Direktlänk till inlägg 12 februari 2010

Mobbning...

Av Maria - 12 februari 2010 00:29

Jag har funderat på det här med mobbning....


Vilka är värst? Är det dom som är konkreta och slår/skriker fula ord/ förstör för den mobbade?


Eller är det de som håller med den mobbade när ingen ser/hör men inte vågar/vill "ta ställning" av en eller annan anledning. När man är i denna grupp så tycker jag att man har accepterat mobbningen.


Eller är det de som håller med mobbarna fastän de inte har med saken att göra?


Att barn mobbar eller är elaka hoppas jag har med oförstånd att göra.

När vuxna startar ett drev så undrar jag vad det är som driver på?



Hej hopp....



 
 
Cissi

Cissi

12 februari 2010 08:10

Det är svaga människor som mobbar. Som genom att ge sig på andra tror att dom blir bättre och större människor, men det ända dom gör är att förminska sig själv och ruttna inifrån.
Att barn retas lite kanske hör till att växa upp, men att vuxna sluter upp och bildar drev är ofösvarbart!

Vi kan bara med att agera som sunda förnuftiga vuxna försöka gå vidare och inte låta "drevet" vinna, med huvudet högt och med en vetskap om att man har vänner bakom sig kan man klara det mesta...

Kramar

http://ccs.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

12 februari 2010 11:37

ja hur ska vi kunna kräva av barn att dom ska låta bli mobbning, visa respekt och acceptera andra när vi vuxna inte är ett dugg bättre. Snarare tvärt om.
Ha en riktigt skön helg och tänk på alla som sluter upp bakom dig.
Kramen!

http://biphome.spray.se/myltan

 
Ingen bild

Jenny, Kasper och Rut

13 februari 2010 21:22

Barn kan ju skylla på oförstånd, men vad ska vuxna skylla på? Det är ju så man blir mörkrädd! Man får se till att fokusera på dem man tycker om till 100% så det inte finns nån plats för dessa otrevliga individer i ens liv :)

 
Lena

Lena

14 februari 2010 16:26

Tjohej i stugan!

Tack för trevligt sällskap igår ...jag somnade "rätt gott" i soffan framåt kvällningen - kan man ju säga;))

Må gott - höres!

http://hundarna.cybersite.se

 
Ingen bild

annelie chippen viggo

14 februari 2010 19:36

Hallå =)
Det finns ingen ursäkt att behandla en annan människa illa, varken med ord , lögner eller lömska slag!!!!!
det finns inte på kartan, =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - Lördag 30 mars 17:16

Igår var vi här för att ta ett farväl för pappa.  Hasse & Vicky och Tova  Alla mina barn med respektive och barnbarn.   Vi hade pappas favorit, smörgåstårta och tog en öl till.   Pappa skulle inte ha någon begravning så vi gjorde lite ege...

Av Maria - Fredag 22 mars 20:24


Den 11/3 somnade min pappa in i den eviga vilan. På tisdagen så kände jag att världen hade stannat... Men det var inte så. Jorden snurrade sitt varv ändå...Det var bara för mig som det hade stannat... Mitt hjärta är trasigt...   Pappa du har lär...

Av Maria - Tisdag 16 jan 10:34


          Nu tycker jag att det lite för kallt.  Man sätter sig i bilen och känner sig som en michelingubbe med alla kläder.        Jag matar fåglar för glatta livet. Jag har även gett de stackars rådjuren lite hösilage. Det kan inte...

Av Maria - 21 december 2023 10:35


 Var inte själv/ensam med dina tankar. Lättare sagt än gjort, jag vet det.  Tack till högre makter att jag har ett bra nätverk när det gäller att lyssna när jag har mina hjärnspöken.  När jag var liten så skulle man inte "tycka synd" om sig.  Men...

Av Maria - 1 december 2023 16:36

Jag hann i sista stund.... När jag kom hem idag så blev det fart i julstöket.. Vi började "julstäda" igår Olsson och jag. Men  julstjärnorna och julljustakarna kom upp i fönstren idag. Det kommer att bli jul, halleluja.      Jag verkligen älskar ...

Presentation

Omröstning

Hur lång semester har ni haft 2022?
 1-2 veckor
 2-4 veckor
 4-6 veckor
 6-10 veckor
 Ingen semester alls

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards