Alla inlägg den 11 april 2009

Av Maria - 11 april 2009 21:25

Kom i säng ungefär vid 00.25 (+- 5 ) (tonåringar ni vet) vaknade kl 04.00 av alarmet på mobilen..... Snabb dusch.. Väcka Jollan som var ganska pigg:-)

Sen gjorde vi mackor och packade bilen för avfärd.... Det var ljuvligt väder redan i morse.

 Vi mötte upp Senad, Therese och Nelly i Arboga. Än så länge är allt frid och fröjd med resan, tills vi kommer fram till Kista... Hm ingen skyltning, ja ja jag följer efter Senad som har GPS ( numera arbetslös) Nähä inte här heller. Vi vänder och åker åt andra hållet då!? (jag tyckte att jag hade sett att det stod Kistamässan nånstans) Tillbaka surra lite till i byggkaoset.... enkelriktat, återvändsgränd. Det var nu vädur nr 1 börjar få puls..... Jag utnyttjar en livlina; ringer en vän (jag kan ju säga så att mitt val kommer inte att ge mig några 100 000) (Förlåt:-) Men Donnan i andra ändan säger att; Jaha jaså men kör ner där och sväng in där!!!??? Sen när du kommer fram till dit så svänger du igen!!??????? Jaha ja att jag inte tänkte på det direkt! Jag fattade ingenting:-( Nä du får nog börja om från början, sa min väninna:-) Eh!? från Arboga eller? Bromsar in och kör till kanten...

Vi bestämmer att vi ska åka efter miffot i Senads bil igen!? Jaha ja vi ska på hundutställning i ett villakvarter med fullt av GARAGE!!!!! Daaaa! Vi gör u-svängar huller om buller när polisen sakta kommer rullande....

                                                  
                                     

 Jag känner mig som påkommen med fingrarna i kakburken:-(  Men då kom vi på den geniala idén att vi skulle fråga efter vägen.. Jag rullar fram och frågar om dom vet var Kistamässan ligger? Ja du kör så och så och sen........ Äsch, vi kan visa, kör efter oss:-) Så team Kaspelix och Axe Lakes fick poliseskort till hundutställningen....... :-) Väl där så gick det super:-) läs mer på våra hemsidor www.kaspelix.com och http://www.axelakes.com/.  Det var väl det polisen kände på sig; att det var några viktiga deltagare som dom träffade på där bland garagen i Kista......


Nä nu är det dags för sängen...


Hej Hopp

Av Maria - 11 april 2009 08:56

Idag vikariebloggar jag Annelie igen.

Maria är i Kista och ställer ut hundar och så snart jag får resultat så uppdateras hemsidan. Själva har vi inte anmält men jag hade tänkt följa med och titta. Istället är vi hemma med två hanhundar och en löptik. Det är inte det lättaste att få hundvakt på påskafton. Framförallt vill man inte lämna bort en tik som en höglöper till hundvakt. Och just de här dagarna är Doxa dessutom i höglöp och pojkarna lite kära:-) Så lugnast är att jag är hemma med hundarna. Kvällen skulle ha avslutats med middag på Grand Hotell i Stockholm, med Veteran och the Veterans och Champion of the Champions! Men det får bli ett annat år. Tack i alla falla till Velvet Dandy’s som bjudit oss alla på galamiddagen!

Kunde man klaga på vädret igår? Nej, helt underbart och morgonen fick börja med en långpromenad. Efter att ha trimmat en av Doxas valpar vid lunchtid och den blivit hämtad så tog jag Tage för att gå ytterligare en långpromenad i skogen.

Efter någon kilometer in på skogsstigen så ser jag att Tage stannar upp och lutar sig bakåt. Jag undrar varför han stannar och tar ett kliv framåt och ser att en halvmeter framför Tage ligger en orm som stirrar på Tage. Jag kallar in Tage som inte tvekar att springa till mig. Jag kan säga att ormar, spindlar och möss gör att min sinnesnärvaro får sig en törn men man får inte glömma bort att få med sig sin hund från platsen innan man springer skrikandes därifrån :-) Maria frågade vad det var för orm. Vad det var för orm svarade jag, inte vet jag. Jag sprang därifrån, glömde liksom att stanna kvar och titta. Vilken färg hade den då frågade Maria? Grå svarar jag. Grå med sicksack mönster? Återigen svarar jag att jag inte stannade kvar för att titta men så mycket såg jag att ormen var inte svart. Okej, säger Maria då var det en huggorm ni mötte. Snok eller huggorm, jag får samma känsla i kroppen. Hade inte Tage varit med i skogen så hade jag trampat på ormen. Okej jag vet, hade jag inte haft hund så hade jag förmodligen inte varit ute och gått i skogen. Men utan alla inte så kan väl Tage få vara hjälten för dagen som observerade ormen så matte inte trampade på den och riskerat att bli ormbiten. Tack och lov blev inte Tage biten och det är viktigast av allt. Tage min underbara prins!

Idag kommer det att bli nya långpromenader i strålande sol men jag tror vi undviker småstigarna. Ormarna vill nog ligga i solen och tina upp och det kan dem gärna få göra och dessutom få vara ifred från oss :-)

Sen tänkte jag sitta en timme ute på trädäcket och göra absolut ingenting. Bara njuta av solen och nyfiket invänta utställningsrapporter från alla!

Till alla nätgillare där ute - GLAD PÅSK!

Presentation

Omröstning

Hur lång semester har ni haft 2022?
 1-2 veckor
 2-4 veckor
 4-6 veckor
 6-10 veckor
 Ingen semester alls

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24 25
26
27 28
29
30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards