Alla inlägg under juli 2013

Av Maria - 20 juli 2013 18:01

Sambon och jag har semester :) Det är min första semester på flera år... Och vad man uppskattar det! När man är ledig hela tiden så blir det lite samma... Nu är det skönt att vara ledig en dag i veckan :)


Lördag och söndag bestod av spår och vattenträning som sedan avslutades med prov i båda. Jag var fruktansvärt nervös på sändagsmorgonen..... Jag fattade inte riktigt vad det innebar med proven och hade aldrig gått på något sådant. Men Grim var fantastisk.. Dagen innan hade han inte gått i vattnet direkt. Och han gick inte upp med anden ur vattnet utan han släppte den i vattenbrynet.....

På provdagen fick man inte möta hunden i vattenbrynet utan det var 5 meter upp på land.. Men Grim var jätteduktig och gick hela vägen fram till mig med anden och lämnade av. Jag blev lite stressad och tog den för fort. Men vi fick 8 av 10 på vatten och 10 av 10 på spåret   


Semesterveckan rivstartade med ut i skogen för att fixa ved till jaktlagets vindskydd...... Vilket stoppades av ett bautagetingbo.... Ja ett jättestort alltså......  Sen ut och kolla älgpass :) Senare på kvällen hade vi bjudit över vår goda vän och även ärade (Görans tillägg)uppfödare för att fira att jag och Grim hade gjort ett grymt jobb med spår och vatten!

Det blev mycket trevligt. Så trevligt att Senad stannade till onsdagförmiddag  


Vi tränade våra fågelhundar. För nu är det snart dags för Grim att gå på fält  

Vi passade även på att fotografera våra valpar:) Jag badade och fixade mina på tisdagsförmiddagen och sen var det fotodags.....

Hedda och Petter är ju snart 5 månader så det är dags att träna lite inför utställningssäsongen :)  

Petter 4,5 månad


 

Petter och Hedda 4,5 månader


Onsdag innebar också att vi skulle handla lite virke. Nu ska altanen få räcke :) Sen tog vi en tur till det stället som Göran bodde på förut. Det är verkligen jättefint. Ett stort vackert hus med typ 6 rum :) På gården står det en gammal skola som är välbevarad. Trägolv och en liten lägenhet där läraren har bott :) Jättefint... Men det var före min tid    Nu bor vi i underbara Gjutarbo   


Torsdagen innebar nya gäster :) Jörgen och Maria kom över på lite grillat och vi (Maria och jag) provade lite olika drinkar      Fredagmorgon var det dags att åka iväg på hopptävling med Jollan Polly :) Med oss var också Jollans polare Ida   


På vägen hem kände jag att min energi började försvinna nånstans...


Men på fredagskvällen var det dags för nästa grillning..... Sonen Jocke och Cissi kom över och grillade..... Jag mår så gott när de stora kidsen kommer och hälsar på  

Men imorse så sa kroppen stopp...Punkt slut...Nu loggar jag ut.......... Jag tar en paus..... Nu är du still.... Även hjärnan har tagit lite paus idag.... Den sa: Lugn nu Maria du är på väg åt fel håll.... Så jag lyssnade faktiskt...Och det var inte så mycket annat att göra än att lägga in bilder från en del händelser och gå igenom dem...




 

Jollan och Polly på hopptävling i Kumla :)

   


Nej nu ska jag fortsätta med att ta det lugnt idag...


Ha det gott alla!


Presentation

Omröstning

Hur lång semester har ni haft 2022?
 1-2 veckor
 2-4 veckor
 4-6 veckor
 6-10 veckor
 Ingen semester alls

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards