Direktlänk till inlägg 31 januari 2010

Ibland har man något som heter bloggtorka...

Av Maria - 31 januari 2010 16:53

Tro det eller ej!

Jag har det inte men just nu orkar jag inte blogga om allt runt omkring mig...

Jag fick glädjande besked ifårn S *Sayyads (katteri) En av deras uppfödningar hade blivit BISKatt inne på NERK:s kattutställning i Örebro idag.. Grattis Therese det är du väl värd... Kramar..


Jag läste en uppfödarkollegas blogg. Hon rekommenderade Dvärgschnauzerboken.  En bok med bra text och vackra bilder. De valpköpare som var hos mig och hälsade på idag hade köpt den och tyckte att den var helt suverän. Den boken kan vi tacka Maria Landergård för. Hon har kennel Schnauzi-Hero's.


Jag läste om en grupp på facebook som jag tyckte var lite rolig:-) "Vaddå global uppvärmning- det är ju för fan svinkallt" Så kan det vara...


Inatt har vi haft ett Langäng här (ja det heter faktiskt så) Hur läser ni det jag skrev? lang-äng eller lan-gäng? Jag kan säga att det är det sista som är rätt...

-Mamma kan vi lana här? (första gången jag hörde det så undrade jag rätt ordentligt vad det var dom skulle göra)

Jag tror att kidsen kopplar ihop datorerna och spelar antingen mot varandra eller tillsammans.... Sen så dricker man cola hela natten och skriker fula ord..


Det ena där skulle ju passa  Anti:-) Och jag kan ju säga att jag inte allt för ofta har hört Anti säga fula ord:-)


Nej nu kallar plikten igen...tvätta, bädda nytt i sängen och vattna blommor:-)


Hej hopp..



 
 
Annelie Finnebäck

Annelie Finnebäck

31 januari 2010 17:29

Ha ha ha ha, japp det förstnämnda passar mig Anti. Om någon annan tror de är den Anti som Maria menar så kan jag bara säga som Brasse i Fem myror är fler än fyra elefanter "fel fel fel". Det är jag som är Anti och ja, Maria colan skulle passa mig utmärkt :-) Tror det var Veronica som hörde mig svära senast. En del Örebroare har svårt att köra bil i USÖ-rondellen :-)

http://www.brackets.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - Lördag 30 mars 17:16

Igår var vi här för att ta ett farväl för pappa.  Hasse & Vicky och Tova  Alla mina barn med respektive och barnbarn.   Vi hade pappas favorit, smörgåstårta och tog en öl till.   Pappa skulle inte ha någon begravning så vi gjorde lite ege...

Av Maria - Fredag 22 mars 20:24


Den 11/3 somnade min pappa in i den eviga vilan. På tisdagen så kände jag att världen hade stannat... Men det var inte så. Jorden snurrade sitt varv ändå...Det var bara för mig som det hade stannat... Mitt hjärta är trasigt...   Pappa du har lär...

Av Maria - Tisdag 16 jan 10:34


          Nu tycker jag att det lite för kallt.  Man sätter sig i bilen och känner sig som en michelingubbe med alla kläder.        Jag matar fåglar för glatta livet. Jag har även gett de stackars rådjuren lite hösilage. Det kan inte...

Av Maria - 21 december 2023 10:35


 Var inte själv/ensam med dina tankar. Lättare sagt än gjort, jag vet det.  Tack till högre makter att jag har ett bra nätverk när det gäller att lyssna när jag har mina hjärnspöken.  När jag var liten så skulle man inte "tycka synd" om sig.  Men...

Av Maria - 1 december 2023 16:36

Jag hann i sista stund.... När jag kom hem idag så blev det fart i julstöket.. Vi började "julstäda" igår Olsson och jag. Men  julstjärnorna och julljustakarna kom upp i fönstren idag. Det kommer att bli jul, halleluja.      Jag verkligen älskar ...

Presentation

Omröstning

Hur lång semester har ni haft 2022?
 1-2 veckor
 2-4 veckor
 4-6 veckor
 6-10 veckor
 Ingen semester alls

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards