Alla inlägg under december 2011

Av Maria - 30 december 2011 17:43

Så är det ju! Livet pågår för fullt hela tiden. Slarva inte med just din dyrbara tid här på jorden. Se till att just du får ut så mycket av dina jordesnurr. Se till att du är lycklig, se till att du gör rätt för dig. Omge dig med bra människor  


Mitt liv är just nu, i mitt tycke, väldigt bra. Mitt näst äldsta barn fyllde 17 igår   Helt otroligt tycker jag om ni frågar mig . Kan jag verkligen ha så gamla barn? Det handlar inte om att jag är "25" utan att tiden verkligen går fort. Jag har ju en äldre son också, han fyller 19 nu i början på januari..


I morgon firar vi in det nya året tillsammans med familjen Gräsberg . Det blir nog en liten canastaturnering också . Vi lagar något gott och med all säkerhet så kommer vi att dricka något gott också.

Tänk bara på, ni som ska dricka,  att ni gör det, med måtta, det blir aldrig roligt för era respektive att umgås med nån som har blivit för berusad! Ni som har barn tänk på dem framför allt!

Efter jobbet idag så var vi nere till hästarna och fixade stallet. Flyttade tillbaka shettisarna till lilla stallet. Jag tror att de kommer att trivas bättre där 

Lilla Kulan, som är lika gammal som min äldste son Jocke fyller alltså 19 år i morgon natt. Kristall är lika gammal som Jollan, blir 13 år. Två små helsköna damer som njuter av livet.


Hoppas att ni får en trevlig nyårsafton i morgon:-)


Hej hopp!




 

Av Maria - 27 december 2011 11:23

Igår sent på kvällen så var sambon och jag ute på en kvällstur med bilen.

När vi var på väg tillbaka så kommer det en fyrhjuling. Något som man höjde på ögonbrynet för.

Det var alltså storm ute och klockan var 22.40 Två st satt på varav den ene var dåligt klädd. Det kändes inte bra i magen. Vi har ju tidigare i år haft påhälsning av slödder som stal våran fyrhjuling. Trots den dåliga magkänslan vände vi hemåt. Men vi ångrade oss när vi kom hem. Vi bestämde oss för kolla läget.

Vi åkte upp för att kolla en grannes hus för denne var bortrest över natten.

Man undrade ju verkligen var de hade tagit vägen? Den ena vägen leder till skjutfältet och den andra till Darlkarlsberg. Vi vände om för att åka hem igen. Då är kl ca 23.15 Då dyker fyrhjulingen upp igen. Jag kör åt kanten och låter den passera.

När den passerat så gasar den iväg i full fart. Vi följer efter. Tydligen så hade de väldigt bråttom. Eftersom de drog iväg i 90 km/t så börjar man ju undra om de hade rent mjöl i påsen. Antagligen inte. Vi noterade en låda som de hade på nu som vi inte sett tidigare. Nere vid en t-korsning var de tvungna att stanna till.

Det var då jag såg jackan, en väldigt färgglad jacka. Med färgglada rutor och av typen snowbordjacka. Föraren vände sig om och och kollade på mig. Vände sig tillbaka och drog iväg igen. Jag kan inte påstå att jag tyckte att det var smart att köra på det sättet som han körde! Han riskerade både sitt och kompisens liv. Vi åkte efter en bit men han kom undan. Jag känner att man kan inte följa efter en sån idiot för då kommer han antagligen att köra åt hel-ete.

Det var förresten en röd/orange fyrhjuling. Så känner ni nått slödder i färgglad jacka med en sån fyrhjuling som kan ha kriminella saker för sig så får ni gärna skriva en kommentar   

Vi åkte tillbaka för att kolla vart de hade varit. Och spåren ledde in bakom bommarna på skjutfältet.


Sen hoppas jag att bodelningen ska bli klar nån gång. Eftersom jag inte kan använda min bil pga att Xmaken inte vill ge mig vinterdäcken som tillhör V70n. Barnen får gå till morfar numera, eftersom Joel inte heller får sin cykel som står på samma plats som vinterdäcken. Och nej det är inte bara att åka och hämta. Xmaken bytte lås. Så alla mina grejer är i säkert förvar   Jag tycker inte om att alla tilltag han gör drabbar barnen. 

Bodelaren säger att jag får kontakta kronofogden för att få ut mina grejer! Jaha då ska ännu mera tid och energi gå åt till detta!


Vet ni? Om någon av mina vänner bar sig illa mot sitt x eller lät sin bitterhet gå ut över barnen så skulle jag säga ifrån. Jag tror att det handlar om civilkurage! Det handlar inte alltid om sköt dig själv och skit i andra.


Annars så har jag det riktigt bra. Jag trivs på landet. Jag trivs numera med mitt liv. Och barnen trivs här.


Politiskt korrekt- alltså byta åsikt till den man sist pratade med? nä inte idag heller...


Ha det gott alla!

Av Maria - 24 december 2011 21:39

Har upplevt bästa julen ever    Jimmie, Jocke och Cissi kom vid tvåtiden   Pappsen dök också upp då.

Åt god mat och bara hade det bra. Jag älskar när kidsen kommer och umgås... Tycker också så mycket om Cissi, Jockes söta flickvän  

Min älskling hade hittat på massor av perfekta julklappar till mig och barnen   .


Vad fick jag i paketen då?


Jocke och Cissi hade köpt glögg och glöggmuggar till oss:-) Flaskan och muggarna stod på en söt bricka:-) Tack!

Jollan hade gjort en hylla med spegel på till mig och en filterhållare till Göran   Fick också en deospray och sockor av henne. Göran fick kallingar också av både mig och Jollan :-)


Vad fick jag mer i paketen? Jo jag kan ju säga att älsklingen fortsätter att skämma bort mig 


Denna fanns på min önskelista och naturligtvis så så älsklingen till att jag fick en   

Jag ville även att tomten skulle droppa förbi med en:

    Och det gjorde han verkligen 

Eftersom vi är ute mycket och går i mörker så tyckte älsklingen att det var här en bra julklapp  (eller så var det för att jag är så mörkrädd )

      

Såg att en av mina vänner, Maria, hade en praktisk liten grej att ha alla sina kort i. Jättepraktisk! Så en sån fick jag med, fast en svart :-)

Den här boken hamnade också i ett av mina paket. Love  


Jag fick även ett presentkort på www.lemonlime.nu på 2000 kr Så nu ska jag få ansiktsbehandlingar och produkter..... Stort gilla  


Sen hade han även fixat så att jag får gå på Marc Linners handlerkurs i mars i Örebro...


Jag tackar ödmjukast!


Vi fick tillsammans en jättesöt ljuslykta av Görans föräldrar :-) Tack! 


Annelie dök upp här och käkade lite julmat med oss :-) Tack för det fina hjärtat vännen 


Nope nu ska jag krama lite på älsklingen och kolla på nån dokumentär om Lemmy...Motörhead.....


Ha en fortsatt trevlig jul alla som läser det här :-)


Hej hopp!





   

Av Maria - 19 december 2011 16:08

Gillar att det äntligen har kommit lite snö som faktiskt ligger kvar  

Igår var vi, Göran och jag till Örebro tillsammans med Jörgen och Maria  Trevlig vistelse med trevliga människor. Alltså en ren energikick  Vet inte om Göran och Jörgen är lika överens med mig om just det!


Jag måste nog låta älsklingen blogga nån gång... Eller.... Han är brutalt ärlig och kommer att skriva sanningen om allt.. Men han säger att han tänker inte blogga så länge jag har lagt en censur över bloggen 

Men jag tror nog att den skulle bli som en karatespark för några, så jag väntar ett tag till innan jag släpper fram honom till tangentbordet För jag tror att det finns en och annan som inte skulle gilla hans brutala ärlighet! 

Men som sagt vad är det för fel på att vara ärlig  


På kvällen så var Göran, jag och Jollan ute och gick en sväng... Mysig kvällspromenad som fick ett abrupt slut.

 

Det var mysigt i mörkret med den vackra snön som ligger fint på träden...

Det började med att vi såg vargspår som var lika stora som Jollans hand:

 


Lite längre in i skogen så hittade vi helt andra spår :-(

 

Ni kan ju vara glada att bilderna är suddiga. Men det är inälvor från nåt djur.... Resten hittade vi lite längre bort  


   

Resterna från ett av vårens rådjurskid... Det var fortfarande ljummet....

Otäckt! Jag är ju glad att jag inte hade någon hund med mig denna kväll....

Vill verkligen inte ha vargen här....


Hoppas att alla har det lugnt och skönt inför jul och ingen stress  


Ha det gott alla!



Hej hopp!

Av Maria - 8 december 2011 20:52

Jag antar att det finns de som helt iskallt räknar med en blogg idag  Och naturligtvis går jag er till mötes! Och skriver en blogg:

 Ja, idag skålar kärleken och jag . Nu kan jag äntligen lägga mina förra sk arbetskamrater bakom mig. Om jag hade fått bestämma så hade det skett för länge sen. Men de valde att stämma mig. Just det stämma mig. Men idag fick jag upprättelse  . Idag har jag tillbringat hela dagen i Örebro tingsrätt. Först som vittne i min Xmakes mål och sen i stämningen mot mig. Nu kan jag äntligen sätta punkt och gå vidare. Det måste ju även vara skönt för dem som stämt mig att kunna gå vidare! Nu ska jag inte ropa hej än för de har ju inte betalat än. Men men... Jag återkommer väl i ärendet. 


Tack Göran O. Annelie och Jocke för att ni fanns med där idag  


Sen var jag och älsklingen iväg och kollade när Jollan lussade i skolan:-) Sista året i mellanstadiet 

Tänk att jag har så stora barn? Ja, just ja... Jag har ju tre äldre kids också    Den äldsta fyller snart 19 år och flyttar hemifrån före jul..... Helt otroligt! Jag är ju bara 25 själv.


Annars då? Jo tackar som frågar! Men det är faktiskt riktigt bra! Stortrivs på jobbet   


Vet ni vad? Nä.. det gör ni inte... Men under tiden som jag började blogga just nu ikväll så började darling att kolla julklappar i sin iphone .... Jag blev bara jämt lite distraherad..... Jag är obotligt nyfiken och klarar inte riktigt av att nån kollar julklappar åt mig så här måga dagar innan jul..... Frustration är bara förnamnet. 

Det är liksom 16 dagar kvar till julafton   


Nä nu ska jag och älsklingen ta en skål till 


Ha det gott alla!


Hej hopp! 



  

Av Maria - 5 december 2011 12:24

Vilken eller vad för vinkel? Jo, hanhundsattityd! Man pissar på det och går vidare  


Jag är just nu mitt inne i en bodelning ... Hm. Vem bestämmer vem som ska ha vad? Vad gör man om man blir behandlad som en dörrmatta? Mina vänner frågar om jag inte blir förbannad över hur jag blir behandlad  Nja eller ibland men inte alls så som jag trodde.... Jag är ju van och hade nog inte räknat med bättre eller mer från andra parten. 


Jag har världens bästa massör..... Det är både terapi och massage. Obs! inte skvaller utan terapi. Mona-Gull är så klok och intelligent så när man går därifrån så har man fått en ordentlig "energyboost"....


Just nu utanför mitt fönster så sitter det flera små vackra domherrar  Dom är såå vackra   Jag har just tänt i vedspisen och ser de första små snöflingorna sakta dala ner mot marken. Det är just nu jag känner sån glädje över att vara just jag. Att jag har fått den möjligheten att bo så här vackert som jag och Göran gör. Barnen stortrivs här ute på landet 


Jag tänkte på det som min underbara massör sa idag. Att vissa saker tar energi och att andra ger energi. Jag har ju lärt mig att inte tömma energireserverna utan försöka att ha en väl tilltagen reserv. Det är nog därför som jag inte blir så upprörd när folk försöker stampa på mig. Jag bara sparar på energin. Den energin som jag ska använda till att ha roligt med. Njuta av min älskling. Njuta av mina barn. Njuta av livet. Bara må gott!

Jag vill ju bara vara ifred. Ja, några läser min blogg och retar upp sig och tycker att jag sticker ut hakan eller retar upp folk... Men läs inte då!


Den här veckan händer det mycket i mitt liv. Tur att jag har en sambo som uppväger allt 


 Jag älskar dig av hela mitt hjärta Göran Olsson  Du ger mig så otroligt mycket  



Ha det gott!


Hej hopp! 





 

Av Maria - 1 december 2011 09:05

Klyscha? Javisst men det är nog sant. För varje dag som man får uppleva i sitt liv så har man ju nya möjligheter. Man bestämmer ju själv vad man vill göra av just den dagen :-)

Nästa vecka har jag fullt upp på agendan. Nya jobbet är jätteroligt och jag stortrivs  

Under sista halvåret har jag fått lära mig att prioritera mig själv.  Det är svårt att helt plötsligt ställa sig själv först. Men som läkaren sa att mår inte du bra så mår ingen runt dig heller bra. Och sambon säger att jag måste tänka mer på mig själv


Hallen är snart klar, vi väntar bara på garderoberna. Vi beställde vita kombinerat med spegel. Bilder kommer!

Hallbänken, Smögen, från Mio är också beställd. Vet inte om vi ska ha stora fårskinn på den eller små runda. Men det får bli en senare fråga.


Just nu sitter jag i sängen med ond höft, axel och rygg..... Men passar på att wordfeuda med Carry.... Man lär sig många ord av henne.. Vill ni ha en utmaning så är det Carry ni ska försöka slå. Har nog fått stryk minst sju gånger..Men jag ger mig inte.... Men jag tycker att det är fel att använda sig av fusk... (som alltid)...


Hoppas att alla får en bra dag därute:-)


Hej hopp


Presentation

Omröstning

Hur lång semester har ni haft 2022?
 1-2 veckor
 2-4 veckor
 4-6 veckor
 6-10 veckor
 Ingen semester alls

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards