Direktlänk till inlägg 22 mars 2009

Klonad?

Av Maria - 22 mars 2009 07:50

Kan man vara i utställningsringen samtidigt som man bloggar? Japp om man utser en vikariebloggare:-)

Jag, Annelie, som-inte-gillar-bloggar-forum-näthatare, är utsedd att vikarieblogga idag. Vad gör man inte för sina vänner! Så nu vikariebloggar jag medan Maria är i Malmö.

Nu är det kanske inte så lämpligt att tala om på nätet att någon är bortrest. Men jag kan lugnt skriva här att Maria är bortrest och befinner sig i Malmö på Svensk Vinnarutställning. Till er presumtiva villainbrottare eller inbrottstjuvar eller vad ni kallar er: Huset står inte tomt! Nej, kliver ni in i den Engströmska villan så möts ni av några hundar, fyra barn och en make/pappa. Ja, inte vet jag vem som läser Kaspelix-blogg men det kan vara vem som helst, så det är bäst att vara tydlig så inga missförstånd uppstår:-)

Domare kommer inte att kommenteras i bloggen eftersom det inte hör hemma i bloggar, vare sig det är med eller utan domares namn. Här nät-gillar vi bara och dagens resultat från Malmö får ni läsa om på nyhetssidan så snart jag får dem. Varför är jag inte i Malmö med Tage då? Jo, jag känner inte hans benhår :-) eller rättare sagt jag vet inte hur snabbt dem växer. I januari trimmades hans benhår ner helt och hållet och jag trodde inte att han skulle vara i benhårsform för svensk vinnarutställning, ack så fel man kan ha. Benhåren är på plats igen men istället för att tävla i Malmö får han ligga bredvid datorn medans jag vikariebloggar. Redan nu skriver jag GRATTIS till alla er som blivit svenska vinnare! Vem vet om jag får blogga igen och i så fall när det sker :-)

Jag frågade en som jag gör hemsida åt igår, vad gör du med din mobiltelefon när du kommit ut ur utställningsringen imorgon? Svaret jag fick var, "lägger min mobiltelefon i väskan". Jo, det gläds ju vi av som är hemma och vill veta hur det gått :-) Jag säger som Brasse i Fem myror är fler än fyra elefanter.... FEL FEL FEL. Rätt svar är att man messar dagens utställningsresultat till sin webbmaster :-) Det blir för någon att göra tjugo armhävningar och femhundra situps varje dag i en vecka och när jag frågar samma sak nästa gång så får jag förhoppningsvis rätt svar :-) Så mycket kan jag avslöja att det är inte Maria som kommer få ligga i hårdträning. Hon vet hur man meddelar sin webbmaster annars blir det tomt i nyhetsrutan :-)

Svaret på rebusen från en av mina kommentarer är Kaspelix KOMPIS TAGE, kompis från Mollgan (Alfons Åbergs låtsaskompis) och Tage från Tage Erlander! Tage är en riktig kompis som nu tillsammans med sina två hundkompisar ska på en morgonpromenad i skogen.

Hej hopp

Annelie
”Vikariebloggare”

 
 
Yvonne Söder

Yvonne Söder

22 mars 2009 10:46

Hahaha vilken bra idé! Jag skrev att jag lånade ut huset när jag var hos Chottis förra sommaren....så ingen skulle få för sig. Hoppas det går bra i Malmö för alla man tycker om.....
Kram från Alundaflickorna

http://virvlans.bloggagratis.se

 
Marie

Marie

22 mars 2009 14:56

Halloj Annelie alias Anti alias vikariebloggare!
Tycker du gör det här riktigt bra, speciellt med tanke på vad du tycker om det här med blogg :)
Kram Marie

http://www.capoleias.com

 
Maria

Maria

22 mars 2009 16:44

Jag vet precis hur det är att sitta hemma och vänta på resultat! Vidrigt!! Mycket mer nervöst än att ställa ut själv.
Bra jobbat som vik. bloggare Anti!
Maria på Myltan

http://biphome.spray.se/myltan

 
Sophie

Sophie

23 mars 2009 08:16

De gjorde du bra Annelie:) Jag håller med, de är vidrigt att sitta hemma och vänta på resultaten, men tur var så har jag Yvonne som alltid ringer och berättar. Kramiz

http://www.kennelhilfie.dinstudio.se

 
Ulla

Ulla

23 mars 2009 21:37

Jamen jag tror nog att du Annelie EGENTLIGEN tycker att det är väldigt roligt att blogga. Nu har du nästan halkat in på banan proffsbloggare. Nytt yrke dessutom - vik.blog!Sitter fint som titel på vilket visitkort som helst.....Ulla

http://www.xjar.nu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - Lördag 30 mars 17:16

Igår var vi här för att ta ett farväl för pappa.  Hasse & Vicky och Tova  Alla mina barn med respektive och barnbarn.   Vi hade pappas favorit, smörgåstårta och tog en öl till.   Pappa skulle inte ha någon begravning så vi gjorde lite ege...

Av Maria - Fredag 22 mars 20:24


Den 11/3 somnade min pappa in i den eviga vilan. På tisdagen så kände jag att världen hade stannat... Men det var inte så. Jorden snurrade sitt varv ändå...Det var bara för mig som det hade stannat... Mitt hjärta är trasigt...   Pappa du har lär...

Av Maria - Tisdag 16 jan 10:34


          Nu tycker jag att det lite för kallt.  Man sätter sig i bilen och känner sig som en michelingubbe med alla kläder.        Jag matar fåglar för glatta livet. Jag har även gett de stackars rådjuren lite hösilage. Det kan inte...

Av Maria - 21 december 2023 10:35


 Var inte själv/ensam med dina tankar. Lättare sagt än gjort, jag vet det.  Tack till högre makter att jag har ett bra nätverk när det gäller att lyssna när jag har mina hjärnspöken.  När jag var liten så skulle man inte "tycka synd" om sig.  Men...

Av Maria - 1 december 2023 16:36

Jag hann i sista stund.... När jag kom hem idag så blev det fart i julstöket.. Vi började "julstäda" igår Olsson och jag. Men  julstjärnorna och julljustakarna kom upp i fönstren idag. Det kommer att bli jul, halleluja.      Jag verkligen älskar ...

Presentation

Omröstning

Hur lång semester har ni haft 2022?
 1-2 veckor
 2-4 veckor
 4-6 veckor
 6-10 veckor
 Ingen semester alls

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7 8
9
10
11 12
13
14 15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards