Direktlänk till inlägg 11 april 2009

VIP:-)

Av Maria - 11 april 2009 21:25

Kom i säng ungefär vid 00.25 (+- 5 ) (tonåringar ni vet) vaknade kl 04.00 av alarmet på mobilen..... Snabb dusch.. Väcka Jollan som var ganska pigg:-)

Sen gjorde vi mackor och packade bilen för avfärd.... Det var ljuvligt väder redan i morse.

 Vi mötte upp Senad, Therese och Nelly i Arboga. Än så länge är allt frid och fröjd med resan, tills vi kommer fram till Kista... Hm ingen skyltning, ja ja jag följer efter Senad som har GPS ( numera arbetslös) Nähä inte här heller. Vi vänder och åker åt andra hållet då!? (jag tyckte att jag hade sett att det stod Kistamässan nånstans) Tillbaka surra lite till i byggkaoset.... enkelriktat, återvändsgränd. Det var nu vädur nr 1 börjar få puls..... Jag utnyttjar en livlina; ringer en vän (jag kan ju säga så att mitt val kommer inte att ge mig några 100 000) (Förlåt:-) Men Donnan i andra ändan säger att; Jaha jaså men kör ner där och sväng in där!!!??? Sen när du kommer fram till dit så svänger du igen!!??????? Jaha ja att jag inte tänkte på det direkt! Jag fattade ingenting:-( Nä du får nog börja om från början, sa min väninna:-) Eh!? från Arboga eller? Bromsar in och kör till kanten...

Vi bestämmer att vi ska åka efter miffot i Senads bil igen!? Jaha ja vi ska på hundutställning i ett villakvarter med fullt av GARAGE!!!!! Daaaa! Vi gör u-svängar huller om buller när polisen sakta kommer rullande....

                                                  
                                     

 Jag känner mig som påkommen med fingrarna i kakburken:-(  Men då kom vi på den geniala idén att vi skulle fråga efter vägen.. Jag rullar fram och frågar om dom vet var Kistamässan ligger? Ja du kör så och så och sen........ Äsch, vi kan visa, kör efter oss:-) Så team Kaspelix och Axe Lakes fick poliseskort till hundutställningen....... :-) Väl där så gick det super:-) läs mer på våra hemsidor www.kaspelix.com och http://www.axelakes.com/.  Det var väl det polisen kände på sig; att det var några viktiga deltagare som dom träffade på där bland garagen i Kista......


Nä nu är det dags för sängen...


Hej Hopp

 
 
Ingen bild

Yvonne "Kronan"

11 april 2009 22:35

Hmmm, donnan??? Min bild är då ,trippande på för höga klackar, förvirrad blick och blond..!!
Ööh, har jag fel färg på håret nu igen?

 
Ingen bild

Patricia

11 april 2009 23:14

Tror jag det att polisen är bättre än Senad.Kanske dax att han uppgraderar sin gps. Grattis till de fina resultaten

 
Åsa

Åsa

11 april 2009 23:33

hahaha. Vilken resa! Den där donnan och gpsen kanske borde öva lite på det här med vägbeskrivningar =)) Tacka vetja polisen. Grattis till dagens resultat och glad påsk! Kramar

http://www.biralevi.se

 
Annelie Finnebäck

Annelie Finnebäck

12 april 2009 00:20

Nu kanske min GPS kommer att uppskattas av dig fortsättningsvis :-)

http://www.brackets.se

 
Annelie Finnebäck

Annelie Finnebäck

12 april 2009 08:52

I somras åkte jag tio mil fel på en och samma helg när jag åkte tillsammans med "donnan". Vems felet var vet jag inte men vi skrattade en hel del i alla fall. Efter det införskaffades min GPS.

http://www.brackets.se

 
Yvonne Söder

Yvonne Söder

12 april 2009 09:08

Stort Grattis hälsar Alundaflickorna!

Synd att ni inte åkte från mitt håll för då ser man det från E4! INTE kul att köra fel så där i morgontimmen...

http://virvlans.bloggagratis.se

 
Carry

Carry

12 april 2009 16:29

Skönt o höra att det är fler som är virriga - o du kan ju inte skylla på hög ålder iaf ;)) Grattis till fina resultat - kram

http://schnauzertjejerna.blogspot.com

 
Ulla

Ulla

12 april 2009 23:20

U-sväng övade vi helt desperat i Uleåborg för många år sedan (före GPS tidevarv). Av en slump hittade vi utställningen, rusade in och hann PRECIS. Borsta benhår var inte att tänka på. Men vi vann - BIR & CERT i p/s & S/S. Det är kanske så man ska göra för att det ska gå bra? Inte hysteri fixa utan bara komma in och visa sin hund? Ewa Samuelsson blev BIR med "Simon" på Stora Stockholm för ett antal år sedan genom samma manöver - in i sista sekunden och tog alltihop! Något att tänka på kanske?
Grattis!
Ulla

http://www.xjar.nu

 
chottis

chottis

13 april 2009 22:52

men hallå..då fatta jag varför jag kom före fast ni låg 15 före mig:-))
ja sa ju att jag jobba i hela kistaföretagsomr men guinness som hundförare,jag kan vartända liten kullersten..då... för det va ju ett tag sen..
men nog fanns det skyltar..fast dom va nog för färska för vilken gps som helst...
grattis till resultaten iallafall...

http://chottans

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - Lördag 30 mars 17:16

Igår var vi här för att ta ett farväl för pappa.  Hasse & Vicky och Tova  Alla mina barn med respektive och barnbarn.   Vi hade pappas favorit, smörgåstårta och tog en öl till.   Pappa skulle inte ha någon begravning så vi gjorde lite ege...

Av Maria - Fredag 22 mars 20:24


Den 11/3 somnade min pappa in i den eviga vilan. På tisdagen så kände jag att världen hade stannat... Men det var inte så. Jorden snurrade sitt varv ändå...Det var bara för mig som det hade stannat... Mitt hjärta är trasigt...   Pappa du har lär...

Av Maria - Tisdag 16 jan 10:34


          Nu tycker jag att det lite för kallt.  Man sätter sig i bilen och känner sig som en michelingubbe med alla kläder.        Jag matar fåglar för glatta livet. Jag har även gett de stackars rådjuren lite hösilage. Det kan inte...

Av Maria - 21 december 2023 10:35


 Var inte själv/ensam med dina tankar. Lättare sagt än gjort, jag vet det.  Tack till högre makter att jag har ett bra nätverk när det gäller att lyssna när jag har mina hjärnspöken.  När jag var liten så skulle man inte "tycka synd" om sig.  Men...

Av Maria - 1 december 2023 16:36

Jag hann i sista stund.... När jag kom hem idag så blev det fart i julstöket.. Vi började "julstäda" igår Olsson och jag. Men  julstjärnorna och julljustakarna kom upp i fönstren idag. Det kommer att bli jul, halleluja.      Jag verkligen älskar ...

Presentation

Omröstning

Hur lång semester har ni haft 2022?
 1-2 veckor
 2-4 veckor
 4-6 veckor
 6-10 veckor
 Ingen semester alls

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24 25
26
27 28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards