Alla inlägg under april 2009

Av Maria - 30 april 2009 11:54

Idag har jag pratat med Kronan... Hon var ute och gick med grabbarna... De grabbarna är pappa till en varsin Kaspelixkull:-) Så det är inte vilka grabbar som helst!

Idag fick jag pm:et till Cupen. Det var många Kaspelixhundar anmälda:-)


Idag ska jag ha ringträning vid butiken mellan kl 18.15-19.15


Senare ikväll så ska vi ha en liten "majbrasa" vid vår andra fastighet här i Karlskoga. Men känner jag min man rätt så blir det ingen "liten" brasa........


Valpplanerna är Lilja och Spirit:-) Hanar kommer jag att meddela senare..


Nu ska jag luncha med uppfödarkollegan:-)


Hej Hopp


Återkommer ikväll och informerar om eventuell skogsbrand;-))



Av Maria - 28 april 2009 17:56

Bara för att jag är så duktig på att tvätta (Obs Obs detta är ett skämt) men han sa det att han inte ville skada mig för att jag var så duktig på att tvätta och vika kläder :-( ( hoppas att ingen har ringt och anmält honom nu) (eller:-) ??? (Elakt flin)))) Idag har jag jobbat förmiddag :-) Jag har varit hos min massör som även är fodervärd till en av mina hundar.. Det är jättebra att ha människor runt omkring sig som är bra på olika saker:-) Nästa fodervärd ska kunna snickra och helst vara mattläggare och det gör inget om denne eventuelle fodervärd också är utbildad lokalvårdare:-) Var finns du?


Min lilla p/s-hane är skitsöt:-) snart ska jag lägga ut en bild på honom:-)

ATTENTION: Nya valpplaner är på gång:-)

Nu ska jag åka och hämta mitt lilla dullebarn som är kvar hos Eva efter att ha ridit tillsammans med Therese:-)


Hej Hopp

Av Maria - 27 april 2009 13:11

Idag har det varit full rulle:-) Uppe med tuppen och fick fart på barnen som inte var direkt jättelyckliga att kliva upp kl 06.45.....Sen har jag tvättat och vikt kläder. (tvättmaskinen fungerar tydligen inte när jag inte är hemma;-) Helgen passerade ganska fridfullt med allt vad det innebär:-) Utställning i Västerås på söndagen. Det går att läsa mer om det på www.kaspelix.com. Jag har varit med i Velvet Dandy's fina uppfödargrupp som slutade som BIS-2. Som vanligt så hade de med sig deras fina "Gruppkläder" Fantastiskt att ni som uppfödare står för dessa kläder:-))


Inga bebbar av Donna. Men nya planer på gång. Återkommer med det inom kort..


Hej hopp

Av Maria - 25 april 2009 07:19

Nu på morgonen så har jag suttit och kollat runt på annonser..... Islandshästannonser....Jag vill ha en silversvart valack inget sto... (så att jag inte skall kunna avla ;-) ) Islänningarna är ju så vackra och så trevliga....


Nu kommer jag att tänka på att min uppfödarkarriär startade faktiskt med kaniner 1981. Jag lärde mig den enklaste av genetik. Om man har en viltfärgad hane och en svartvit hona så blir det massa olika roliga färger. När man sedan parar nån av de här barnen med en viltfärgad så blir alla viltfärgade :-( Det var inge roligt.... Fem år senare gav jag upp den karriären..... Under dessa år så födde även mamma och pappa upp schäfer och senare  shih-tzu.... Har ni sett shih-tzu valpar när dom är ca fem veckor? Dom är skitsöta:-) Schäfervalparna är superfina hela tiden:-)


Nä nu ska jag starta dagen :-)


Hej Hopp

Av Maria - 24 april 2009 16:04

Nu har jag jobbat klart för den här veckan... Senare idag så ska jag fixa till Zlatan och Lewis eller i morgon..


Jag kollade omröstningen som jag hade här på bloggen..  Ingen har 8 eller 9 hundar. De flesta hade 2 hundar:-)


Sonen ska ha grillparty här i morgon:-( Just nu längtar jag fram 10 år i tiden:-( Yeack....... Skönt att det är utställning på söndag.... Och i morgon spelar Sverige sin första VM match :-) :-) Jag älskar hockey vm.....


Hej hopp.........

Av Maria - 22 april 2009 18:32

Efter jobbet idag så övertalade uppfödar kollegan på http://www.axelakes.com/ att vi skulla dra iväg och träna lite agility:-) Och nu är jag glad att han lyckades övertala mig:-)))) Lewis tyckte att det var jätteroligt. Senads lilla Ninjo är helt otrolig han verkligen älskar både sin husse och agility:-) Gå in på länken ovan och titta när han tränar......


Jag kollade in på http://www.velvetdandys.com/ härom dagen.. Vilka fina bilder från Veterans of Veterans. Där var Lewis morfar Morris med. Vilken otrolig hund det är inte många som kan stoltsera med en sån veteran....

Många vackra friska barn och barnbarn har han också:-) Jag är stolt över att ha ett barnbarn till honom:-) Och jag måste säga att Ni var fantastiskt fint klädda alla ni som var med:-) Veronica, din klänning var otroligt vacker!

 Tack för allt stöd som ni ger Maria och Veronica! Att ni hinner med alla valpköpare och alla hundar på det sättet som ni gör är otroligt!!

Alltid retar det nån att ni är så snygga och trevliga också;-))


Hej hopp nu ska jag fixa käk och sen ha telefonmöte:-)


Av Maria - 21 april 2009 15:27

Idag har jag jobbat för första gången på drygt en vecka... Jätteskoj att vara tillbaka.......Jag har klippt en dvärg idag:-( En av mina egenuppfödda.....


Valpträffen som jag hade tänkt att ha under våren/försommaren blir flyttad till augusti eller september..


Vi håller på att bygga om i butiken och vi ska även utöka butiksytan. För några veckor sedan fick vi in Krafft hästfoder i butiken:-) Till det så har vi även ett litet sortiment med hästtillbehör....


Gud vilken tråkig blogg:-( det var mest infoblogg:-( Hur kul var det på en skala då:-( Nä inte alls...  Nä nu säger jag hej och återkommer sen....


Hej hopp

Presentation

Omröstning

Hur lång semester har ni haft 2022?
 1-2 veckor
 2-4 veckor
 4-6 veckor
 6-10 veckor
 Ingen semester alls

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24 25
26
27 28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards