Direktlänk till inlägg 4 februari 2010

Önskar jag inte ens min värsta fiende ;-)

Av Maria - 4 februari 2010 08:36

Det är ju ett uttryck som man brukar använda sig av.. Men hur gör man om man inte har några fiender? Vem önskar man då allt ont?

Jag är glad att konstatera att jag är en lycklig människa som inte har vare sig fiender eller dryga ovänner :-) Jag förutsätter ju att alla som läser min blogg är glada vänner:-) Kram på er:-)


Jag gillar ju det här med stjärntecken... Själv är jag vädur och det mesta stämmer in på mig.. Envis, ledare, otålig, tävlingsmänniska, dålig förlorare, och långsint, lojal. Jag är otroligt långsint. Svik mig  eller gå bakom ryggen på mig och du får ingen mer chans. Du skulle lika gärna kunna förinta dig ifrån jordens yta vad det gäller mig. (ta nu för f-n inte åt er ni, som vill anmäla mig hit och dit!) Ni ligger utanför min atmosfär. Ni har ens aldrig kommit mig nära..

Vet ni jag har en vädursvän och en stenbocksvän.. De är varandras ytterligheter i det mesta:-)( nu kommer väduren att fundera på om den är sämre än stenbocken) Men vad det är trevligt att omge sig med dessa:-) En annan vän är våg och hon är otroligt smidig att ha att göra med... ( jag vet nu att väduren tänker: Vaddå är inte jag smidig??) Jag har en man som är tvilling, på gott och ont... Mina barn är Oxe, jungfru, och två stenbockar...


Nä nu är det dags att försöka få igång maskineriet... Funkar lite trögt idag..


Ha en ljuvlig dag ALLA ni som läser bloggen..


Hej hopp...

 
 
Sussie

Sussie

4 februari 2010 09:59

Visst är det intressant det där med stjärntecken :) Själv är jag skytt med allt vad det innebär; Det sägs att Stiltje är Skyttens fiende, förändring ett livsvillkor. Det är väl därför jag aldrig kan slå mig till ro på en plats. Dessutom har vi inget tålamod :( Allt ska helst ske igår ;) Att vara gift med en vattuman och ha söner som är lejon och stenbock, gör livet intressant ;)
Kram på dig med Maria o ha en ljuvlig dag du me':)

http://www.kenneltwix.se

 
Ingen bild

annelie chippen viggo

4 februari 2010 10:08

Detsamma får jag önska dig!!!!
Du hur funkar du med ett lejons stjärntecken =)))

 
Helene

Helene

4 februari 2010 17:17

Stjärntecken ja, här hemma är vi 3 kräftor och en våg, veligare och hemkärare familj får man leta efter:-) Men så skaffade vi husvagn, jippi, då har familjen hemkär huset med sig. På så sätt kan vi ses på en del utställningar till våren/sommaren :-))))

http://www.poljak.se

 
Annelie Finnebäck

Annelie Finnebäck

4 februari 2010 18:17

Du menar att Stenbocken aldrig flaxar iväg :-)

http://www.brackets.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - Lördag 30 mars 17:16

Igår var vi här för att ta ett farväl för pappa.  Hasse & Vicky och Tova  Alla mina barn med respektive och barnbarn.   Vi hade pappas favorit, smörgåstårta och tog en öl till.   Pappa skulle inte ha någon begravning så vi gjorde lite ege...

Av Maria - Fredag 22 mars 20:24


Den 11/3 somnade min pappa in i den eviga vilan. På tisdagen så kände jag att världen hade stannat... Men det var inte så. Jorden snurrade sitt varv ändå...Det var bara för mig som det hade stannat... Mitt hjärta är trasigt...   Pappa du har lär...

Av Maria - Tisdag 16 jan 10:34


          Nu tycker jag att det lite för kallt.  Man sätter sig i bilen och känner sig som en michelingubbe med alla kläder.        Jag matar fåglar för glatta livet. Jag har även gett de stackars rådjuren lite hösilage. Det kan inte...

Av Maria - 21 december 2023 10:35


 Var inte själv/ensam med dina tankar. Lättare sagt än gjort, jag vet det.  Tack till högre makter att jag har ett bra nätverk när det gäller att lyssna när jag har mina hjärnspöken.  När jag var liten så skulle man inte "tycka synd" om sig.  Men...

Av Maria - 1 december 2023 16:36

Jag hann i sista stund.... När jag kom hem idag så blev det fart i julstöket.. Vi började "julstäda" igår Olsson och jag. Men  julstjärnorna och julljustakarna kom upp i fönstren idag. Det kommer att bli jul, halleluja.      Jag verkligen älskar ...

Presentation

Omröstning

Hur lång semester har ni haft 2022?
 1-2 veckor
 2-4 veckor
 4-6 veckor
 6-10 veckor
 Ingen semester alls

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards