Direktlänk till inlägg 5 december 2015

Blogga om?

Av Maria - 5 december 2015 19:23

Vart ska jag börja....? Ingen aning faktiskt...


Once upon a time...Nä... Men jag kan säga en annan sak.... I feel free... Hela livet har det handlat om vad jag har gjort eller inte gjort.... Vilka fel jag har gjort..... Blivit kritiserad... Vad lär man sig på det? Blivit förnedrad.... Vad lär man sig av det? Vem är det som bestämmer hur barnet känner? Att lära sig att lojalitet gäller bara åt ett håll.....Hur jag har behandlat, vad jag har sagt... Men inget om hur hen har behandlat, sagt, gjort... Bara om hur hemsk jag är....

Jag tänker på alla barn därute som inte kan försvara sig i hemmiljö eller familjerelationen...

Nu kommer några att säga att jag tycker synd om mig själv.... Gör det då om det känns bättre....


Jag har några vänrelationer och andra relationer med, bakom mig. Jag vet att jag kan vara lite feg och inte vågar eller har kraft att säga ifrån när jag inte känner mig bekväm i relationen. Jag drar ut på det och drar mig undan... Det är först de sista åren som jag har börjat att säga ifrån. Att ha en åsikt... Att stå för mig... Kanske inte vara så jävla politiskt korrekt som folk säger att man ska vara ( och sen spy ut det bakom ryggen på folk)


Nu har jag bestämt mig för att skriva.... Skriva ner för att få bort det... Bearbeta.... För ju äldre jag blir desto mer kommer upp till ytan.... Jag ska skriva och skriva tills jag blir av med allt....


Vet ni vad jag tror? Det är det att man får de barnen man förtjänar. Det är föräldrarna som skapar sina små odrägliga monster och det är samhället som får ta hand om det sen. Det är föräldrarna som bygger upp trygghet hos barnen.. Man kränker inte sina barn. Man slår dem inte. Man förstör inte sina barn. Det är så svårt att laga dem sen.

Vi har alla ett ansvar att inte föra vår egen ryggsäck som man dras med vidare till nästa generation. Man gör inte skillnad på barnen... Ord som plåster till såren i själen fungerar inte...Speciellt när man samtidigt inte vill erkänna sina gärningar......

Jag är stolt över mig själv! Över att jag har 4 fina ungar som ställer upp för varandra i vått och torrt. Att de alla kommer hit och umgås...... Jag har lyckats att bryta det usla klimatet som har vandrat i flera generationer.


Jag är stolt över mig själv, jag driver ett eget företag trots det jag har gått igenom med min hjärna som inte alltid gör som jag vill.


Jag är stolt över att trots alla anonyma brev och påhopp fortfarande vara stark... Dom har stärkt mig istället...

Sen alla relationer över hela landet    Tack för att ni finns.


Och som en slutkläm, vissa människor förtjänar varandra. Jag har redan brutit... För många år sen när du gick bakom min rygg.... Ynkligare än så blir man inte....

Jag vill inte ha er! Puss!


Nu snart så står ett nytt år i Maria Hallgrens liv...Just ja. Maria Hallgren... Efternamnet kostade några tusen men det är det så värt idag......


Kram till alla er som inte har tagit åt sig.....















 
 
Sussie

Sussie

5 december 2015 23:09

Kram 💖

http://www.kenneltwix.se

Maria

6 december 2015 15:50

Tack

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - Lördag 30 mars 17:16

Igår var vi här för att ta ett farväl för pappa.  Hasse & Vicky och Tova  Alla mina barn med respektive och barnbarn.   Vi hade pappas favorit, smörgåstårta och tog en öl till.   Pappa skulle inte ha någon begravning så vi gjorde lite ege...

Av Maria - Fredag 22 mars 20:24


Den 11/3 somnade min pappa in i den eviga vilan. På tisdagen så kände jag att världen hade stannat... Men det var inte så. Jorden snurrade sitt varv ändå...Det var bara för mig som det hade stannat... Mitt hjärta är trasigt...   Pappa du har lär...

Av Maria - Tisdag 16 jan 10:34


          Nu tycker jag att det lite för kallt.  Man sätter sig i bilen och känner sig som en michelingubbe med alla kläder.        Jag matar fåglar för glatta livet. Jag har även gett de stackars rådjuren lite hösilage. Det kan inte...

Av Maria - 21 december 2023 10:35


 Var inte själv/ensam med dina tankar. Lättare sagt än gjort, jag vet det.  Tack till högre makter att jag har ett bra nätverk när det gäller att lyssna när jag har mina hjärnspöken.  När jag var liten så skulle man inte "tycka synd" om sig.  Men...

Av Maria - 1 december 2023 16:36

Jag hann i sista stund.... När jag kom hem idag så blev det fart i julstöket.. Vi började "julstäda" igår Olsson och jag. Men  julstjärnorna och julljustakarna kom upp i fönstren idag. Det kommer att bli jul, halleluja.      Jag verkligen älskar ...

Presentation

Omröstning

Hur lång semester har ni haft 2022?
 1-2 veckor
 2-4 veckor
 4-6 veckor
 6-10 veckor
 Ingen semester alls

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards