Direktlänk till inlägg 2 oktober 2012

Dubbelkommando....

Av Maria - 2 oktober 2012 11:06

Jag har lyckats igen... Jag gjorde med schäfer nummer ett och med nummer två...

Hur korkad kan man bli när man 20 år senare gör det igen fast denna gång med vorstehpojken.


Alltså när jag ska skickar ut Grim på en apportering så är det värsta "Euphoria"dansen Eh...vart hamnar vi då? trippel? femdubbel? eller what? Sen en dag så plockades alla extrahjälperbort..


Och Grim bara???? Du sa what?


Rak i ryggen och glatt kommenderande:Apport!

(om ni frågar min sambo så tycker han nog att jag kan vara liiiiite gladare)


Grim sitter lugnt kvar och väntar på Euphoriadansen.. (Senad beskriver den jättebra)


Hur säger man Apport på ett glatt sätt? Jag vet faktiskt inte.

Snacka om att det kommer att bli dubbelarbete i och med att jag behöver arbeta bort dubbelkommandon...

Onödig tid tycker jag..

Jag vill ju att det ska vara perfekt...


Nä nu ska jag gå ut och träna lite apportering... Jag tror att jag tar två st... apporteringar alltså... Grim är säkert med på det... Han gillar att träna  


Nope ut och träna lite...


Jag har ju träff med revisorn på eftermiddagen.....    Det har jag ju faktiskt ingen lust med...... Men men det behövs faktiskt.


Skilsmässa med bodelning är nu färdig och underskriven. Jag har dock inte fått summan utbetalad till mig än...   Ja jag kommer att blogga om det som har varit en gång för alla. Jag ska berätta om lite händelser som varit... Och det är för att jag vill berätta.. Eller vill förklara..

Jag tror att jag ska skriva en bok till alla som ska skiljas. En handbok   


Ha det gott och ta hand om er därute!!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - Lördag 30 mars 17:16

Igår var vi här för att ta ett farväl för pappa.  Hasse & Vicky och Tova  Alla mina barn med respektive och barnbarn.   Vi hade pappas favorit, smörgåstårta och tog en öl till.   Pappa skulle inte ha någon begravning så vi gjorde lite ege...

Av Maria - Fredag 22 mars 20:24


Den 11/3 somnade min pappa in i den eviga vilan. På tisdagen så kände jag att världen hade stannat... Men det var inte så. Jorden snurrade sitt varv ändå...Det var bara för mig som det hade stannat... Mitt hjärta är trasigt...   Pappa du har lär...

Av Maria - Tisdag 16 jan 10:34


          Nu tycker jag att det lite för kallt.  Man sätter sig i bilen och känner sig som en michelingubbe med alla kläder.        Jag matar fåglar för glatta livet. Jag har även gett de stackars rådjuren lite hösilage. Det kan inte...

Av Maria - 21 december 2023 10:35


 Var inte själv/ensam med dina tankar. Lättare sagt än gjort, jag vet det.  Tack till högre makter att jag har ett bra nätverk när det gäller att lyssna när jag har mina hjärnspöken.  När jag var liten så skulle man inte "tycka synd" om sig.  Men...

Av Maria - 1 december 2023 16:36

Jag hann i sista stund.... När jag kom hem idag så blev det fart i julstöket.. Vi började "julstäda" igår Olsson och jag. Men  julstjärnorna och julljustakarna kom upp i fönstren idag. Det kommer att bli jul, halleluja.      Jag verkligen älskar ...

Presentation

Omröstning

Hur lång semester har ni haft 2022?
 1-2 veckor
 2-4 veckor
 4-6 veckor
 6-10 veckor
 Ingen semester alls

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards