Alla inlägg den 1 november 2013

Av Maria - 1 november 2013 07:49

Det är väl ganska självklart för det är ju jag som skriver den.....


I morse ringde en av mina bästa vänner och vi kom in på ämnet missunsamhet.... Visst är det tråkigt när man känner att en granne, vän, släkting eller någon annan har det...


Man kan misunna både framgång och lycka...... Man kan missunna fina gardiner och att ens vän har köpt ny bil....

Varför? Varför gör man så? Utebliven potträning som liten eller?

Jag märker att många som håller på så har en ganska skev eller väldigt komplicerad relation med sina föräldrar... Men om den är udda ska man inte bryta det mönstret då? Göra något för att det ska bli bättre?

Man har alltid ett val.... Även när du går i 8:an så har du ett val, gå på lektionen eller stå ute och röka....Det ena ger aningen bättre framtid. Inte bara på ett sätt..... När du väljer till gymnasiet så har man också ett val.... Livet är fullt av valmöjligheter..... För både svaga och starka individer :) Livet finns där, det är bara att leva... Man gör misstag men gör om gör rätt :)


Som förälder har man också en skyldighet att föra sina barn ut i vuxenlivet i så bra skick som helst. Och då tycker jag inte att missunsamhet är en bra egenskap att ge sina barn.


Jag har fått nya läsare :) Vad det beror på vet jag inte men jag tycker att det är roligt :)


Och som vanligt  så kan jag ju inte ta ansvar för alla som går in här och känner sig träffade eller har dåligt samvete... Känner ni er träffade så är det antagligen så....


Äntligen dags för lite hundutställning igen.... Eller inte äntligen... Jag har ju varit iväg med Grim denna sommar.

Jag har faktiskt inte saknat det ett dugg..... Utan det har varit lagom... Men nu är det dags :) Har ju två små bebbar som blir juniorer :)


Nu ska jag gå ut och lägga ett spår till "Lille Grim" Och sen lite shoping och hem för fredagsmys :)


Ha det gott alla!




Presentation

Omröstning

Hur lång semester har ni haft 2022?
 1-2 veckor
 2-4 veckor
 4-6 veckor
 6-10 veckor
 Ingen semester alls

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards