna get stronger now
Nothing will break me down
I will not give in to doubt

Those days are gone
I can be who i wanna be
Start living my life for me
I believe in, finally I'm moving on

Something, somewhere
That i long to find
I am learning, slowly,
One day at a time
That if i loose and fail, I'll be fine

I'm moving on
And I'm gonna get stronger now
Nothing will break me down
I will not give in to doubt

Those days are gone
I can be who i wanna be
Start living my life for me
I believe in, finally I'm moving on

I am moving
To a brighter dawn
Gotta take the fight
I can make it right

I'm moving on
Nothing will break me down!
I will not give in to doubt

Those days are gone
I can be who i wanna be
And start living my life for me
I believe in, finally I'm moving on

I am moving,
Yes I'm moving on
I'm moving on



Av Maria - 27 juni 2016 15:35

Det var verkligen skönt med en kortvecka förra veckan :) En extra dag att ladda batterierna.


Igår var äldsta sonen här... Vi pratade djupt. Om livet och vad det är som gör att det formar oss. Vi pratade om den fria viljan. Mobbare och värdelösa föräldrar anser ju ofta att det är offrets fel. När de har utsatt sitt barn/mobboffer för kränkande behandlingar.


Vi pratade lite om min familj speciellt om de som jag hoppas nu är borta ur mitt liv för all framtid. Min "mammas" beteende har gått i arv från hennes mamma och mormor. Men duktiga jag har klarat av bryta den konstiga trenden när det gäller mina barn. När jag blev mamma kunde jag inte förstå hur man kunde behandla sitt barn så som min mamma har gjort.


Äldste sonen är så förståndig, och att ynkliga människor tror att han är styrd av mig är att kränka honom. Han är stark och han står för det han gör. Det ni det är mer än man kan säga om er 2.

Sonen och jag pratade om min blogg och han stöttar mig i det, det tackar jag verkligen för. Han tyckte inte att jag skulle låta någon tysta mig. Den ena påstår att jag är polisanmäld pga av min blogg. Den andra ska polisanmäla mig pga min blogg. Jaha, ok! Då kör vi då. Jag måste få skriva jag måste verkligen få bort det. Ta bort det ur mitt huvud.

För att få ro. Slutar det med polisanmälan så har det varit värt det. Jag skämdes förut över det som jag fick stryk för. Men inte nu längre... Jag kan berätta och kommer att göra det.


Jag kan ju säga det, att på det sättet som min sk "mamma" behandlade mig på när jag var liten så förstår jag mer än väl varför jag inte litade på någon förrän jag träffade Göran Olsson. Jag släppte aldrig in nån till det innersta rummet. ALDRIG. Men så började han att skrapa på ytan och hjälpte mig att resa mig upp varje gång.


Mitt i allt så har jag lite tankar om alla psykiska och fysiska diagnoser man kan drabbas av.

Autism är en diagnos. Autism är en neurologisk diagnos som aldrig försvinner. De diagnoserna som inte är neurologiska kan man arbeta bort. Men rätt hjälp så går det bra. Det är ju här jag tycker att det är lustigt att några tycker att de har redskapet för lycka och harmoni... De talar gärna om att det är individens fel om de inte är lyckliga.... Ofta är det dessa som inte klarar av sanningar själva. 

De tjatar så mycket om det så att det börjar likna tvångstankar. Och det är nog också en diagnos.


Blir man slagen så slåss man. Det är ganska enkel mattematik. Hur ska man veta att man inte får slåss om man som barn får stryk av en förälder?


Nu ska jag bearbeta vidare....






Av Maria - 17 juni 2016 12:17

Vad är det som kan få mig ur balans? Jo det är när folk snackar otroligt mycket dynga om andra. Eller talar om vad elaka och vad mycket skit dessa har gjort den personen och framför allt hur vidriga dessa är.

Och sen umgås med dem? På fritid mm. Jag undrar lite försiktigt vad som sägs om mig bakom min rygg.


Vad kan få mig att få ångest? Inte så mycket längre. Jag blir mest låg en dag. Mitt knep är att jag har lagt upp x antal personer på en mental skräplista. Och när dessa gör något mot mig eller jag upptäcker att det de sagt inte är sant. Då har jag bestämt att just dessa ska inte få mig att ta en ångesttablett. Bra va :)
Så när dessa människor har något på agendan som rör mig, då är det stop. Dessa människor förtjänar inte att jag mår dåligt och måste ta den där förbannade tabletten. Och vet ni det har lyckats. Varje gång sen jag kom på det här knepet.


Ha det gott :)

Av Maria - 15 juni 2016 12:14

Kanske ett litet steg från min förra blogg... Om tiggeri..


Jag började köpa aktier i oktober förra året och jag tycker att det är så jäkla kul. Att se om man tror rätt. Att kika var och varannan dag på Börsskärmen för att se åt vilket håll det går.

Det är i alla fall roligare än ett sparkonto....


EM har ju börjat och Sverige har spelat sin första match. Inte det bästa jag har sett direkt. Sämst med avslut och att göra mål via ett Irländskt huvud är inte ok. Men nu är det ju målen som räknas ;)


Vi bjöd upp pappa att kolla på fotbollen med oss och äta sill och färskpotatis :) Sen blev det kaffe med lite god choklad.



Nu i dagarna är det dags att åka iväg med Svea för parning :) Jag håller varenda tumme.

Denna gången har jag tagit 2 progesteronprov a' 1046 kr. Som hittat :)
Men så är det. Eftersom jag jobbar rätt mycket just nu i dagarna så får det bli en resa efter jobbet. Men som tur är så har jag en snäll son som hoppar in och jobbar åt mig några timmar i eftermiddag. Puss på dig Jocke   


Jag är vad man kallar småföretagare. Jag jobbar som en tok och tar ut en ok lön. Men ändå vill staten beskatta mig ännu mer. Jag betalar moms och arbetsgivaravgifter varje månad.... Och nu det här nya som de har kommit på att arbetsgivaren ska betala en del när den anställde är sjuk. Och om den blir sjukskriven i över 3 månader. Men varför?

Om den anställde krockar med sin bil på semestern så får arbetsgivaren betala + att man kanske behöver anställa en ny under tiden? Eller om den anställde åker skidor och bryter lårbenshalsen och armbågen... Alltså du jobbar i 40 timmar/vecka och sen är du ledig 128 timmar/vecka. Varför ska då arbetsgivaren betala för det då?

Det är en annan sak om man som arbetsgivare har missbrukat sin ställning som arbetsgivare.Eller om den anställde blir sjuk pga arbetet. Om man vårdar sina anställda på ett bra sätt så ska man inte straffas ekonomiskt.


Nä nu ska jag åka iväg med Svea :)


Ha det gott alla :)



Av Maria - 15 juni 2016 11:02

Även i den här frågan känner jag mig lite vilsen... Jag vet inte vad jag tycker. Men jag vet en sak och det är vad jag tycker att det är otäckt med vad en del människor skriver i grupper på fb.

Jag kollade runt lite och ser tanter och farbröder och även unga personer som skriver ut sitt hat mot tiggare mm.

Nej jag är ingen ängel i den debatten men att skriva ut att de borde brännas och man ska hugga benen av dem med mera. Jag tycker att det är skrämmande, så mycket ondska det finns. Och när jag kikar in på deras fbsidor så har de både barn och barnbarn..... Nä fy.... Är de en sorts farmor/mormor hemma och en på nätet?

Är det där de får ut sin frustration över att ha varit hemmafru hela livet eller jobbat på verkstadsgolvet i 48 år.

Jag kan inte fatta varför man måste bli så hatisk. Nej, jag vill inte ha tiggare vid butikerna och jag vill inte att nån ska behöva tigga. Däremot så kan jag bli väldigt förbannad över att det inte görs något åt saken. Politikerna i är alldeles för mesiga.


* Att förbjuda tiggeri, är det att förbjuda fattigdom?

* Vi har ett överskott på föda på jordklotet men ändå svälter massor av barn till döds.


Bulgarien och Rumänien blev medlemmar 2007 hur i hela friden har de råd att betala medlemsavg, när de inte tar hand om sina egna invånare? Betalar inte vi för att de ska göra det? Om vi betalar för det borde inte vi då kräva att de gör det vi betalar för?


Suck, det här är en evig diskussion :(


Ha det gott :)


Presentation

Omröstning

Hur lång semester har ni haft 2022?
 1-2 veckor
 2-4 veckor
 4-6 veckor
 6-10 veckor
 Ingen semester alls

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards