Direktlänk till inlägg 31 mars 2018

Sista mars...

Av Maria - 31 mars 2018 15:13

Men ute ser det ut som om det är januari, vi har kallt och solen skiner lågt på himlen... Det är hård skare på snön, och just snö har vi massor kvar. Fåglarna jobbar hårt, med att fylla lite bomaterial, i sina holkar som vi har haft uppe i 5-6 år nu. De sitter på de olika fågelmatarna som vi har hänger uppe i trädet. Vi fyller på ung, varje vecka. Det blir totalt 12 kg varje gång :)


Vi har gått en skön långpromenad med Grim, Dallan och Mack. Lilla Mack virrpanna. Han är så söt. Han är som en liten svart/silverbimbo som studsar omkring och bara är lycklig  

Dallan är lite mer en hetlevrad Modesty Blaise. Letar reda på lite äventyr så fort hon kommer åt.

Är gärna den som springer ner till älven och kollar det forsande vattnet... Kunde hon skulle hon nog bygga en flotte och pyssla lite med forsränning :) Samtidigt som hon kan visa upp sig som en kylig lady   


Loka, älskade lilla Undercover Angel.... Just precis så... Hon dyrkar mig och visar alltid upp sin bästa sida...När jag är med... Men hon vill helst vara närmast mig och det talar hon om för Dallan... Loka är lite mer som typ Häxan surtant.


Absolut skönt med flera dagar ledigt... Jag måste ju verkligen säga att det är skönt med 2 veckor i rad där det endast är 4 arbetsdagar :) Det är ju helt emot det man önskar som egen företagare liksom... Alla dagar med pengar in är bra ;)

Men ibland är det så jävla skönt att bara vara ledig   ...... Vi ska njuta av ledigheten och äta gott och umgås med familjen   






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - Tisdag 16 jan 10:34


          Nu tycker jag att det lite för kallt.  Man sätter sig i bilen och känner sig som en michelingubbe med alla kläder.        Jag matar fåglar för glatta livet. Jag har även gett de stackars rådjuren lite hösilage. Det kan inte...

Av Maria - 21 december 2023 10:35


 Var inte själv/ensam med dina tankar. Lättare sagt än gjort, jag vet det.  Tack till högre makter att jag har ett bra nätverk när det gäller att lyssna när jag har mina hjärnspöken.  När jag var liten så skulle man inte "tycka synd" om sig.  Men...

Av Maria - 1 december 2023 16:36

Jag hann i sista stund.... När jag kom hem idag så blev det fart i julstöket.. Vi började "julstäda" igår Olsson och jag. Men  julstjärnorna och julljustakarna kom upp i fönstren idag. Det kommer att bli jul, halleluja.      Jag verkligen älskar ...

Av Maria - 22 november 2023 09:51

Men man brukar ju säga att har man inget snällt att säga så kan man vara tyst..   Och det har faktiskt stämt väldigt bra när det gäller mitt humör och åsikter just nu..   Funderade på just detta häromdagen. Jag läste att en av deltagarna i id...

Av Maria - 30 oktober 2023 15:02

Jag kan tycka att det är rätt så snyggt på en kille i sina bästa år..   Jag tycker verkligen att det är snyggt på min man.. Men det är verkligen inte det på alla. Alla klär inte i det här och jag blev definitivt inte glad när jag upptäckte de d...

Presentation

Omröstning

Hur lång semester har ni haft 2022?
 1-2 veckor
 2-4 veckor
 4-6 veckor
 6-10 veckor
 Ingen semester alls

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards