Alla inlägg den 16 december 2012

Av Maria - 16 december 2012 17:50

Just nu letar jag efter rätt skidor att köpa... Jag vill ju kunna ge mig ut i vinterlandskapet tillsammans med hundarna... Ja inte alla på en gång.. Jag vill ju överleva den här vintern.

Jag är ju en sån där vädur och allt ska ske nu nu och åter nu... Men när det kommer till beslut så tar det en stund.. Jag har varit iväg tre Ja ni läste rätt... TRE gånger för att kolla vilka skidor det är jag vill ha... Det är ju inte bara att köpa några...
 Men nu verkar det som om jag har hittat de skidorna jag vill ha.. De finns i Örebro på Xxl... Men som sagt jag har ju inte kollat på dem än.... I morgon ska jag nog ta en sväng med kickbiken för att kolla om det funkar bra i snön...


Längdpaket Zymax CL/SK, X6, Exercise

Det här paketet tyckte jag såg intressant ut.....


Som vanligt så har ju jag fått skriva en önskelista.... Ibland är det svårt att önska saker.. Man är ju vuxen och har det mesta... Men det fixar jag.. Jag har skrivit en lååång önskelista.. Och eftersom jag är så jävla snäll så kommer jag att få många paket.... Nä, skoja bara...


Julen är inte bara fridfull för fröken Hallgren..... Jag sitter inne med massor av prestationsångest.. ( ja där kom den igen)  Det är ingen som kräver något av mig förutom jag själv. Men det kan vara nog så höga krav. Det ska vara rättvist med julklappar. Jag vill inte att någon ska bli besviken.. Jag vill att köttbullarna ska vara goda... Jansson ska vara perfekt.... Julgranen vacker.... Stämningen ska vara på topp...Alla barn ska glittra med ögonen... Och själv kan jag stå med min ångest över att allt inte blev perfekt... Vad är perfekt? Gör det något att köttbullarna blev lite mörka, jansson lite torr, julklapparna inte så många, bara vi är tillsammans? Är det inte det som är det viktiga? Eller har jag fel.. Börjar jag bli gammal, snål, vrång eller bara rädd för att det ska bli fel någonstans så jag tar till att "tillsammans är viktigast" eller är det så....

Jag vill verkligen fira jul tillsammans med sambo, barn, pappa och de äldsta killarnas flickvänner. Svärföräldrarna tar vi på juldagen eller före jul..Inget bestämt där än.. Men vad är den perfekta julen? Finns den?

Till veckan så ska all julmat inhandlas och börja lagas... Jag får nog fixa ett schema i morgon på hur allt ska fixas.


Göran och jag tog med oss Grim ut på en kvällssväng förut.. Det är så vackert ute när allt är vitt. Lite synd bara att det är nollan ute.. Den fina snön och frosten på träden är borta..

Några dagar har vi haft en liten rådjursfamilj här i trädgården. De står under våra foderautomater till fåglarna. Vi har nämligen tre st för solrosfrön och en till talgbollar och en för jordnötter. Inga fåglar ska svälta här inte.  Det går åt cirka 10 kg solrosfrön varje vecka..

Vackrast vid fågelborden är ju:


Hundarna är färdigfrisserade och fina inför jul så där behöver jag inte ha dåligt samvete!


Kollar på fina granar på nätet. I år har jag köpt helt nya dekorationer till julgranen. Så det blir bara nytt i granen i år.

Nedan några fina granar som jag hittade.



I morgon är det klappjakt....


Jag önskar verkligen alla de som förtjänar det en trevlig kväll och en härlig morgondag....


Hej Hopp.....

Presentation

Omröstning

Hur lång semester har ni haft 2022?
 1-2 veckor
 2-4 veckor
 4-6 veckor
 6-10 veckor
 Ingen semester alls

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards