Direktlänk till inlägg 23 mars 2013

Fortfarande vinter :)

Av Maria - 23 mars 2013 05:47

Jag älskar verkligen vintern men nu tycker till och med jag att det räcker. Nu vill jag ha vår, sol och värme....

Just idag vaknade jag tidigt... Kl 04.13 tyckte min hjärna att det var dags att vakna... Jag kan ju minst sagt påstå att övriga kroppen var inte riktigt överens... Men efter en halvtimme med aftonbladet, Genzo Fb och wordfeud med Sofie orkade jag inte ligga kvar längre......


Jag blir altid glad när människor uppskattar min blogg :) Vi träffade, häromdagen, en kvinna som sambon känner. Hon sa att hon läste min blogg och tyckte om den  Då blir jag så glad.. För jag skriver ju inte alltid det folk vill höra eller är politiskt korrekt. Jag skriver inte heller för att alla ska tycka om mig. Jag skriver heller inte om det jag vill att folk ska tro om mig... Utan det här är jag!


Är jag ledsen så är jag ledsen... Är jag glad så kommer även det att synas i min blogg. Några har sagt att jag inte ska skriva allt.... Och det gör jag inte heller... Men jag skriver mycket...

Nu när jag är 40+ så är det skönt att ha landat i tryggheten.... Det var faktiskt skönt att landa.... Jag har nog varit en ganska vilsen själ.....

Mycket hjälp har jag fått av min sambo...  Han har lyft mig och sagt att jag kan... Att jag vågar... Att jag inte behöver.... Att jag är stark... Att jag är smart.....

Och när jag för första gången i mitt liv kände tillit och trygghet hos en människa så brast allt... Jag hade verkligen aldrig känt mig trygg... Jag hoppade och vågade.... Och jag är verkligen glad att jag vågade.....

Så jag har en rekommendation:


Hoppa, ta steget... Innan det är för sent....


Nog om det. Men när människor bekräftar för mig att de läser min blogg så blir jag lite nervös  

-Men oh, läser han/hon min blogg..... Hur ska jag skriva nu då? Eller:

- Kan jag verkligen skriva som jag gör....

Och, det kan jag ju... Det är ju därför de gillar min blogg :)


Så tack Inger för att du gillar min blogg och jag blev uppriktigt glad över det!


Nu kommer det att bli en bildboost igen... Jag gillar ju att fotografera... Jag kanske inte är så duktig men jag tycker så mycket om det.


 

Herr Domherre i sin vackra röda färg..


 

Man kan verkligen inte se sig mätt på de fina fåglarna..

 

Talgoxen gillar jordnötterna   


 

Den vackra Imälven i vinterskrud. Det är inte ofta som man ser att det är så här mycket is här.


 

Som blivande jägare så är jag väldigt spårintresserad.. Och med en fågelhund så blir det här extra intressant   

 

Vägkorsning? Det här är inget jag ska jaga på... Det sköter Grim och Dvärgarna om :)


 

Man förstår verkligen hur naturen tänkte när de gav k.h Vorsteh sin färg.

 

... Ellerhur.... Kan ni se Grim?

Visst är han vacker vår Vorstehpojke....


   

Vacker och så otroligt snäll...

 

Det ser så ensamt ut... Vart skulle räven..... In till oss och kolla läget?


 

Här har vi en som behöver fixa både kllor och frissa....Kanske en liten bantningskur också....


 

Efter promenaden tar Grim hand om bebbarna :)


Ha en fin lördag.... Det ska jag ha!

 
 
Ingen bild

Maria Nyberg

23 mars 2013 10:36

Underbara bilder!

Maria

27 mars 2013 08:24

Tack Maria :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - Lördag 30 mars 17:16

Igår var vi här för att ta ett farväl för pappa.  Hasse & Vicky och Tova  Alla mina barn med respektive och barnbarn.   Vi hade pappas favorit, smörgåstårta och tog en öl till.   Pappa skulle inte ha någon begravning så vi gjorde lite ege...

Av Maria - Fredag 22 mars 20:24


Den 11/3 somnade min pappa in i den eviga vilan. På tisdagen så kände jag att världen hade stannat... Men det var inte så. Jorden snurrade sitt varv ändå...Det var bara för mig som det hade stannat... Mitt hjärta är trasigt...   Pappa du har lär...

Av Maria - Tisdag 16 jan 10:34


          Nu tycker jag att det lite för kallt.  Man sätter sig i bilen och känner sig som en michelingubbe med alla kläder.        Jag matar fåglar för glatta livet. Jag har även gett de stackars rådjuren lite hösilage. Det kan inte...

Av Maria - 21 december 2023 10:35


 Var inte själv/ensam med dina tankar. Lättare sagt än gjort, jag vet det.  Tack till högre makter att jag har ett bra nätverk när det gäller att lyssna när jag har mina hjärnspöken.  När jag var liten så skulle man inte "tycka synd" om sig.  Men...

Av Maria - 1 december 2023 16:36

Jag hann i sista stund.... När jag kom hem idag så blev det fart i julstöket.. Vi började "julstäda" igår Olsson och jag. Men  julstjärnorna och julljustakarna kom upp i fönstren idag. Det kommer att bli jul, halleluja.      Jag verkligen älskar ...

Presentation

Omröstning

Hur lång semester har ni haft 2022?
 1-2 veckor
 2-4 veckor
 4-6 veckor
 6-10 veckor
 Ingen semester alls

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards