Alla inlägg den 1 juni 2009

Av Maria - 1 juni 2009 19:28

Dagen började för mig ganska tidigt.. Vid halv sju, innan jag väckte barnen, så hann jag med att hänga tvätt och tvätta lite mattor... Sen fixade jag diskmasinen och hela våran bänk;-) Det ni... Ni som har varit hemma hos mig vet ju hur lååång den är.... Det var nämligen dags att läma över stafettpinnen till min man... Nu är det hans tur att ha hand om diskmasinen och diskbänken en hel vecka. Nu har vi gått igenom hela familjen med veckovis diskhantering........ Först ut var den äldste tonåringen:-) Det funkade ritkigt bra... Visst gnissel var det förvisso men överlag helt ok..... Sen var det nästa tonåringsgrabbs tur... Och om jag ska besriva honom på ett enkelt sätt så är det nog så att han fixar det mesta med minsta möjliga margnal. Enklaste möjliga väg, i sista minuten eller fem ver tolv är uttryck som stämmer in på honom:-) Han är en riktigt charmig "gliiidare" med glimten i ögat:-) Så när onsdagen kom och det började surra flugor i köket och vi nästan inte hade några bestick kvar frågade jag honom om han inte tänkte fixa disken?? Vaddå??? Jag har ju till på söndag på mig!!! Då bestämde vi oss för att ändra schemat:-) Men först var det Joel och Joline som fick dela på en vecka. Bänen har nog aldrig varit så ren som då. När Joel får en uppgift så utför han den minutiöst.....Sen var det då min tur... Hm.... jag undrar var Jimmie har fått sina ideer ifrån;-) Men nu har jag alltså lämnat över en snygg bänk till min man.... Nästa vecka tar vi en varsin dag allihop och man ska lämna över en snygg bänk till nästa dag:-)

I eftermiddag har jag hämtat barn trimmat hundar och badat Zlatan. Och nu ska jag sluta skriva för jag ska ha styrelsemöte på telefon med dvärgschnauzerringen:-)


Hej Hopp!

Presentation

Omröstning

Hur lång semester har ni haft 2022?
 1-2 veckor
 2-4 veckor
 4-6 veckor
 6-10 veckor
 Ingen semester alls

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22 23
24
25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards