Alla inlägg under september 2015

Av Maria - 30 september 2015 14:08

Men ibland frågar jag mig om det var rätt......

Man kan inte försvara sig mot lögner det går inte.......

Det är lätt att säga att man ska strunta i att folk ljuger.....

Men det rispar ändå i skinnet.......


Jag läste att det finns bolag som tar ut mellan 60-70tusen/ månad för att flyktingar ska ha någonstans att bo.


Tänk vad man skulle kunna göra för de pengarna istället. Och nu menar inte jag att det är flyktingarnas fel. Utan tänk så mycket mer man skulle kunna göra för flyktingarna för dessa hutlösa pengar...


Jag bara undrar hur deras affärside och plan såg ut?


" Vi i bolaget " Greed without empathy" har som mål att suga ur staten så mycket pengar som möjligt på så utsatta människor som möjligt.


Tillvägagångssättet ska vara så att vi köper en eller flera byggnader med många rum och packar in så många som möjligt. De vi först och främst riktar oss till är människor som är så utsatta i samhället som möjligt eller gärna flyktingar.


Vi ska genomföra detta arbete med så lite empati och resurser som möjligt. Vi siktar på att ta stor andel av den svenska marknaden. Om denna ide inte skulle anses tillräcklig så kan vi till och med tänka oss att arbeta metodiskt för att söndra demokratin så att flyktingströmmarna ökar och även se över droghandeln då ungdomar på glid också ge en lukrativ inkomst.


Sammanfattning

Våra medarbetare ska vara giriga, kalla och gärna med psykopatiska drag (Hm, jag vet några som kan söka)

Gärna bidragstagare eller praktikanter. Win-winsutuation.

Vi beräknar att starta i liten skala ca 250 flyktingar med start i oktober 2015. Vi räknar med att inköp av fastigheter på små orter eller fd brukssamhällen kan öka med ca 75 % det närmaste halvåret.


Inga delägare då jag vill ha alla pengar själv.


Utbildning inom området saknas men vi är tillräkligt cyniska för att driva denna verksamhet med god vinst mm mm".


Ni förstår att jag var starkt ironisk va?


Samtidigt så funderar jag på galan om skramla pengar. Är det inte lika fint att skramla pengar till de hemlösa som lider i Sverige? Är det bara fint att visa sin empati på flyktingar? Blir man bättre? Duktigare? Eller vad?


Äsch, Nog för idag!


Ha det gott!



Presentation

Omröstning

Hur lång semester har ni haft 2022?
 1-2 veckor
 2-4 veckor
 4-6 veckor
 6-10 veckor
 Ingen semester alls

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards