Alla inlägg den 22 februari 2011

Av Maria - 22 februari 2011 21:28

Nä... jag hade skrivit en blogg om några sk "människor" men jag orkade inte skriva mer om det...


Jag har så mycket positiv energi just nu så jag skulle kunna boosta hela stan med det...   


Ett annat ämne som berör mig är ; journalister.. Vet inte om det finns några sådana i min läsekrets, om det är så så kan ju ni svara på mina funderingar...


Vad får de ut av att skrämma hela Sverige för terroristbrott och självmordsbombare. Eller svininfluensan? Vad är god journalistik? Eller att skriva om "schlagerextra" i en kvällstidning.. Det är chock hit och det är plagiat dit och krismöten hela tiden...  Och ibland så undrar jag hur "ärligt" dom får tag i sina uppgifter... Och vem f-n bryr sig om en avdankad politiker som Berlusconi?  Sen har de låsts in i "Big Brother" huset ett dygn? Vem går med på något sådant? Kommer de att skriva bättre eller är det för att lära känna de som ska sitta där inne i X antal dagar bättre?  Allra, allra bäst är när de ska lösa mord-våldtäckts-rån och andra kriminella fall!. De skriver ner polisernas arbete totalt....De talar om att poliserna är urusla och hur många "fel" som har begåtts i utredningar osv... Fel enligt vilka?  Journalistutbildningen måste vara den bredaste utbildningen av alla.  De kan ju "allt" Hur man ska vara politiker, hur man ska vara förälder. De vet hur man löser världsfredens stora gåta... De vet hur man tränar fotboll och alla andra sporter också för den delen. De vet hur man spelar de olika lagsporterna och framför allt så är de ju världsbäst i allt! Och hur kritiskt granskar dom egentligen? Hur lätt har dom att lägga undan sina egna politiska värderingar inför ett riksdagsval?

Sen om någon sportstjärna inte skulle vilja ge intervjuer på det sättet som journalisterna vill ha det på så är den "stjärnan" ute i blåsvädret..... Man kan ju tro att många journalister har stannat i förskoleåldern, när de inte får som de vill ;-)


Tyvärr så behöver jag ju skriva här att det gäller inte alla journalister!


Hm... Det här blev ju en snäll blogg... Jag som var irriterad innan:-)


Dagen i övrigt har inneburit besök hos revisorn, Volvo och kollade ny bil :-) Sen iväg till strömsholm och ögonlyste... Tillbringade även en timme inne på Åsby tillsammans med Jollan, Lotta och Noel :-)


Nej nu ska jag hoppa i säng och slå igen de blå... Det känns i kroppen att det blivit kallare ute igen... :-(


Hej hopp!

Presentation

Omröstning

Hur lång semester har ni haft 2022?
 1-2 veckor
 2-4 veckor
 4-6 veckor
 6-10 veckor
 Ingen semester alls

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards